Gå til innhold

rikhard46

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rikhard46

  • Bursdag 01/05/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

rikhard46's Achievements

  1. Det virker som motor går like dårlig på alle sylyndre, men noen ganger akkurat som om den prøver å ville gå bedre, men klarer det ikke, det virker som tenningsfeil å for mye bensin, tenningen er på 9,8°Btdc. Hallgiver G40 er vel den som sitter på kammen å denne er ny (uorginal), trodde denne var hovedsaklig til oppstart, den ble koblet likt som den gamle, men ledningene på den gamle var skjøtet å klipt så den kan jo vere feil koblet. Jeg har vcds lite, men har begrensede kunnskaper. Innsugskammen skal tilbake på merket, for å feilsøke videre å finne feilen, jeg får ikke gjort noe mer nå før i midten av Januar.
  2. Bilen har vert stående til restaurering og lakkering og ikke brukt på mange år. Med tenningsmerker og merker på kamaksel på riktig plass ble motoren startet og gikk absolutt ikke reint i det hele tatt, det ble da kjøpt nye plugger, coiler og medfølgende ledningsnett til ingen nytte, den gikk som en kald gammel scania wrom wrom wrom, det luktet skikkelig sur eksos, prøvde å bytte luftmassemåler, tomgangsregulator og lambda, men akkurat likt. Tenkte da å prøve å sette innsugskam tilbake til der den stod altså 1 tann tidligere, å nå går den mye reinere, men som sagt før føler jeg den ikke går helt som den skal, hva kan det vere som gjør at den går reinere med innsugskammen feiljustert? Ingen feilkoder med vagcom
  3. Så da kan dette vere gjort med vilje for å få mer futt på turtall, er dette vanlig å gjøre? Å er dettte noe som anbefales? Tror jeg skal sette kammen på riktig plass i håp om at motoren går som den skal etterpå. Takker for svar
  4. Har en audi s2 med 2,2 20vt aby motor som jeg lenge har følt at det har vert noe som ikke stemmer helt, den har gått litt rufsete på tomgang, litt treg å starte og brukt mye bensin,men har gått som et skudd ved pådrag, har alltid trodd at dette hadde noe med motronic eller en eller annen sensor å gjøre. Men nå etter å ha tatt av toppdeksel ser jeg at innsugskammen står ei tann feil, etter det jeg ser å forstår så er den ei tann for tidlig, eksoskam står på tenningsmerket, kan dette nå vere svaret på problemene som jeg har hatt?, eller kan det vere andre grunner til at den står ei tann feil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår