Hei!
Nei det er vel ikke den mest solgte bilen her, men den er robust og pålitelig med ok motor og jeg må si at jeg fortsatt er svært fornøyd med bilen.
Ditt problem med "orginalstyring" av radio kan jeg ikke hjelpe deg med, men ulyd i motor kan jeg fortelle endel om.
Det startet med en "raklelyd" på H. side motor, men der er det trangt og ikke å få sett noe der. Mine antagelser gikk på at det var et løpe/strammehjul som var iferd med å få nok. Var først innom en forhandler for å få noen til å lytte på dette og si sin mening om saken, men de kunne ikke si noe sikkert, men var egentlig enig med meg om årsaken. De lurte også på hvor lenge jeg hadde hørt lyden, og jeg sa det var ca. en måned siden jeg første gangen ble klar over den. Svaret de kom med var såpass skuffende at jeg ikke har vært der siden. De mente at da holdt den nok en måned til.
Jeg holder som du ser til i Valdres, og reiste over til Lillehammer bil dagen etter, det ble værre innen jeg kom. Der måtte jeg sette bilen igjen slik at de kunne få sett bedre på den, og etterpå kom det fram at jeg nærmet meg stygt et total motorhavari.
Bilen ble satt inn og reparert, men det kom på ca. 35000 kroner og når de begynte å undersøke saken var det nok ikke ukjent hos Kia sentralt, for det forefans et rep-sett til dette. Det var et drev som hadde løsnet på en balanseaksling inne i motoren og begynt å gnage i godset.
Jeg sier på ingen måte at dette skjer ofte, men en kan jo være obs på ulyder der.
Problemet mitt ble ikke mindre ved at jeg leste forsikringspapirene en stund etterpå, og fant ut at jeg hadde maskinskadedekning.
Jeg ringte selskapet, og det var i orden, det var bare å sende taksten, noe som var lettere sagt enn gjort.
Bilen ble jo bare satt inn og reparert, og det forelå ingen takst på dette, pluss at delene var forlengst kastet.
Men etter lang korrespondanse mellom saksbehandler i selskapet og verksmester og kundebehandler hos Lillehammer Bil løste det seg etter ca. 8 mdr.
Etter dette har bilen gått som ei klokke, og har nå passert 205000 km.