Gå til innhold

Audi~duden

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Audi~duden

  • Bursdag 01/02/1995

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

Audi~duden's Achievements

  1. Noen som vet om noen gode locations i Rogaland til å knipse fete bil bilder. Tenker på utsiktstopper, eller en plass med tøff bakgrunn. Any ideas?
  2. Hvor sitter denne temperatursensoren da? Og kan en bruke et multimeter for å finne ut om den er defekt?
  3. Så det vil si at hvis den er defekt, så vil ECU sende signal om for lite bensin til innsprøytning når motoren er kald, slik at den kveles?
  4. Hei! Har en Audi A3 1,6 FSI 8P som har begynt å oppføre seg litt merkelig. Plutselig en dag døde bare motoren rett etter oppstart. Dette skjedde igjen og igjen, og eneste måten å få den igang på var å gi litt gass for å holde turtallet. Dette skjer nå så og si hver eneste gang jeg starter motoren når den er kald, ser ikke ut til at det er et problem når den er varm. Skjer også ofte når jeg trykker inn clutchen ved lave hastigheter, siden turtallet som allerede er lavt får et fall. Og idet motoren stopper, så lyser bl.a motorlampe og rødt batteri lampe (dynaomo ?) Noen som har noen umiddelbare mistanker til hva dette kan være, før videre feilsøking. Har Ross-tech som jeg kan koble til, men får ikke gjort dette før på mandag. Takker for all hjelp!
  5. Aha. Takk for litt oppklaring. Men hvordan er det med en død sensor. Er motstand lik 0 i den, eller vil motstanden øke? Pluss det er merkelig store avvik. Når jeg bruker 20k som måleområde får jeg; 8860 ohm Tilsvarende med 2000; 5500 ohm Er det multimeteret som er så dårlig? Og virker det ut som at sensoren er helt fin?
  6. Hei! Har fått opp feilkoder på min Audi A3 ang. abs sensoren på høyre bakhjul. Etter litt re-search fant jeg ut at jeg kan måle resistansen i denne sensoren for å se om det er selve sensoren som er defekt. Har et multimeter fra biltema liggende her, for øvrig denne; http://www.biltema.no/no/Verktoy/Maleverktoy/Maleinstrument/Digitalt-multimeter-15133/ Problemet mitt er bare at jeg vet ikke hvilken innstilling jeg skal sette den på. Jeg kan velge mellom 2000 k, 200k, 20k, 2000 og 200. Da jeg fant ut at de fleste sensorer skal ha en resistanse på rundt 50 ohm, prøvde jeg alle de forskjellige innstillingene. Da jeg hadde den på 200k viste multimeteret mitt 49,5 ohm. Jeg trodde det var om å gjøre å bruke måleområdet som lå nærmest mulig måleverdien, som da skulle vært 200. Eller er det jeg som har misforstått?
  7. Stemmer det at en kan være uheldige med alle biler, så eneste grunnen jeg kanskje har igjen er at jeg vil prøve noe nytt!!! Help.
  8. Det er ikke pga at bilen er 1.6 jeg ikke vil ha audi igjen.... Er fullt klar over at en ikke kan sammenligne 1.6 og 1.8t. Men jeg har hatt så mye utgifter i reperasjoner på den bilen, derfor vil jeg ha noe helt annet. Tror ikke det er til å stikke under en stol at f.eks japser lager mer driftsikre motorer en VAG. Forandring fryder, og når jeg først skal ha ny, så har jeg lært av å kjøpe en 1.6. Never again.
  9. Delvis fordi denne bilen jeg har nå, som også er min første bil, er en Audi som har ødelagt mitt inntrykk om det merket, og delvis at jeg vil ha noe helt annet.
  10. Tja, glemte vell å si at det ikke skulle være audi... Prisklasse; opp til 90k.
  11. Hei! Jeg har nå en dau Audi A3 1,6 liter (2004 mod.) som jeg har hatt i 1,5 år. Hatt mye problemer med den, og synes ikke lenger den er fin (noe som var grunnen til at jeg kjøpte den) Dau er den hvertfall. Nå har jeg lyst på en mer sportslig bil, gjerne med 200hk under panseret. Føler 200SX og MR2 og slike biler kanskje blir litt harry, vet ikke? Har sett litt på Seat Leon 1.8 t. Virker billige å spreke ut. Litt innsats så kan de se noenlunde ut også. En viktig faktor er gromlyden som skal være i biler med litt motor i. :drive2 Noen som har noen tips om hva jeg bør velge?
  12. Og gir de "problemene" med igangsetting i 1 og revers, og litt treg å starte til tider noen mening med lambdasonde?
  13. Jeg vet ikke om det kan være eksoslekkasje. Men viss det hadde vært feil med lambda, hadde ikke bilen fjusket betydelig da? Dette var også feilkoder jeg leste av for en uke siden, den jeg leste av nylig glemte jeg å lagre, og det har ikke blitt til at jeg har koblet meg på igjen, men der var også en feilkode med NOx sensor, et eller annet. Tidligere så jeg også på måleverdier når bilen sveiv, og jeg fikk opp verdier som bensintrykk og div, men jeg vet ikke om de er feil, for jeg vet ikke hva verdiene skal ligge på :/
  14. Hei. På min Audi A3 (1.6 FSI, 2005) har i det siste motorlampa startet å lyse. Jeg har til nå bare gått inn med vag.com og slettet feilkodene, men så komme de tilbake etter en ukes tid. (Vet det ikke er noen god idè og bare slette uten å fikse) Og det er de samme feilene som kommer opp igjen og igjen. Da jeg konfronterte dette med en mer bilkyndig mente han på at det var mulig det kunne være bensinpumpa som var blitt dårlig. Siden lambdasensor for opp at (blandingen?) er "to lean". På selve kjøringa med bilen har jeg ikke merket stort. Det eneste er kanskje at den er litt "dau" i 1 gir og revers. Altså ifra stille posisjon til bevegelse. (Vet ikke om det gir noen mening, men) og at i det siste har den kanskje ikke har startet like lett. (Noen ganger må jeg kinne litt lenger før den starter. Kanskje bare to sekunder, men absolutt merkbart. Her er feilkodene; ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.lbl Part No SW: 03C 906 056 AP HW: Hardware No Component: MED9.5.10 00 9276 Revision: 00000000 Serial number: AUX7Z0D7FNJ01K Coding: 0000072 Shop #: WSC 00490 218 67664 VCID: 71E93C1868D9AF90DF5 2 Faults Found: 18359 - Radiator Fan 2 (V177) P1951 - 002 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent 18702 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2 P2270 - 001 - too Lean Readiness: 0000 0001 ------------ Takker for all hjelp jeg kan få!
  15. Hei! Har da en Audi A3 05 modell, 1.6 FSI, som jeg har hatt endel problemer med. Da den fusket å svev bare på tre sylindre tidligere, og avgasslampa lyste og blinket i et sett, har det blitt byttet alle tennplugger, alle dyser og en coil på sylinderen som var problemet. Dette ble da i orden. Inntil for et par dager siden, hvor plutselig avgasslampa lyser igjen. Denne gangen sviver han på alle fire sylindrene, og fusker ikke direkte. Det eneste jeg merker at den kanskje er litt sløvere en vanlig. Bare litt. Men lampa lyser. Jeg vasket motoren for første gang for en uke siden, og da dekket jeg ikke til noen av sensorene etc. Kan jeg ha drept luftmengde/masse måleren. Eller hva tror dere??? Skal også sies at når jeg startet bilen første gang den dagen, la turtallet på tomgang seg opp mod 1200-1500 og svingte frem å tilbake der før det la seg på ca. 800 hvor det pleier å være. Takk for all hjelp!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår