Gå til innhold

Moccelite

Bruker
  • Innholdsteller

    89
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Moccelite

  • Bursdag 01/11/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Musikk, data
  • Modell (eks S4)
    Astra F
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Samboer m/loffus
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Orginal enda, men skal bytte eksosen til sportseksos, nye lykter framme og bak, sote ruter, anlegg, bytte høytalere, ny cd-spiller. Alt dette skal gjøres framover :)
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Stranda

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Stranda

Moccelite's Achievements

  1. Har lurt på å kjøpe en Volvo V70 rundt 2010 summum. Like bilen veldig godt, men hva bør man vere ops på og evt. se bort i fra på desse bilene? Hvilke motor bør man styre unna? Selv tenker eg og kjøpe diesel bil. Har i dag vore å prøvd en 2010 summum, 2.0D, manuell.
  2. (Illustasjonsbilde) Hei! Har lurt på å kjøpe oss Saab 9,3 av denne modellen... Altså fra 2002 og oppover. Men før vi velger bil ønsker vi og vite: - Hva burde man sjå etter? - Hvilket motorer er best? Både innen Bensin og Diesel. - Hva burde man styre unna? Takk for all info dere kommer med.
  3. Flott! Tusen takk for alle som har vore til hjelp og uansett svar på mitt innlegg! Det setter eg veldig stor pris på. Dynamoen er no mottatt - skiftet og Astraen er frisk! :) Ha en fin dag alle sammen!
  4. Står ingenting om hva slags Golf du har, men du kan prøve å slakke gasswiren. Visst ikkje så kan du prøve å bytte tomgangsregulatoren.
  5. 4mnd før den skal vere Eu-godkjent :) Så skal den vere eu-ok i oktober så kan du sette den inn i juni(hele juni). :)
  6. Det er dynamoen som er kaputt. Lade reelet er sjekket og fint.
  7. Har funnet problemet. Problemet er at børstene er umulige og å få tak i. Og når lampene kommer på så måler vi 18 volt!
  8. Er det noen som har vore borti denne typen diagnose før?
  9. Brukte 5timer på å demontere laderegulatoren og finne ut at den var bra.
  10. Har ikkje lite olje nei. Og hadde det vore oljen så hadde oljelampa lyst og ikkje motorvern-lampa. Oljen er eg veldig punktlig med å sjekke Men lurer på en løs/dårlig kontakt. Har litt lyst å finne ut hvordan man feilsøker på slike biler men
  11. Eg rekner med 10-15k. Den er ikkje nylig EU-ok. Du vet ikkje når reg.reim er skiftet. Og senkesettet er vell kanskje ikkje godkjent i vognkort?
  12. Som fagperson er det nok noe i den duren :)
  13. Hei. Vist du ser at de lekker en kvan plass så vil e anbefale å bytte simringen/oringen som enkelte kaller de. men aldri vert borti å bytte desse. vist du må ned med girkassa så bytt clutchen og utløyserlageret først når den er nede. surt å bytte utløyserlageret og så går de noen måna så må bytte clutchen.
  14. Har en Opel Astra F 94-mod 1,8 16v. Den har begynt å gi meg signal gjennom Airbag lampe og motorvernlampe. Man kan kjøre og bilen går, men i svinger/hull så kommer lampene på. Da virker det som bilen får for mye volt. Kjørelys, instrument og dashbord lys blir kraftigere. Det er så kraftig at du ser det også i dagslys at det er forskjell. Dette skjedde etter at vi byttet tennpluggene på den. Har sjekket dynamo og ladereelet. Lader 14,5. Har noen noe formening om hva det kan vere? Er litt redd for å bruke bilen i og med at motorvern lampen lyser, men ikkje konstant. Er det en måte å ta selv diagnose på desse bilene?
  15. Det høres ut som utløserlageret. Visst du skal bytte denne så anbefaler eg og bytte Clutch samtidig fordi du må ut med girkassen. Hvor lenge du kan gjøre med det varierer veldig. Det kan vere alt fra 14dager - 4år. Alt etter kjøringen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår