Gå til innhold

skrossli

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skrossli

  • Bursdag 09/15/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Telemark

skrossli's Achievements

  1. Heisann, har en d22 1998 mod. Som jeg satt vinterhjul på i dag.(235/75/15, så ikke noen monsterhjul akkurat).Etter byttet rister det ekstremt mye i bilen, men det er bare når jeg kjører rett fram uten å røre rattet. I svinger eller når jeg har litt sving på rattet så er det helt stille. Jeg vet hjula er avbalansert og fine da de ble brukt på bilen til en kompis uten risting. Samt at jeg hadde samme problemet når jeg prøvde noen andre hjul i sommer. Så det må nesten være noe i forstillinga som er slarkete, noen som har noen gode forslag til hvor jeg kan begynne å lete? Kanskje noen vanlige/typiske deler som trenger utskifting?
  2. Takker for kjapt svar! Tror du dette er noe å bekymre seg over? Begge dekkene skal være ganske nye, og de så relativt likt slitt ut... Jeg er klar over at det skal være litt tyngre å dra rundt når jeg kobler inn 4x4, men det var så sinnsykt forskjell.. Som sagt så føltes det som om at brekket stod på. Kan det være at bilen ikke har blitt kjørt med 4x4 koblet inn på en stund? prøvde ikke så langt, bare litt på en parkeringsplass.
  3. Hei, var hos en bilforhandler i dag og så på en Nissan King cab navara 2000 mod. Alt virka veldig bra og i god stand, men da jeg skulle prøve å kjøre bilen i 4x4 så "bremset" den når jeg kjørte. Den fungerte som den skulle, men hvis man tok inn clutchen i litt fart så merket man at bilen trillet ikke så bra fremover.. nesten som om at brekket stod på. Dette skjer bare ved bruk av firehjulstrekken. Det jeg lurer på er hva dette kan være, og om det er noe man bør bekymre seg for?
  4. Fikk testa bilen litt mer i dag.. Den kan stå å gå på tomgang så lenge man vil (lot den stå i 45 min. ca.) uten problemer, og jeg fikk kjørt i ca. 5 min. før den begynnte å tulle igjen. Etter 5 min. begynnte den å gå dårlig ( akkurat som at det var 1 sylinder som ikke tennte), og rett etter var det såvidt det gikk ann å holde liv i motoren ( som om enda en sylinder ikke tennte). Kan det være at den ikke får nok bensin, altså at bensinfilteret begynner å bli tett? Takker for svar, og alt av forslag til hva det kan være
  5. det vet jeg ikke.. har ikke VCDS, må kanskje sette den på verksted for å få lest ut det da?
  6. Har en Audi a6 1.8tq som fjusker veldig når den blir varm. Bilen fungerer helt fint i kanskje 10 min. (altså til den begynner å bli varm) men så begynner den å tulle. Det går fint å ruse bilen, men så snart jeg løser ut clutchen stopper den å dra, hvis jeg ruser den opp til 4000 ca. og har bånn gass så er det såvidt den går. For meg så virker det som at den ikke får bensin/luft eller tenninga som er feil. Men det er så rart at den er helt fin fram til den er varm.. Det var heller ingen feilkoder å lese... Noen med peiling på disse motorene som kanskje har noen forslag til hva det kan være?
  7. Okey, da tur jeg nok jeg skal få noen som kan det til å fikse alt for meg. Jeg har ikke nøkkel-chippene nei, kjøpte instrumentpanelet fra et huggeri i sverige da det var vanskelig å få tak i heromkring.
  8. ok, er dette veldig kostbart å gjøre på verkted? eventuellt noen som vet om personer i Telemark som kan kode dette for en billig penge? Fant en annonse på finn.no hvor selger hevdet han kunne sette instrumentpanel i såkalt "virgin mode", hvis dette blir gjort, er det da mulig å plugge panelet i bilen uten å adaptere det da?
  9. Har en 2000 mod a6 som instrumentpanelet har brent på. Har skaffet et brukt instrumentpanel ( samme delenr. selvfølgelig) og lest ut startsperre PIN fra både det gamle og det nye panelet med Vag Tacho. Hva blir neste steg for å adaptere det "nye" instrumentpanelet til bilen? må jeg ha VagCom for å gjøre sånt, eller er det bedre å sette den på Møller og få fagfolka te å ordne dette? håper noen har noen gode innspill som kan hjelpe meg
  10. nevermind... registerreima har ryki:(
  11. har en subaru outback 2,5l stående som ikke vil starte.. problemet er at det ikke er gnist på pluggene, og jeg har målt meg fram til at coilen ikke får strøm. alle sikringer ser ut til å være hele, og har prøvd å bytte ut diverse rele.. noen som har vært borti det samme eller vet hva jeg burde sjekke nå?
  12. det er så ille altså? men det må da være litt bedre enn den gamle ssl 12"en min vel? for det er noe av det dårligste jeg har hørt..
  13. noen som har noen erfaringer med disse elementene? http://eltema.no/products/1009-boss-subwoofer-12-cx124dvc.aspx var jævli billige.. er de brukans eller er det bare noe dritt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår