Gå til innhold
Bilforumet.no

_waldemar

Bruker
  • Innholdsteller

    152
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

_waldemar vant dagen sist Juni 18

_waldemar hadde mest likt innhold!

Om _waldemar

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 05/29/1972

Profile Information

  • Gender
    Male

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger
  1. Lugger på styringen ved sving

    Viste seg at tannstangen hadde begynt å lekke litt og at dette var årsaken.ny/nyrenovert er bestilt men ikke fra Peugeotforhandleren som driver «landeveisrøveri» får heller ta forstillingskontrollen der etterpå.
  2. Dårlig kunderådgivning hos Toyota

    Trist historie,men er da en 16-år gammel bil så spørst om oljeskift hadde forlenget det noe særlig. oljeskift kunne kanskje utsatt problemet/kanskje ikke. men kan ikke forvente evighetsgaranti heller på ett oljeskift på så gammel bil. Men enig at du burde blitt gjort oppmerksom på eventuelt skifte av olje når det ble montert hengerfeste og at den da ble brukt på annen måte. Noen opplever jo også havari etter flushing av girkasser
  3. Lugger på styringen ved sving

    Har på de siste turene med bilen merket litt lugging/hakkeing på sving spesielt mot venstre.denne bilen har elektrisk sevopumpe og nivået på olje er fint,heller ingen lekkasjer under. er det tannstanga som synger på sitt siste eller er det andre ting jeg bør sjekke?
  4. Peugeot 406 kald ved kjøring, varm på tomgang

    75 grader er jo for lavt ja,men når den går opp mot 110 så slår vel elektrisk vifte inn? kan jo også være noe feil på måleren inni bilen/giver ta en diagnose
  5. Registerreim skifte passat 2009

    Veiv og kam skal låses,de tre skruene på kam skal løsnes og reima strammes så skal de 3 skruene strammes. ikke noe problem å få det 100% i ettertid med rett verktøy.
  6. Registerreim skifte passat 2009

    Om alt var OK før regreim ble byttet men tuller først etter vil jeg med stor sannsynlighet tippe at det er feil timing. finnes svært enkle og rimelige verktøy for dette som absolutt bør benyttes.
  7. Håndbrekk

    Visst du har calipere som stemplene skal skrues helt tilbake så pleier vel normal fremgangsmåte være å ikke røre håndbrekket før du har pumpet stemplene helt ut med fotbremsen, ellers så må du gå over alle kablene,men rart om ikke aut verksted fant feilen da.
  8. 1.9TDI mister dieseltrykk etter en natt i bakke?

    Godt det ordnet seg,var nokså sikker dette var feilen etter å ha følgt tråden.
  9. Elektrisk Håndbrems

    "Ingen lyd å bare feil i displayet" dette er hva han opplever. men når plutselig det virker så er jo håndbrekket iorden og motorer går greit inn og ut. siden dette gjelder begge sider nekter jeg å tro at begge motorene samtidig svikter,mistenker heller ikke kabel da ut til begge calipere som om begge skulle ha brudd. er det en enkel enhet som styrer håndbrekk eller en del av en større enhet som styrer masse ting?
  10. Elektrisk Håndbrems

    Det er dette jeg nå forsøker å få svar på fra vedkommende om det er liv i motorene når det trykkes på knappen,jeg mistenker at det er noe med strøm til calipere som fusker og derfor det er periodevis iorden
  11. Elektrisk Håndbrems

    VW PASSAT (3C2) Diesel 2.0 TDI 16V 103kW/140PS Symptomer på feil: parkbrems løser noen ganger ikke ut,altså henger på begge hjul. Noen ganger funker det helt fint både av og på. Komplette kalipere skiftet for 3år siden,nye fra møller. verkstedet som har sett på dette (automester) fant at bryteren til håndbrekk var visst defekt og skiftet denne,etterpå var det akkurat likt,funker av og til som før,altså ikke bryteren som var gåen kan vi anta. Når den låser seg og låser opp funker altså begge motorene og vil da anta at de faktisk er iorden (rart om begge tuller samtidig) Verkstedet virker å ha gitt opp,så der kommer jeg inn i bilde og prøver hjelpe en stakkars ungdom her for litt mer hjelp. Sikring har god kontakt, når det trykkes på knappen,er det da 12volt en skal måle på kontakten bak? Tenker jo også brudd/dårlig kontakt i ledningene fremover? Det er vel også en styringsenhet for denne funksjonen som kanskje ikke fungerer skikkelig? noen som kan hjelpe litt på vei for raskest feilsøking ?
  12. Ulyd under kjøring

    Bilen har vel enda garanti ? i så tilfelle kjør den til forhandler.
  13. Rar bremselyd Toyota

    Er nok som Quattro73 sier,er du heldig er det bare mye skitt mellom sensor og ABS kransen. Er ofte det bygger seg opp ett godt lag med snadder der.
  14. ECO: Kan deaktiveringen lagres?

    Det var del av avtalen ved kjøp av bilen,visst jeg ikke likte det så skulle de deaktivere det permanent,det gikk ikke lange stunden før det ble en plage.
  15. ECO: Kan deaktiveringen lagres?

    Fikk deaktivert min Peugeot 508 hos merkeforhandler da jeg holdt på å bli gal av alt start/stopp, dette var diesel også og da ble det i tillegg litt viberasjon hver gang.
×