Gå til innhold

salojavi

Bruker
  • Innholdsteller

    80
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om salojavi

  • Bursdag 03/06/1955

Contact Methods

  • Bosted
    Lillehammer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

salojavi's Achievements

  1. Hei, Har etter vert fått veldig dårlige nærlys på min Peugeot 2008 ( mod 2016 ). Noen her som vet hva som kan være årsaken til det ?
  2. Hei har en peugeot 2008. 2016 modell. Bensin Er det noen som vet hvilken farge er det på kjølevæske på disse ?
  3. salojavi

    ABS sentral

    Takker for rask tilbakemelding
  4. salojavi

    ABS sentral

    Noen som vet om en kan ta en ABS sentral fra en maken bil å sette inn ? Eller om den må ha samme nr som den som står på ?.( Det er innslått et nr der en kobler på bremsrørene)
  5. Hei Skal skifte nedre foring bak, den som sitter nede i broen. Må den presses av / på , må hele " hjul navet " demonteres ? før en kan skifte foringen ?
  6. Hei. Om noen lurer på hva som har vert problemet med min bil ? Det var en vippearm til ventiler som var knekt av, litt jobb og bytte, men nå går motoren som normalt igjen.
  7. Dette gjelder en diesel 110 hk. 2001 mod. Det er skiftet registerreim for 1 mnd siden. Bilen begynte plutselig å gå på 3 sylindre. Fant ut hvilken sylinder den ikke tente på, har skiftet innsprøytnings dyse, uten noen forandring. Er det noen som har erfaring med nevnte feil ? og hva det kan være ?
  8. Takker for svaret. Det er en hdi 110 hk, 2001 mod
  9. Når det skiftes innsprøytnings dyser ( diesel ) , må disse kodes inn ? Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ? Hvorfor må de evnt kodes ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ? Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.
  10. salojavi

    Glødeplugg

    Om en glødeplugg ikke virker, vil bilen da gå på 3 sylindre ? Stemmer det at en ikke kan trille/ slepe en diesel bil i gang ( start ) ?
  11. Finnes det noen enkel måte og kontrollere om Innsprøytningsdyse ( diesel ) virker. Har funnet ut at motoren går bare på 3 sylindre og at det er det som gir banke lyd og ujevn gange på tomgang. Men skulle ha funnet ut av om det er Innsprøytningsdyse som er feil. Finnes det en enkel måte og sjekke hvilken sylinder som ikke tenner og hvilken dyse som da ikke virker slik den skal ?
  12. Kan det være EGR ventilen som er tett ? Den er vanskelig å starte , ujevn tomgang. Når jeg gir gass holder den turtallet oppe, virker på en måte som den går bedre etter å ha kjørt den på høyt turtall en stund ?
  13. Det sitter under luftfilter huset
  14. Dette er en 110 hdi motor. Dette har skjedd fra den ene dagen til den andre. Merket at den ikke ville dra ut på giret, så ble det en " kakle " lyd.( Høres nesten ut som lyden fra slitt drivknute ). Men lyden kommer fra motoren. Når den går på tomgang går den ujevnt, rister.Tok av luftfilterhuset, og da høres " Kakle " lyden ganske høyt og den er der også ved gass på drag ? Noen som har noen ideer om hva dette kan være ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår