Gå til innhold

torgersønn

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om torgersønn

  • Bursdag 01/03/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

torgersønn's Achievements

  1. Det skal jeg sjekke ut. Så ut som slangen satt greit da jeg så på det sist, men den kan jo kanskje ha løsnet da jeg tok den ut. Men siden det nå ligger vann inne i stolpen må jeg jo få det ut, hvordan kan jeg få til det? Ingen drenering i bunn?
  2. Hei igjen, da har jeg omsider klart å lokalisere hvor vannet kommer fra. Det er vann inne i a stolpen på venstre side og dette vannet lekker gjennom to hull som kabel racket er festet til. Når jeg fikk løs kabelfestet kunne jeg se at det ligger vann helt opptil kanten hullene. 1. Hvor kan dette vannet komme fra? Er det fra slangen fra soltaket? 2. Er det noen som vet om det er et dreneringshull under bilen eller under plastikken på skjermen på venstre side forran? Kan være tett? Takker for svar!
  3. Min første (og mest sannsynlig siste) Passat STV, 98-modell. Oppdaget etter kjøp i sommer at det var fuktig i teppet på begge sider. Fikk løftet opp teppet og fant rundt en liter vann på førersiden. Komfort-enheten på førersiden var heldigvis tørr, men flere av kablene som går inn i den var brutt. Jeg fikk tømt og tørket og etter en observasjonsrunde og søk på forumet fant jeg ut at det var dørene mellom blikket. Alt interiør på dørene måtte av, inkl blikk og vindu måtte ut og jeg tettet alle dører med pakningsilikon. Har hatt bilen stående lenge med varme, men den blir ikke helt tørr. Jeg har sjekket om det er fra dørene men det er det ikke. Før helgen slo jeg av kupévarmeren for å se om jeg kunne finne ut hvor det kommer fra. I dag var det rundt 2dL i dørken og opp mot venstre side foran(til venstre for klutsjpedalen. Har vært noe regn i helgen. Har sjekket nippel fra soltaket, men denne virker grei. I sommer renset jeg rundt kupefilterholderen. Jeg renset også batterikassen og rundt den boksen for AC på høyre side av motorrommet. Jeg så i dag at det var litt vann under batteri men ikke mye. Noen som har noen tips til hvor jeg skal starte? Har forsøkt å både kjenne og lyse oppunder dashbordet/rattet, men klarer ikke lokalisere fukt. 1. Kan det bli vått på gulvet på førersiden hvis kupéfilterholderen ikke er tett? 2. Skal jeg forsøke å løsne den AC boksen og sjekke på nytt der, pakningen virket grei sist? 3. Jeg så også at det lå litt fukt rundt et "rør" som går opp til vinduet, mulig det er til varmeanlegget? (se bilde under.) 4. Er det beste å sitte inne i bilen og la noen spyle til det skjer noe? Har tatt ut setet og må flytte bilen for å få brukt slange, så vil unngå det med det første. 4. Andre tips? Takker og bukker. Bilder: [ATTACH]25582[/ATTACH] Ca. 2dL vann under kabelrotet. [ATTACH]25580[/ATTACH] Det lå en stor dråpe like ved jordingspunktet og det ser ut som det har rent fra venstre mot høyre. [ATTACH]25581[/ATTACH] Nippelen ser ut til å tømme fint. [ATTACH]25583[/ATTACH] Nederst på dette "røret" som går opp på høyre side av batteriet er det fuktig rundt gummien.
  4. Da har jeg fått snakket med verkstedet og fått bekreftet at det er de øvre armene som du har på figuren. Så da bytter jeg alle fire i samme slengen. Noen som har gjort dette? Må jeg ut med hele demperen eller kan jeg bytte de med demperen montert? Må man ha hjulstillingskontroll etterpå, det er vel ikke justering på disse armene? Lurte også på om det er lov å ha et par dekk av et merke foran og et par med et annet bak, eller får man anmerkning på EU-kontroll? Det er fine dekk i samme dimensjon som jeg gjerne vil bruke.
  5. Synes det var en smule merkelig ja! Skal ta en telefon og høre med dem! Ikke greit å bli klok på den teksten der.
  6. Hei, jeg har hatt bilen på eukontroll og fått noen 2'er feil. Jeg får hjelp med å fikse det, men må kjøpe inn deler og lurer derfor på om noen kan tyde feilkodene. Tenker biltema-deler da bilen ikke skal vare altfor lenge. Disse feilene må rettes: Nr. 1 - 2.3 Stor slitasje i ledd/styrearmer - oppe venstre foran + oppe venstre bakre Nr. 2 - 2.3 Stor slitasje i ledd/parallellstag - høyre oppe bakre. Er det da tre som skal byttes? Nr 1 er foran? (er det ikke to øvre ledd som også benevnes fremre og bakre?) Nr 2 er bak? Noen som har en fin figur? Hvor mye tid må beregnes for å bytte disse? Takker for svar!
  7. Takk for svar! Da får jeg bare banke i vei. :) skal prøve med varme også. Hvor får man rimelige deler til VW, hvis jeg ender med å bytte festet?
  8. Hei, jeg har kjøpt min første Passat og er igang med å bytte dempere og fjærer bak. Jeg har kjøpt haynes bok og det skal være enkelt å gjøre dette. Problemet jeg har er at etter jeg har fått ut den gamle demperen og skal ha den løs fra toppfestet for å montere den nye så går det ikke. Den sitter bom fast. Har fjernet mutteren på toppen, men får ikke løsnet den gamle demperen. Etter man har fjernet mutteren, skal ikke toppfestet(med gummipakningen) komme av. Eller er det en annen festemekanisme? Dette er ikke nevnt i boka eller på nett. Det var mye rust og har brukt rustløser, hammer, prøvd å skru den ut, men den sitter dønn. Gjør jeg noe feil, eller må jeg bare ta tiden til hjelp og banke i vei? Tips? Takk på forhånd!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår