Gå til innhold

Oeeix

Bruker
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Oeeix

  • Bursdag 10/28/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Båt, Moped
  • Modell (eks S4)
    90 Coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.8 V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Null
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Mandal

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest-Agder
  • Interests
    Alt som går fort!

Oeeix's Achievements

  1. ja det er den, jeg har samme greia, og det er pga. for lite olje (min lekker, derfor jeg ikke gidder å fylle på hele tiden) Kan og være feil på servopumpa, men er mest sannsynlig for lite olje... Håper dette hjelper :)
  2. Kan ikke være så enkelt som noe kamsensorgreier?
  3. Øsnker å kjøpe meg en herjebil/vinterbil. Jo lenger sør i landet jo bedre :) Ønsker en BMW 3-serie. helst 318is eller sprekere Eller Volvo 240, 740 eller 940. Helst turbo, men er int i suger også Kan gjerne ha en med en del mangler og feil! Maks 15000 kr. med mindre det er en spreking ;) Ta kontakt for en hyggelig bilprat :) Tlf: 98895306 E-post: oyvind_eiksaa@hotmail.com
  4. Heisan Har en 1992 Audi Coupè 2,8 V6 quattro som jeg har hatt i halvannet år nå. Det har helt siden jeg kjøpte den vært mye "slark" i drivverket. hvis jeg kjører i lavt fart på lavt gir og veksler fra å la motoren bremse til å "sku" bilen smeller det i diffen. verst ved køkjøring. Jeg har lært meg til å kjøre med det, så er veldig sjeldent det er merkbart med mindre jeg kjører hardt. Så tenkte det kanskje er på tide å få fiksa det så clutchen kan brukes litt aktivt i vinter istedet for å speede den ut ;) slarken ER inni diffen, og ikke noe annet sted! jeg kan vri på mellomakselen nesten 1/4 runde før stikkakslene bak begynner å gå. Jeg har byttet foringen i festet til diffen, men var ingen merkbar forskjell... Jeg har EDL diff. Hvordan kan dette fikses? Lest mye om dette på forumer, men har ikke funnet noe som passer til mitt tilfelle. Mange skriver at det er slark i lagre inni diffen, men det virker mer som slakk i drevene. Hva er beste/billigste løsningen? Ny innmat/drev? (hvor får jeg isåfall fatt i dette?) Ny diff? (og hvor får jeg det?) Andre løsninger? Angående hjulopphenget så lurer jeg litt på hvilke foringer det er verdt å bytte for å få den stivere. Jeg liker å ha det så stivt som mulig så jeg "føler" veien. Hva anbefales å byttes? Får også en varsellampe opp i displayet av og til, men vet ikke hva den er. Den kommer på den store skjermen og blinker og har pipelyd i tillegg, så virker jo som om det er noe viktig, men jeg kan ikke finne noe feil... Jeg lurer også litt på interiørlysene. ingen av interiørlysene fungerer, så jeg tror det bare er en sikring, men jeg kan ikke finne noen sikring som er gått. Ligger den ett annet sted enn de andre sikringene? (boksen under panseret) Håper noen kan hjelpe :)
  5. satser på det ja :) og nå har jeg fått kjørt litt (var første gangen bilen ble testa på gatebil) så nå blir det forhåpentligvis litt bedre kjøring og ;)
  6. Beklager VELDIG dårlig oppfølging, har rett og slett ikke tatt meg tid til det da jeg har hatt det veldig travelt i det siste. men som en liten peilepinne på fremgangen kan jeg legge ved dette bildet :) Skal se om jeg kan få kommet med noen "bygge" bildet i riktig rekkefølge og snart :)
  7. Ja, gjort en del nå da. Motoren er levert på verksted for å få sveisa sprekkene i blokka (ikke sprekk på noen kritiske steder, kun der clutchhuset boltes på) Bilen er og lakkert under, inni og i motorrommet nå, deilig å endelig kunne få det litt rent og ikke fult av slipe og sveisestøv over alt! Må ha nytt utløserlager til clutchen og, da det gamle er knekt. Er en ting jeg lurer på som kanskje en av dere har svar på? Skal kjøre med en LS7 clutch, noen som vet om jeg bør ha org LS6 clutch utløser lager da, eller om jeg bør ha LS7 lager? Og vil da et LS7 lager passe på en C5 Z06 Torque Tube? Eksosanlegget er også påbegynt nå Motor avsted til sveising:
  8. Tips om hvor jeg får tak i film? Og ville dere anbefalt å kjøpe ferdig tilpassede deler eller å kutte til selv? Skal uansett legge det på selv!
  9. Har jeg forstått riktig er det lov å sote bakrute og sideruter bak så mye man vil, men frontrute og ruter i førerdør og passasjerdør ikke kan være mer sotet enn original soting. Er dette riktig? Kunne man få Coupé/S2 med soting på rutene? I så fall hvor mye?
  10. Takker så mye :) begynner å bli fornøyd med hvordan det ser ut selv og nå :) Og igår sto bilen for første gang på alle 4 hjul selv, med coilovere som holdt den oppe!
  11. var 295 bakdekk på corvette felgene jeg brukte før... men nå er det 275 tror jeg. men har ikke planer om å kjøre med så brede dekk :P Kjøpte felgene av en kamerat av pappa som kjører GT2.
  12. Ja, er da gjort mye siden sist, så her kommer en oppdatering: Nå er da fronten fastmontert, og hull til luft laget. Det er også bygget opp en liten rørramme bak fronten for å forsterke den. Tauekroken er også på plass og panseret er festet. Minimun sving med felgene jeg skal ha. Dette er uten spacere :) Sete (kun førersete, passasjersetet skal byttes ut) er fastmontert, og festene til 6-punktsele er laget. brannslukkningsapparat på plass og ratt, brekk, pedaler og midtkonsoll på plass. Skjermbredding bak ferdig på begge sider: Baken er original bortsett fra aluminium bakluke, tauestropp og rørramme under bakfangeren. Gulvet i bagasjerommet er bygget opp for å skille bensintanken fra kupeen. Det hvite lokket er ikke felt inn på bildet, men skal være over tanklokket. Torpedoveggen er ferdig sveiset, og utsparing i gulvet laget det grenrørene samles. Ovenfra foran uten panser: Spesiell montering av coilovere :) Nye grenrør: Styrestag på plass: Hjuloppheng foran, mangler staget fra demperen og festet til styrestaget: Rørramme under framskjerm:
  13. hehe ja :) Men trodde ikke du fikk 2,8 uten quattro ? :/
  14. Ikke ordentlig Audi uten quattro :P
  15. Takker! Da har jeg endelig funnet ut at jeg faktisk har S2 hjuloppheng :D Han jeg kjøpte den av sa at det var S2 hjuloppheng på 2,8l men har ikke funnet noe om det noe annet sted, så var ikke sikker...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår