Gå til innhold

normannen

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om normannen

  • Bursdag 03/24/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Data, fjellturer, fotografering, fisking
  • Modell (eks S4)
    Corolla E11
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    1.4
  • Fylke
    M & R

Contact Methods

  • Bosted
    Ulsteinvik

normannen's Achievements

  1. Det visste jeg ikke. Da dropper jeg bare bryteren så lenge. Plukket vekk et gummilokk og borret. Og jeg tror jeg borret rett inn i en plasttank som sitter bak hanskerommet. Til høgre tror jeg det er kupevifta. Bilen jeg hadde før var en Pegeout 106. Og der kunne jeg borre rett igjenom torpedoveggen uten problemer på passasjersiden sånn uten videre. Regner jeg må dra vekk litt matter og støydemping for å komme til i Kassarollaen.
  2. Få deg en OBD2 feilkode leser på Ebay. Den resetter feilmeldinger også. 100-200 kroner for en slik.
  3. Skal monteres ekstralys (1000 metere) og må drage en ledning frem til dashbordet fra motorrommet til en av og på bryter. Prøvde meg på passasjer siden og det var ikke lett. På førersiden regner jeg med det ikke er bedre. Noen som har klart det og kan gi meg et tips ?
  4. Ja, fikk til svar at forsikringen må vere på plass før omregging kan skje. Så da er den bestilt og gjelder fra i morgen. Forhåpentligvis kræsjer jeg ikke på vei hjem med bilen i dag. *he he* :omfg
  5. Så selv om bil B ikke står regget på meg ennå, kan jeg alikevel få bilforsikring på den ?
  6. Det går visst å flytte bilforsikringen fant jeg ut. Men, prisen vil bli dyrere fordi det er en annen bil. Kan jeg kjøre på eieres gamle forsikring når jeg henter bilen i dag ? Eller må jeg ha prøveskilt ?
  7. Bil A skal avregistreres. Bil B skal overta forsikringen til bil A. Har DNB Nor sin delkasko. Kan dette gjøres eller nå jeg først avreg bil A før flytting av bilforsikring til bil B ? Kankje like bra å få ny bilforsikring på bil B ? Har gått fra en 1995 Pegeout 106 1.1 til 1997 Toyota Cassarolla 1.4. Forsikringen økte med 1100 kroner i året. :omfg Nuvel...
  8. Tja, det sier meg mye... [ATTACH]32720[/ATTACH] [ATTACH]32721[/ATTACH] [ATTACH]32722[/ATTACH]
  9. Skal visst vere: Peugeot do not use colour for their wiring diagrams. What you can use is the wire on pin 2 at the ignition coil.
  10. Joda, funka den når jeg koblet den. Når bilen kjører ligger tempen på 60-70 grader. Når bilen står still øker den til 80 grader og blir der. Og så synker den til 70 grader når bilen er i fart igjen. Artig å kunne følge med. Pegeout 106 har bare orginalt en varsellampe som lyser rødt når tempen blir for høy.
  11. Det ser ut som det var noe på bensintanken som gjorde at motoren fusket. Jeg var redd for det kunne vert noe elektrisk/mekanisk, men da ville problemene kommet oftere tror jeg. Bensintanken er nå gullende ren og påfylt fersk bensin. Så langt går bilen som ei klokke.
  12. Ok, takk for hjelpen Remulade. Slenger inn et bilde av baksiden av måleren: [ATTACH]32375[/ATTACH]
  13. Noen som har koblingssjemaet til denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Vanntemperaturmaler-32242/ På forhånd takk for hjelpen...
  14. Regner med jeg må finne en ledning som har med turtallet på motoren å gjøre og den går vel fra en føler til den ECUen på venstre siden i motorrommet. Har hørt den er grå eller grå/sort. Stemmer det ?
  15. Bilder fra min tråd, viser bensinflottøren og bensinpumpa: http://www.bilforumet.no/bilmerker/peugeot/106/281524-motorproblem-fusker-nar-varm-og-til.html#post2921868
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår