Gå til innhold

98945lt

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 98945lt

  • Bursdag 04/19/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Skåbu

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

98945lt's Achievements

  1. Noen som har en aning om hvor mye man må regne med å måtte gi for en bruksklar/godkjent Audi 200 TQ Avant 10V? Hvordan er deletilgangen til disse bilene?
  2. PROBLEM LØST! Årsak: Bitte lite hull i tur rør mellom filter, og dieselpumpe, rett utenfor filtertilkopl., som ble oppdaget mer el. mindre ved tilf. da en kamerat skulle fylle opp filteret med en liten flaske. Da han klemte på flaska ble det såpass trykk at en tynn stråle med diesel sprutet ut fra hullet. Byttet over røret fra delebilen og vips, så var alt i orden. Hullet kom ant.vis i.f.m. at det ble skiftet filter dagen etter at den sluttet å gå på tomgang. Tomgangsprobl. kom ant.vis av at føler på veivaksl. var defekt. Den ble byttet på Mekonomen for vel en uke siden. Uansett! Takk for bistand på dette forum!!
  3. Har fortsatt problemer med bilen og nå starter den ikke i det hele tatt. Har fått tips av en om at det kanskje kan være vakumpumpa (fødepumpe) som suger diesel inn til selve dieselpumpa. På disse bilene sitter visstnok fødepumpe og dieselpumpe i samme enhet. Dette resulterer ant.vis i at "sugedelen" ikke gir nok diesel til "trykkdelen". Kan dette være tilfelle? Har en delebil med en dieselpumpe som jeg vet fungerer. Kan det være mulighet for å bytte over kun "sugedelen" fra den og over på den som ikke fungerer. Ser for meg at det, hvis mulig, kan være mindre jobb enn å bytte hele pumpa?
  4. Hei igjen. Har du funnet ut noe mere. Tenker på tomgangsregulatorern, vet du hvor den sitter?
  5. Ja. Går helt normalt. Starter med en gan igjen etter at den har stoppet.
  6. Hmmmm!! Dette var merkelig! Går jo ikke noen wire på bilen! Det sitter en "dings" i forb. med gasspedalen som det går ut noen ledninger fra. Disse ledningene går fra der og inn på en 4-kantet plate på pumpa. Har løsnet den plata og den går ut en 3-5 mm, men da sitter den. Har ikke turt å ta i for å få den av. Ser ut som det er en del metallpinner (kontakter?) inni der.
  7. Beklager sein tilb.mld., men pc`en fikk et "kink", men er oppe å går igjen nå. Har sendt deg en PM.
  8. Det var i overkant rask og god service!! Det er elektrisk styring, ikke noen wire mellom gasspedal og dieselpumpa. Den dør ut ca. på tomgangsturtall. Med litt gasspådrag så går den.
  9. Kanskje det, ja!! Har en delebil som jeg kan plukke fra. Vet du hvor den sitter?
  10. Har en Passat 1,9 tdi 90 hk. som plutselig sluttet å gå på tomgang!! Den går som normalt bare man holder på litt gass. Blir styr i lyskryss,rundkjøringer etc. Noen som har noen forklaring på dette?
  11. Har samme problem! Mister nesten all motorkraft ved ca. 3000 o/min. Kommer igjen ved ca. 2000 o/min. Har byttet LMM og N75-vntilen uten fornandring. Har ikke fått tatt ut feilkoder. Er det turbohavari på gang????
  12. Takk for svaret igjen! Har sjekket dyse 3 nå og det er ingen gjennom gang i nåleløftesensoren ved sjekk av motstand. Kabelen ser hel og grei ut. En annen ting som jeg merket i dag er at når man "presser" bilen i motbakke/med motstand virker det som om turbotrykket blir svakere/helt borte, men etter noen sekunder kommer det tilbake og bilen drar som barre det. Har det noe med styringen til turbotrykkventilen??
  13. Noen som vet intervall på registerreim på disse modellene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår