Gå til innhold

NorthGV

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om NorthGV

  • Bursdag 04/01/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Troms/Hønefoss

NorthGV's Achievements

  1. Enig :) lot merkeverkstedet ta jobben med gasspjeldet nå, så får de ta regenerering etter neste lønning :P Hvor ofte er det faktisk tvungen regenerering fungerer? :)
  2. Skal ha mer enn nok med nordnorsk landevei å få blåst ut av den på ja :P Vet du om det KUN er suzuki-verksteder som har diagnoseverktøy til å gjennomføre regenerering?
  3. Takk igjen for svar Nightking! Skal gjøre som du sier å få den regenerert. Kommer til å få hentet bilen, bestiller gasspjeld originalt (har noen rabatter på et annet suzukiverksted) og får denne montert. Skal så få den kodet inn og regenerert hos Suzukiverksted. Oljeskiftet kan jeg så ta selv, penger spart :) Er dette en grei løsning?
  4. Følger opp denne: Byttet hele clutchen og svinghjulet (originaldeler) på denne i juni. Vibrasjonen er der fortsatt. Har hørt at det også kan være drivknute? Uansett, tuningfirmaet skal gå over ECU'en på nytt, og eventuelt remappe tilbake til vanlig stand om den ikke tåler momentet :)
  5. Hei! Her kommer en "case" til dere proffe gutta! Ser spesielt at Nightking har svar på mye, så håper du har svar på dette også! Jeg har som sagt en Grand vitara 1,9Ddis, 07 mod. Bilen har gått ca 107000km, alle servicer er fulgt hos verksted. For en ukes tid siden, var jeg ute og kjørte med familien i Nordnorge. Etter et stopp kom den kjente "Harry-potter-lampa" opp(feil på motorens innsprutningssystem elns). Har fått opp denne tidligere, men da grunnet defekt glødeplugg - dette er fikset. Merket denne gangen at bilens motorkraft var redusert kraftig, men etter en stopp hvor jeg skrudde motoren på og av, var den borte. Kjørte så fra Bardufoss og ned til Narvik. I løpet av ettermiddagen kom lampa på igjen ved start og ville nå ikke gå av igjen. Bilen gikk som en dass, akkurat som at turboen var kuttet ut eller at den ikke fikk luft. Sjekket alt av olje, vann og eksos. Alt på stell og ingen svart, hvit eller blå røyk. Skulle så kjøre bilen tilbake til Bardufoss på søndagen, da mine foreldre skulle ta flyet herfra og jeg har tilgang på verksted her. 5 km utenfor Narvik kvelte plutselig motoren seg, og den stoppet helt. Prøvde å få start, men den kvelte seg med en gang. Prøvde igjen etter 10 min og fikk da normal start (fortsatt med lysende lampe), men satset ikke på å kjøre videre og lot Falck berge meg tilbake til Narvik. Bilen står nå på merkeverksted der. De har gjort feilsøking, samt gitt meg prisoverslag på jobben som de mener må gjøres. Legger ved diagnosekodene, samt hva de mener som må gjøres og hva delene heter. Det de skriver som "motorlampa" er harry-potterlampa, den firkanta med lyn gjennom Det jeg lurer på: Varselampen for tett DPF lyste IKKE under denne kjøringen. Den har lyst for noen uker siden, etter en periode med småkjøring. Har da gjort som det står i manualen og kjørt en god langtur på en time med høyere hastighet, til den slukket (den lyste i maks 2 timer). Verkstedet mener at det trengs tvungen regenerering med tanke på de feilkodene de har lest av (se bildet). Kan denne feilkoden være fra feilen kom opp tidligere, og at den ligger lagret i minne? Merket jo heller intet gradvis tap av motorkraft, bortsett fra at bilen gikk i nødmodus. Det verkstedet også sier er at jeg har et defekt "Svirv-spjeld"(siterer mekaniker). At dette er knekt, at jeg trenger et nytt spjeldhus + pakning og at dette er årsaken til at bilen stanset. Er det noen som vet hva denne delen egentlig heter, og om det er mulig å få tak i selve spjeldhuset brukt, evt billigere enn vedlagt blodpris? Når jeg søker det opp på nett, får jeg bare opp spjeldhus til bensinutgaven... Har mange mekanikere på arbeidsplassen min (dog ikke Suzuki-spesialister). Kan jeg prøve å først få byttet ut dette spjeldet, og se om det holder? Som sagt har ikke DPF-lampen lyst i dette tilfellet. Er veldig glad i bilen min på mange måter, men den har blitt en belastning med mye tull det siste halvåret, så prøver å gjøre det billigst mulig :P Om bildene ikke kommer opp, si ifra, så får jeg legge inn alt som tekst! mvh - Jonas
  6. Har 1,9 DDis manuell ja! På de nettstedene jeg har vært innom, blir jeg opplyst om at det er tomasse svinghjul på denne modellen, men jeg kan ta feil? Har også merket at når bilen står på tomgang, så vibrerer motoren i et halvt sekund, hvert 4. sekund ca, og dette slutter når jeg trår inn clutchen. Om det er svinghjulet eller clutchen, så får jeg fikset det ganske rimelig, da med deler fra LUK/e.l :) Det er samme feilen som du beskriver, spesielt ved bakker, med mye moment i lavt turtall, så "glipper" det på en måte, sammen med vibrasjon. Har heller ikke lest noe om at det er et kjent problem på denne, men generelt på bilmodeller med dobbelmassesvinghjul. Husker jeg hadde akkurat samme symptomene på en Connect 07 mod manuell... Forøvrig takk for svar! :)
  7. Hei! Har lagt merke til på min GV 07 at det kommer en liten vibrasjon, og at turtallet henger i et halvt sekund ved ca 2000 omdr. Dette stort sett kun når jeg trår på skikkelig i fjerde gir (Jo større moment jo værre). Har lest litt rundt og fått inntrykk at det kan ha noe med svinghjulet å gjøre? Bilen har kun gått 90000 og har fulgt alle servicer. Vet noen hva problemet kan være? Blir vel fort 20 lapper som ryker av feriepenga nå? :P
  8. Hei! Noen som har liggende brukt lyktebøyle eller stigtrinn til GV 07? Evt tips om rimelig sted å handle slikt? Ønskes kjøpt!
  9. Hei! Er på utkikk etter noen offroadhjul til min Suzuki GV 2007 mod. Spec: Boltsirkel (PCD): 5-114,3 Bolt/Mutter dim: 12x1,25 Innpress (ET): 45 Navhull (CB): 60,1 Har lite peiling på hva som faktisk kan passe, da jeg ikke har hatt bilen så lenge, og det sitter originale hjul på den. Felgene trenger ikke være pene, men skal være hele og uten kast. Ballongdekk er flotters! Holder forøvrig til i Nordnorge, men har mulighet til å hente på østlandet også. mvh - Jonas
  10. Feilsøkte litt selv, og fant ut at sikringen bak på spilleren hadde røket! :) Ellers takk for hjelpen ;))
  11. Hei! Godt å se at det er folk med mye peiling her inne! Har et problem med min 2007 GV 1,9Ddis. Batteriet mitt gikk adundas for noen uker siden, og måtte starte bilen med startkabler et par ganger før jeg kjøpte nytt. Vet ikke helt når det skjedde, men i løpet av perioden, så har radioen blitt helt mørk. Kommer ingen lys på eller noe når jeg prøver å skru den på. Er den originale spilleren med sånn liten rød, rævva navigasjonsskjerm. Har selvfølgelig sjekka sikringa, men den er hel. Vet noen hva feilen kan være? Er det også en ekstra sikring bak på spilleren? Takker for svar! :)
  12. Hei! For en måned siden kjøpte jeg en Toyota Corolla 1,3 xli 94mod. Det fulgte med et servicehefte hvor det stod at dynamo og vannpumpe/etc ble byttet i oktober 2011, bilen har blitt brukt av en eldre kar. Tidligere har bilen en gang stoppet da jeg kjørte for fort i en søledam slik at motorrommet ble dynka og fordeleren tok inn vann, men dette tørket opp og bilen startet igjen. Men her om dagen da jeg kjørte innover en skogsvei, så passet jeg på at det ikke sprutet for mye vann inn, dette skjedde så klart allikevel, for da jeg åpnet motorrommet, så var det sølevann over toppdeksel/etc. Men greia var, idet jeg kjørte innover på denne veien og i dammene, så begynte batterilampa og bremselampa å lyse (belegget på bremseklossene ble riktignok helt borte samme dagen, av slitasje). Jeg tenkte at dette med batterilampa bare var fordi det var litt vått, så jeg kjørte videre.... Det som også var rart var at både kjørelys og parklys sluttet å fungere da lysbryteren står i "off"posisjon, det skal egentlig lyse da, om ikke bilen er importert/etc, og det har lyst i off-posisjon før.... Jeg kjørte da med bilen resten av natta og neste dag, med en del strømforbruk, basser, stereo etc... på kvelden så stoppet plutselig bilen og den var tom for strøm (starteren ville ikke gå og lysene i panelet var svake osv...) Jeg ble da tauet av en kompis hjem, før jeg prøvde å starte bilen igjen, og den startet! :S Prøvde å sette på en del elektiske ting sånt som musikk, varme, fultlys osv, og man kunne høre motoren dabbet litt av... Parerte så bilen og startet den opp neste dag, kjørte ca 3 mil med den, før den stoppet... igjen... det var da samme greia, bortsett fra at jeg måtte ha starthjelp fra en annen bil, jeg kunne da kjøre ca 1 km... ble da tauet tilbake igjen, og neste dag startet bilen igjen... og gikk ca 1 km (dette uten starthjelp) Hva kan være galt?? Batteriet? Dynamoen? Eller vann/møkk som er i veien??? Håper på nyttige svar! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår