Gå til innhold

uDIYguy

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om uDIYguy

  • Bursdag 12/15/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

uDIYguy's Achievements

  1. Litt hektisk her denne uka pga salg av leiligheten, men jeg skal prøve å finne den i kaoset... Om jeg ikke har et bilde her fra før! :)
  2. Opp! Går for dumpingpriser og skambud til entusiaster! ;)
  3. voldtektsforbrytere med svakhet for lettjente penger og blakke ungutter på leting etter reservedeler
  4. Pioneer sin DEH-80PRS gjør i alle fall det når man spiller fra Android over BT. Kontrollerer kildeenheten altså, ift låtbytte osv. Kan ha mobilen i lomma hele turen. Problemet er at BT audio fra Android suger balle, fordi protokollen har fått en begrenset båndbredde i operativsystemet. Som handsfree funker den også knirkefritt, samme med til- og frakobling når jeg går inn og ut av bilen osv. Veldig happy! Mulig lydkvaliteten er fikset på senere versjoner av Android, jeg har 2.1 eller noe... men man finner MYE banning om BT-streaming og Android på nett... Med Apple-produkter skal det låte bra.
  5. Ok, da har jeg montert inn ny spiller. Om noen andre lurer på det samme, er fasiten: Gammel spiller kan fint tas ut. Klokke og temp funker som før. Kjørecomputer fungerer også uten originalspiller, stikk i strid med hva alle, inkl. Mitsubishi selv, trodde. MEN, man får ikke valgt modus fordi akkurat den valgknappen sitter på fronten til originalspiller. Dvs., enten må man hacke originalspiller og modde inn displayvalgknappen en plass i dashen, ellers må man kable om og flytte originalspilleren... eller så kan man gjøre som jeg har gjort - jeg valgte den modusen som passer meg best, og tok ut originalspilleren.
  6. Funksjonene vi vurderer er som følger: -192kHz/24bit oppløsning, high-end analogdel. -USB, harddisk/flash, stor lagringkapasitet -FM/DAB/DAB+ -WiFi, synkronisering av musikkfiler over nettverk -Støtte for vanlige filformat, inkludert lossless (FLAC). -GPS -Bluetooth for musikk og handsfree -Mulighet for total stemmestyring for skjult montering i biler som i utgangspunktet ikke har plass til bilstereo Spørsmål: -Hva er tankene rundt funksjonene vi har listet? Er det noe som savnes, eller noe som føles unødvendig? For å gjøre det enkelt, burde dere sjekke hva som eksisterer av spillere med forskjellige features i dag. Dere kan jo f.eks. ta utgangspunkt i en spiller som Pioneer DEH-80PRS (enten å modifisere eller lage en tilsvarende fra bunnen, vet ikke hva dere har planer om). Det er en spiller som har flere av featurene du beskriver til en veldig fornuftig pris (ca. 4000,-), god DAC, USB-innganger, AUX-inngang(er), inngang for kablet fjernkontroll (bl.a. for integrasjon med originalfjernkontroll), blåtann, og SD-kort - i tillegg til en avansert DSP med god EQ og tidskorrigering, som jeg syns er et minimum på en "high end"-spiller. Så kan dere legge til et eksternt 4"-5" touchdisplay med integrert GPS som valgfritt ekstrautstyr, samt en valgfri - eller helst integrert - DAB(+)-modul, og være ca. i mål, mener nå jeg. -Vi har i utgangspunktet ikke planlagt støtte for CD/DVD-lesing av tekniske årsaker, er dette noe som vil savnes? Om spilleren er en ren lyd-/navigasjonsenhet ser jeg ikke behovet, men om den koster og/eller presenteres som "high end", må dere regne med at brukerne forventer å kunne spille av DVD når de har en skjerm montert i bilen. -Bør den kunne brukes som navigasjonssystem? Se svar på pkt. 1 (ekstrautstyr). -Grunnet størrelsesbegrensninger vil en intern forsterker ikke kunne levere mer enn 15-20W per kanal i 4 ohm. Bør den ha integrert forsterker eller er det mest interessant å bruke den sammen med en ekstern forsterker? Se svar på pkt. 1 (DEH-80PRS, som har integrert forsterker med mulighet for å deaktivere den om man ønsker noe ekstra). -Hvor stor lagringskapasitet er ønskelig? Jeg mener innebygget lagring er bortkastet i disse dager, når SD-kort er enkelt og billig. -Hvor mye kan den koste? Se pkt 1 (spørs hva den skal konkurrere med). Skal den koste mer enn 80PRS uten eksternt display/GPS, må den gjøre NOEN ting MYE bedre. Evt. ALT LITT bedre. -Hvor stor bør skjermen være? Spørs om den skal være integrert i spilleren, eller en ekstern tilleggsmodul/enhet. En ekstern skjerm kan være alt fra 4"-7" uten å bli særlig upraktisk, hvor liten kommer så klart an på grensesnittet. Integrert skjerm uten motorikk (6"-7") gir en potensielt større spiller rent fysisk, som igjen gir plass til flere features, som bedre integrert forsterker, DSP, GPS + + +, men med integrert skjerm og flere features blir det nok høyere pris og muligens mer begrensede installasjonsmuligheter pga den fysiske størrelsen på hele enheten (2-DIN istedenfor 1-DIN, f.eks.). Motoriserte skjermer er jeg generelt ikke fan av, etter å ha hatt det et par ganger. Og da må man ha flere moduler rundt omkring for å få plass til alt. Upraktisk og unødig knotete. -Touch eller knapper? Har hatt touch i bilen tidligere, og må si at gode, ordentlige knapper helt klart er å foretrekke, med mindre det nevnte eksterne displayet kan monteres fritt innenfor god rekkevidde. Aller best er jo å integrere med original rattfjernkontroll. For biler som mangler dette, kan dere f.eks. ha en universal rattfjernkontroll som Pioneer har. Bare gjør den bedre, og benytt helst RF om spilleren skal kunne monteres hvor som helst. Pioneer sin har IR, som begrenser en del. PS: Om dere får til en stemmestyring som funker 100% i et støyende bilmiljø, så skal jeg spandere en kransekake.
  7. Godt poeng... skal slenge en mail den veien!
  8. Lurer på om noen veit om det er mulig å få kjørecomputeren til å fungere i en bil som har VDO/Philips-spilleren U114, etter at denne spilleren er tatt ut? Hvor mye av computeren sitter i spilleren? (Knappen for å bytte computervisning/modus i displayet, sitter på spillerens front). U114 er en 1-DIN spiller uten display - så den har eksternt display med computer, klokke, temp, radiostasjon osv - og jeg lurer altså på hva som evt. fungerer etter jeg tar ut spilleren. Mitsubishiforhandleren jeg snakket med var usikker... Finner 0 info på nett, så nødløsningen blir evt. å skjøte inn kabler og flytte originalspilleren til et sted oppi dashen eller under et sete, for å få computeren til å leve videre etter jeg har satt i ny spiller. :yummy:
  9. Basert på det vasse svaret, setter jeg 50 spenn på at BaardI gjorde installasjonsjobben!
  10. Har en del bilstereo jeg ikke bruker lenger. Ønsker bud på alt, da det meste helst bør vekk, og gjerne før jeg flytter... Earthquake SubZero 12" subwoofer, doble 4 ohms spoler. Rått element! Nypris 5000,-, men ser temmelig shabby ut selv om det fungerer fint, så går for 1000,- eller bud!
  11. Dette er en av veldig, veldig få 406 stv. i Norge med 2.2i 16V bensin (156hk og ca 0,7-0,8 l/mil). En sportslig og komfortabel stasjonsvogn til en i mine øyne uhørt god pris... BILEN GÅR FOR KR. 35.000,- MED ALL STEREO VED KONTANT OPPGJØR INNEN 26.08! NETTOPP EU-GODKJENT FOR TO NYE ÅR! BYTTET SAMTIDIG MOTOROLJE + FILTER Km. stand pr. i dag er ca. 147.000. Den har det meste av utstyr, som: Regnsensor Klima Cruisekontroll Kjørecomputer Delskinn sportsseter S.lås El.vinduer/speil Proffsota ruter. Oppgradert stereoanlegg til en "nyprisverdi" av ca. 25.000,-: - Pioneer P88RSII, integrert med original rattfjernkontroll. Aktivt delefilter/tidskorrigerte høyttalere. - Hertz MLK165 midbasselementer i dørene foran - Vifa XT25SC90-04 diskanter i dashbordet (originalhull). - 2 x RE Audio SRi 10" i porta kasse fra BS Bildeler. Kassa matcher elementene bra mtp effektivitet vs. frekvensrespons. - Kicker ZX850.4 forsterker til midbasser + subwoofere - Kicker ZX200.2 forsterker til diskanter - En Stinger-kondensator som fordelingsblokk. - Nytt AGM-batteri i motorrom ... og fortsatt god plass til både barnevogn, reservehjul, osv! :-) Det er ingen heftelser på bilen. tlf. 46 83 52 33 Vestfold
  12. Jeg har en '72 Olds med 350 og 4 porters forgasser, original med ca. 200 hester. Den bruker rundt 1,2-1,3l/mil på landeveiskjøring i 80-90km/t. Så at en trimma 350 bruker minst 2 liter i 120km/t er vel sikkert ikke unormalt med original utveksling. Jeg tenker at det muligens er litt bortkasta å endre utvekslinga når motoren er trimma, siden bilen ikke akkurat er noen råtass i 200+ uansett (og det ikke er verken lovlig eller praktisk å kjøre så fort...). Som en Bugatti Veyron på gokartbane, satt på spissen? Så... det beste alternativet om du er ute etter "normalt" forbruk, er sikkert å få tak i en original forgasser og "trimme ned". Og evt. bytte utveksling i tillegg...?
  13. Ufattelig at denne ikke er solgt enda! Free bump! PS: Si fra om du vil bytte med Oldsmobilen min mot mellomlegg. Eller Peugeoten, uten mellomlegg. :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår