Gå til innhold

Einarw

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Einarw

  • Bursdag 10/25/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    98
  • Motor (eks 1.6)
    2,4

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Einarw's Achievements

  1. Ok, takker for svar :) skal se når jeg får montert det, så ser jeg hva som dukker opp. Har skjønt at det kan hende det burde omprogrammeres etter blinding for å forhindre problemer som kan oppstå etter blinding.
  2. Hei! Ønsker å blinde EGR på min VW Passat 07-modell (førstegangsreg. 06) 1,9 tdi, 105 hk, BXE-motor. Er det noen som vet om man får noen feilkode da, eks. engine-lyset? Og hvordan man enklest mulig kan evt. fikse denne feilen? Hilsen Einar
  3. Da har jeg omsider fått byttet bakstykket da den første jeg fikk var feil og den riktige måtte bestilles. Men nå starter den bare fint :) Tusen takk for hjelp!! :)
  4. Tusen hjertelig for svar! Har nå skaffet nytt bakstykke i håp at dette skal løse problemet. Kommer med status etter dette er byttet :)
  5. Mulig det. Men hvis det er tenningsbryteren som er ødelagt, er det nødt til å være den sort/rød ledningen som går til starteren (den eneste ledning det ikke blir strøm på uansett stilling på nøkkelen). Men hva er da den tynne blå til? den er det jo kun 12V på når jeg vrir helt om. Er det flere ting som får strøm direkte fra tenningsbryteren idet jeg vrir helt om?
  6. Da har jeg endelig fått feilsøkt litt mer, da bilen står og feilen er der hele tiden. Har funnet ut at det ikke kommer 12V til innslagsrelèet (tynn ledning). Lurer på hvilket relè som går til startmotoren, noen som vet? (se vedlagte bilder) Den svart/rød ledningen nederst på bildet har ingen strøm selv om tenning er på eller ved start (vrir helt om) Den tynne blå øverst er det 12 volt på ved start (vrir helt om), er det denne som kan være ledningen til startrelèet? Alle de andre ledningene har 12V så lenge tenningen er på + noen uten at tenningen er på. [ATTACH]39024[/ATTACH] Her er relèene bak relèene på siste bilde (lengre inn under rattet) [ATTACH]39025[/ATTACH] Relèer: [ATTACH]39023[/ATTACH]
  7. Nei, det er klart. Tenkte bare å ha ting klart til når jeg ikke får start igjen på bilen. I mitt hode ser jeg det som usannsynlig at det kommer 12v frem til starteren når problemet oppstår. SIden dette er en feil som kommer og går, er det mest sannsynlig i orden igjen etter jeg har fremskaffet nødvendige tegninger. Kjipt å vente til neste gang det går skjeis for evt. videre feilsøking. Men er selvsagt ikke meningen å lage for mye bry for dere, så kan godt sjekke det først. Vet ikke tilfeldigvis om Haynes håndboka for opp til 97-modeller er relativ lik 98-modellen? Har ikke klart å finne noen håndbok for min modell :(
  8. Takker for svar! Skal sjekke dette neste gang dette skjer. Noen som har relè oversikt og/eller elektriske tegninger til dette?
  9. Hei alle sammen! Har et merkelig problem med min Audi A6 98-modell, automat gir. Den har hatt problemer med å starte av og til den siste uken. Sist idag klarte jeg ikke å starte den (prøver ikke å starte engang, startmotoren går ikke, men lys og annet er good). Men så prøvde jeg et par timer senere, så starten den uten problemer. Dette samme skjedde forrige helg. I mellomtiden har jeg ofte måtte vri om to til tre ganger for den har startet. Da enkelte ganger hørte jeg en slags "gnistre" lyd. Slik som idag da den overhode ikke startet eller laget den "gnistre" lyden, prøvde jeg med både hovednøkkelen og reservenøkkelen, samt la merke til at startsperren fungerte som normalt (lyser i 1-2 sek for så å slukke), så skal ikke ha noe med det å gjøre. Skiftet fra park til drive et par ganger i tilfelle det skulle være noe dårlig kontakt med en muligens sensor som gir tilbakemelding at den står i park (som er posisjonen den kan starte). Ingen hell her heller. Lurer på om det kan være et slitent rele eller dårlig kontakt en plass. Men er rimelig lost her. Noen som har vært borti samme problemet, eller har en mistanke til hva dette kan skyldes? Pa forhånd takk! Mvh Einar
  10. Da har jeg byttet pumpen og lyktespylerne fungerer fint nå :) Tusen takk for all hjelp, og veldig fint du sa langbein01, at det var normalt at de bare skulle fungere i et lite sekund, ellers kunne jeg begynt på et helt unødvendig feilsøk :p Men siste spm: Er det noen som vet om det er mulig å stille på strålen til lyktespylerne?
  11. Ok, ikke mer nei, da høres det ut som en god idè å bytte den først ja :) Takk for tipset! :)
  12. Ja, er godt mulig jeg må bytte den også, men uansett så må jeg finne ut hvor releèt til lyktespylerne sitter for å finne ut hvorfor den slår seg av. Ingen som vet hvor det releèt befinner seg?
  13. Har undersøkt dette nærmere og viser seg at det er problemer FØR pumpen. Da jeg målte på spenningen til pumpen var det 11-12v i bare et lite sekund, før den datt ned til ca.0V. Så da trenger jeg elektrisk skjema for å kunne finne ut hvor feilen ligger. Noen som har tilgang til dette?
  14. Da har jeg fått sett nærmere på dette. Viste seg da jeg fylte på mer spylervæske at det begynte å lekke fra tanken. Har demontert tanken og sett at det var fra pumpen til lyktespylerne (er to pumper i tanken ja). Prøvde å pumpe vann fra en boks inn i pumpen, men da starter den bare et lite sekund og ikke noe vann suges. På pumpen til vindusspylerne gikk dette bare fint. Vet ikke hvorfor den starter i bare et lite sekund før den slår seg av, men kanskje pumpen er defekt? Noen som har noen andre teorier?
  15. Takker så meget for så hurtig svar! Fikk tak i lik tegning som underste du sendte fra moeller, og han nevnte det kunne lønne seg å prøve å rengjøre og evt. smøre sylinderne. Så skal fjerne slangene fra sylinderne og se at ihvertfall trykket er der. Så får jeg prøve å rengjøre og smøre sylinderne om trykket er der. Takk igjen!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår