Gå til innhold

JonasSB

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JonasSB

  • Bursdag 01/29/1995

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

JonasSB's Achievements

  1. Vet forresten også at resirk ventilen er gåen, så skal bytte denne så fort det blir litt mer vennlig temperatur ute... :)
  2. Okei, takker for svar :) Har tenkt litt på coiler, men trodde det kanskje ville være et problem hele tiden, og ikke bare når jeg gir på fra lavt turtall? Men da er det tydligvis ikke tenningsbank:) Tenkte meg at 1,4 bar var litt i meste laget ja, så får vel prøve å få skrudd det ned litt. Har ikke hørt om MBC før, hva er det? Noe jeg kan fikse selv?:) Vil det evt. være en løsning å dra på feks. BSR å få de til å chippe bilen på nytt, med en chip som man vet funker? :) Da får man kanskje en chip som gir riktig ladetrykk og riktig blandingsfohold :)
  3. Okei, se om jeg finner de i morgen da:) Får jeg lest av feilkoder selv, eller må jeg ned på Møller for å få gjort det?
  4. Selve sensoren? Hvor sitter den? Er det en for hver sylinder, så jeg må bytte alle fire? har ikke så mye peil enda... hehe :)
  5. Hei! Har en A4 1,8t AEB som ikke går helt som jeg vil. Bilen er chippa av forrige eier, men vet ikke hvilken chip det er... Det er montert 2,5" eksos og åpent luftfilter. Den peaker 1,4 bar i ladetrykk. Når jeg gir full gass på lavt turtall, ca. 2000 rpm, stiger ladetrykket opp til ca. 0,8 bar, før den lugger skikkelig. Er ikke noe jevn dunking som kommer, bare ett skikkelig lugg... (da slipper jeg selfølgelig opp gassen). Mistenker at det er tenningsbank, men er ikke sikker? Har ikke noe erfaring med tenningsbank fra før, så vet ikke helt hvordan det oppfører seg. Har bytta LMM, tenningsplugger, sjekka N75 ventilen, så alt dette skal være i orden. Har lest noe om at noen chipper kobler ut bankesensorer for å oppnå maks ladetrykk. Kan det være at chippen er problemet? Kan det evt. ordnes med å chippe bilen igjen med en annen chip som man vet hva er? Kan også legges til at hvis jeg gir på forsiktig helt til turtallet er over 3000 rpm, så kan jeg gi full gass uten at jeg kjenner noe lugging. Forslag til løsning mottas med stor takknemlighet! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår