Gå til innhold

rubbykaasa

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rubbykaasa

  • Bursdag 06/06/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand og Skien

rubbykaasa's Achievements

  1. Vakummagnetventilsaken som styrer turbotrykket. Er det N75 den heter? For har blitt fortalt av en som hadde samme symptomer som meg at det var den som var defekt hos han. Og er det eventuelt mulig å teste denne på en eller annen måte at den er defekt før jeg bytter den ?
  2. Har nå tatt en diagnose av bilen. Jeg brukte MaxiDiagEU702 og fikk opp: Charge pressure Control: Negative Deviation: P1556 Derfor lurer jeg på om koden P1556 er en kode alle diagnoseverktøy ville fått opp, eller om dette kun er MaxiDiag sine egne koder.? Og om dette er for alle, kan noen si meg litt mer om hva det da kan være`?
  3. Det hender også at den ikke vil fungere i det hele tatt. Turbo kobler aldri inn uansett hvor lenge jeg kjører. Jeg må da skru bilen av og på så fungerer den helt normalt. Kan det være en føler eller noe som krangler ?
  4. en slik som man kan ta av vindusviskeren med :)
  5. Har problemer med turboen min nå som kulda har kommet. Ved kald motor så er det NULL respons fra turbo. Bilen går dritt dårlig for å si det MILDT. Ingenting skjer før jeg har passert 3k omdreininger og også veldig lite etter dette. Virker som at turbo ikke slår inn i det hele tatt. Hører heller ingen "vining" som tilsier at turbo jobber. Når motoren nærmer seg driftstemperatur begynner turbo sakte men sikkert og oppføre seg normalt igjen. Jo nærmere 90 grader jo tidligere begynner turboen å slå inn som vanlig. Etter litt kjøring på 90 grader oppfører turboen seg normalt igjen og begynner jobbingen fra 1700k som vanlig. Hva kan være galt her? Stor takk til innspill
  6. Noen som kan gi meg en link til en slik en. Gjerne billigste som finnes! Klarer ikke finne det selv :P
  7. Lurer på det samme faktisk!! Ble du noe klokere EsHernes ????
  8. Takk for det. Hvordan er det med merket på plugger. Vil disse fra Bosch være optimale? SEAT LEON (1M1) 1.9 TDI DIESEL BOSCH GLOW PLUGS 0250202023 GLP023 | eBay
  9. hehe. ARL og 2002modell :) Kan jo si at det er den med originalt 150hk. og den er chippet deretter. Er ikke 110 hk for de som måtte tro det :)
  10. Får vel prøveå bytte disse glødepluggene først da. De er vel sikkert ikke byttet på en god stund.. Jeg er ingen mekaniker og har minimal peiling på mekking. Vil jeg klare å bytte disse pluggene selv på min motor ? Eller er det komplisert ?
  11. Byttet dieselfilter på forrige service, altså ca 15k siden. Bilen er gått 150k. Pappa sin Diesel starter like lett i -20 som i +20 og lukter heller ingenting ved oppstart :( Riktignok en nyere bil, men min burde vel strengt tatt vært slik den og dersom den er i tipptopp stand? Eller blir det feil å mene ? Har du noen formeninger om hva det kan være da? For jeg mener at lukta går vekk ved varmere motor. En annen ting er at det kommer veldig mye hvit røyk når det er kaldt.!" Har dette noe og si?
  12. Ved oppstart av min Seat Leon 1.9Tdi 150 hk (chippet) kommer det en ekstrem diesellukt ved kald motor. Om morgenen når det er litt kaldt i lufta(rundt 0 grader), er det ubehagelig å stå rundt bilen da det lukter ekstremt diesel! Det kommer også ut en svart røyk akkurat under oppstart. Denne lukta holder seg gående ved tomgang helt til motoren er driftvarm(90grader) Av informasjon kan det sies at i fjor vinter var bilen vanskelig å få start på når det var veldig kaldt(20minus). Bilen sveivet, men motoren startet ikke. Holdt vel på i noen minutter ved flere anledninger før jeg fikk liv i den. Mine tanker da var at glødepluggene var gåene, men fikk disse sjekket på verksted da og det var vel bare 1 som ikke gav optimal spenning så de trodde ikke det var det. Hva tror dere det kan være? Lekasje i vakuumslanger? Plugger? Og kan dette sjekkes ved diagnoseverkøy?(finne noen verdier med luftmasse, ol) Har elm 329 til rådighet om denne kan hjelpe meg med problemet. Takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår