Gå til innhold

HansEmil

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HansEmil

  • Bursdag 01/11/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

HansEmil's Achievements

  1. Hei. Takk for mye nyttig informasjon i dette innlegget. Ombyggingen min er nå ferdig. Jeg gjorde meg følgende erfaringer; Bestill kjøretøykontroll i god tid. Ventetiden da jeg bestilte var 1,5måned. I Oslo er det også drop-in, som da blir mitt alternativ(også nevnt over). Måtte skjære til den boltbare bunnplata i bagasjerommet for å få satt inn baksetene(krasj med bakerste festet på setene). Kappet videre til tøy-dekket slik at det passer med det nå kortere bagasjerommet. Her finnes det som nevnt over andre løsninger, men jeg gikk for den billigste :) Måtte kjøpe belte for sete i midten bak da det ikke lå sammen med setene. Enten ikke fått det med meg fra kjøper, eller rotet det bort. Fikk det til 400kr hos en vrakhandler. VIKTIG; Pass da på og også få med feste bolten til den fremre trinsa, samt mutteren som fester snella! Jeg spesifiserte dette til vrakhandleren takket være info herfra. For å feste belte-snella bak må distanse-hylsa fjernes før snella festes med mutteren du fikk med beltet. Skrudde på plass den samme plata over belte-snella bak. Distanse-hylsa må da først festes oppå mutteren som holder belte-snella for å feste umbraco bolten. Videre feste av plata viste seg å ikke være helt rett frem ettersom den tidligere var festet med popp nagler, og jeg ønsket ikke bore nye hull i plata eller karosseriet. Fikk boret ut de gamle pop naglene og kjøpte noen 6.5mm selv-borende skruer(selv om de nok egentlig ikke trenger å være det) og ekstra skiver slik at ikke skruene går igjennom karosseriet. Lykke til, og igjen takk.
  2. Hei, Jeg har en 2007modell 1,9TDI som har gått ca. 70k. Merket for en tid tilbake at girkassa skrapet når jeg prøve å gire fra 1. til 2. gir på høyere turtall når motoren er varm(Manuell 6 trinns kasse). Dette fikk jeg beskjed fra møller at var grunnet synkro ringer+div som var slitt ut og måtte byttes. Tilbud på reparasjon fra møller lød på 26000. Jeg spurte også om hvordan dette kan skje allerede etter 70k km, og til det fikk jeg svar at det var pga. bom giring. Selv har jeg aldri hatt en bom giring med bilen og har hatt bilen i ett år, men det har vært to eiere før meg. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Evt. anbefalinger av verksteder el.? Og er dette en vanlig feil? Mvh. Hans E.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår