Gå til innhold

aurba

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aurba

  • Bursdag 07/12/1963

Contact Methods

  • Bosted
    Hedmark

aurba's Achievements

  1. Da er problemet løst, og vises på denne linken http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b1bb16k3.htm
  2. Er det noen som har bilde av hvordan drivreima på Jumpy med wjz-motor skal gå rundt strammehjulene som dere kan dele med meg? Evt. scanne fra verkstedmanual.
  3. Hei, jeg lurer på hvordan man demonterer speedometer fra instrument? Edit: Det var bare å skyve den hvite hylsa lutt ut av senter!
  4. Hei, det var den til 999.- Men er ikke sikker på om den gir så mye mer enn en rimelig ELM327 Bluetooth scanner kjøpt på ebay sammen med Torque Pro (OBD 2 & Car) for android. Men det vet kanskje andre noe mer om?
  5. Hei, det er en 2001 Grand Vitara med 2.1td (RHZ) Den gule motorlampa lyser konstant med tenning på. Jeg gikk til innkjøp av biltema sin feilkodeleser og får frem to feil P0120 - Throttle Position (TP) Sensor Circuit Malfunction P0220 - Throttle Position Range / Performance Problem 2 Målte så opp noen verdier på gasspedalen på kontakten inn til styreenheten under dashbord på høyre side og fikk følgende verdier: Posisjon på gasspedal Av 1/3 inne På helt inne Kabelfarge Grøn 5V 5V 5V Brun 0V 0V 0V Grå / blå 0,24V 1,88V 1,88V Turkis 0,45V 1,74V 3,7V For meg så ser dette ut til å være omtrent normale verdier, og at gasspedalen er OK! Kan det da være styreenheten det er noe feil med? Et spørsmål litt på siden. Jeg vurderer å bytte motoeren og lurer derfor på hvordan man finner en rimelig bruktmotor, er det slik at 2.0 TD (RHZ) motoren i Grand Vitaraen er den samme basismotoren som sitter i Citroen, Peugeot, Fiat?
  6. Hei, Er det noen som ved om biltemas feilkodelesere fungerer med Suzuki Grand vitara 2011 modell. Situasjon: Motor er kald og bilen starter ikke men startmotor går, gul lampe for motorfeil lyser. Det samme skjedde or 3 dager siden, bilen var da varm men ville ikke starte, etter ca. 1/2 time startet den uten at jeg hadde gjort noe med bilen.
  7. Super tilbakemelding, bilen står på verksted så jeg får ikke sjekket selv. Men de antyder at det er dieselpumpe som er defekt, er det sannsynlig basert på feilkodene jeg har fått?
  8. Takk for raskt svar - igjen, det hadde vært veldig fint om du kunne sjekke op de andre også. Det er vel ofte slik at noen av feilkodene dukker opp som en konsekvens av andre. Håper bilen snart går igjen:driving
  9. Så er det pån igjen. Situasjonen er nå at bilen ikke vil starte, starteren går men det er ikke antydning til at den antenner. Verkstedet har lest ut følgende feilkoder: P0903, P0190, P0202 og P0120 Det hadde vært fint om noen kunne beskrive hva feilkodene står for og komme med tips på hva som er feilen. Finnes det forresten en komplett feilkodeliste (DTC) på nettet for Grand Vitara diesel? Forøvrig så var tydeligvis årsaken forrige gang korrosjon på en sikring i motorrommet, bilen har gått greit helt til nå
  10. Da har jeg utført testen på ny med 20 min. tomgangskjøring. Her er resultatet i bilde: [ATTACH]31706[/ATTACH]
  11. Da har jeg utført noen målinger på returen fra dysene, resultatet ble som følger: Dyse 1 ca 4,dl Dyse 2 ca 4,5 dl Dyse 3 ca 5,2 dl Dyse 4 ca 5,2 dl Jeg kjørte bilen på tomgang i ca 30 minutter Er dette dette avviket mellom de ulike dysene innenfor normalen eller er det for mye? Forøvrig så er dyseslangene 4mm, men det gikk font med en 5mm spylerslange for hver dyse. Ser frem mot en tilbakemelding på dette.
  12. Hei, Jeg skal muligens låne en XC90 0g kjøre flyttelass, lurer derfor på om mitt takstativ kan passe. Hva er avstanden mellom railsene er på XC90?
  13. Hei alle kunnskapsrike forummedlemmer. Jeg vet at historisk sett så har bakstilling vært et problemområde når det gjelder peugeot. Et problem som også Th!nk arvet da de anvendte bakstilling fra Peugeot. Løsningen i tidligere tider var å montere fettnippel på bærearmene for å redusere slitasje på lagerene. Så til spørmålet: Er dette forbedret på 307? Eller er dette noe som bør gjøres på 307 også? Ser frem til et kvalifisert svar på dette! Ha en fin dag! :driving
  14. Takk igjen for raskt svar! Dette forumet er jo uvurderlig. Jeg får kontrollere mengden på dysereturen og se om det er på stell først. Så får jeg høre med verkstedet hva slags feilkode det var.
  15. Takk for kjapt svar fra dere begge :thanks Jeg har ikke vært på Suzukiverksted, det er et verksted i Automesterkjeden, kan de lese ut den rette koden, eller må jeg på originalverksted? Sier denne koden evt. spesifikt hva som er problemet? Har kikket litt under panseret, slik jeg ser det så må jeg av med intercooleren for å komme til de to bakerste dysene. Da lurer jeg på om man kan kjøre testen uten intercooleren montert og om det rekker at motoren går på tomgang og evt. hvor lenge? Hvilken dimensjon er det forresten på returslangene til dysene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår