Gå til innhold

Familiemannen

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Familiemannen vant dagen sist November 25 2013

Familiemannen hadde mest likt innhold!

Om Familiemannen

  • Bursdag 07/30/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Kona, dattera, sønnen, musikk, film, fisking, golf.
  • Modell (eks S4)
    Octavia II
  • Biltype (eks Audi)
    Skoda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Gift
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondhjem
  • Interests
    Villmark, fisking, klatring, MMA, musikk, film, og alt mine barn interesserer seg for!

Familiemannen's Achievements

  1. Dette er en parodi... Jeg har nå vært uten bil i 51 dager! Når jeg får bilen tilbake så skal jeg skrive litt om hva som har skjedd (rettere sagt "ikke har skjedd") de siste ukene...
  2. Forresten... Burde jeg poste navnet på verkstedet i dette forumet til advarsel for andre? Gi meg en tommel opp eller ned avhengig av hva du synes :)
  3. Takk :) Spørs om jeg må vente til neste uke... På mandag er det 5 uker siden bilen ble levert! Jeg kjørte innom Møller på vei til jobb i dag, for å få en liten feedback om hva de hadde gjort og hva de fakturerer verkstedet for slik at jeg kan dobbeltsjekke dette på fakturaen. En hyggelig fyr ved verkstedskranken kunne fortelle meg noe mindre hyggelig... BILEN HADDE ALDRI BLITT LEVERT INN HOS MØLLER!!! Hva f4en..??? Forsøkte å ringe verkstedet, men daglig leder skulle ikke komme på jobb før 11 i dag... Nå er jeg beyond furious! Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å gi så blanke f4en i kundene sine... Kundeoppfølging er en av mange ting som er totalt fraværende hos dette verkstedet! Neste gang bilen skal på verksted så blir den levert direkte hos Møller...
  4. MEGA Bilpleie på Lade :) Der kan du låne bukk for en hundrings eller to, og jeg antar at de også har en servicehall man kan bruke... Kjør innom og se! Det ligger "i bakgården" der Kverneland Bil lå.. Post gjerne feedback på hvilke muligheter man har der :)
  5. Jajaja... I dag er jeg sint! Lei av å vente... Jeg har forsøkt å ringe verkstedet i dag, men han svarer ikke! Jeg ringte deretter til Møller Bil på Leangen... En hyggelig dame kunne bekrefte at det er avtalt tid for programmering av enheten i løpet av tirsdag/onsdag denne uka. På tide!! Jeg skal aldri mer levere bilen min på andre verksted enn merkeverksted!
  6. Takk for nyttig info og link :) Kjørte innom verkstedet i lunsjen min på torsdag, for å få han ansikt til ansikt... Han visste ingenting, og kunne ikke si en dritt annet enn at han skulle prøve å programmere én gang til, og hvis det ikke gikk så skulle han frakte bilen til Møller bil... Jeg pusha han i forhold til pris, men han "måtte regne litt på det og ringe meg innen klokken 1400" som han har sagt i snart fire uker! Jeg måtte ringe han på kvelden fordi han selvfølgelig aldri ringte tilbake... Han holder for f4en aldri det han lover i forhold til å ringe meg tilbake med oppdateringer eller prisen (som jeg har mast på i over 3 uker!)... Da sa han at han skulle levere bilen videre til Møller Bil..!! På tide! Fikk jeg noe pris..? Nei... Han får besøk av meg på mandag!
  7. Takk for svaret! :) Verkstedet har ikke blitt informert om at jeg har involvert Forbrukerrådet, da dette er noe jeg vil bruke om det blir noe tull. Forhåpentligvis vil jeg få bilen tilbake før helgen! Jeg er av samme oppfatning som deg til hvordan man skal opptre i en slik situasjon, og har hele veien vært hyggelig og forståelsesfull i forhold til at "ting kan gå galt". Man kommer lengre med et smil og en hyggelig tone! :) Verkstedet tilbydde rentefri avbetaling på verkstedreparasjonen. Tror det er noe alle verksted tilknyttet Mekonomen tilbyr.
  8. Jeg ønsker å stille et krav til dere som tenker å svare på denne tråden... For å holde tråden ryddig ønsker jeg kun svar på spørsmålene jeg stiller i innlegget mitt! :-) Jeg er ikke interessert i uvesentlige spørsmål som går på hvorfor jeg har handlet som jeg har gjort, men svarer gjerne på relevante spørsmål for å tydeliggjøre saken bedre. Gjort er gjort, sånn er det bare, alt har sine grunner.
  9. Wow, virkelig nyttig innlegg du poster! Som jeg forklarer i hendelsesforløpet skyldes dette svært trang økonomi og en hverdag som alenepappa til to barn hvor døgnet bare ikke har nok timer! Uten å utdype dette noe mer.. Jeg er avhengig av bilen for å få levert barna på skole og i barnehage for så å komme meg på jobb, og av den grunn har jeg "oversett" behovet for service. Bilen har tross alt gått som ei klokke og vært igjennom 2 PKK'er uten en eneste anmerkning, så jeg følte at en storservice kunne vente til økonomien ble litt bedre. Jeg ba om prisoverslag ved levering av bila, og det fikk jeg. Blind av verkstedets tilsynelatende gode rykte hva gjelder både pris og kundetilfredshet på mittanbud.no stolte jeg på at verkstedet kunne sette igang.
  10. Nåh... :p Det eneste denne karen har sagt til meg siden 29/11 er "Diagnosetesteren trøbler", "Du får bila i morgen", og "Jeg skal regne litt på det så hører du fra meg"... Jeg får ingen tilbakemeldinger! Jeg skal høre med han neste gang jeg prater med han...
  11. Beklager, feilpostinga :) Ja, det kan se ut som at jeg må innom forbrukerrådet igjen... Why me?!?!
  12. Vel... Blind på alle de gode tilbakemeldingene på mittanbud.no hva gjelder pris, kunnskap, punktlighet, kundeoppfølging og -service visste jeg ikke annet enn å be han sette igang... Jeg vet ikke hva ting koster, så jeg antok bare at jeg kunne stole på denne karen! Så, JA, han fikk dessverre "go" fra meg... Jeg vil jo ha en bil som er i god stand... But this wasn't what I signed up for! Jeg kan ikke forstå at det skal ta over 2 uker å programmere en motorstyreenhet?! Og jeg kan ikke forstå at det er mulig å gi såpass f4en i kunden...
  13. Hei folkens! Håper jeg har postet innlegget i riktig forum... Jeg trenger tips og råd, og skal prøve å fatte meg i korthet til tross for mange detaljer... Jeg har en -05 Octavia 1,6 MPI som har gått 130.000 KM... Grunnet økonomi og alt for trang timeplan i hverdagen har den blitt "oversett" hva gjelder servicer de siste 3-4 år (og de siste 40.000 KM). Når motoren begynte å si ifra ble jeg selvfølgelig tvunget til å levere den inn hos bilverksted. La ut anbud på ting jeg visste var galt, og valgte det verkstedet som hadde flest og best score fra tidligere kunder, og som lå blant de billigste. Tilhører Mekonomen-kjeden. Har veldig lyst til å nevne navn, men vi får se om det kanskje blir nevnt senere i tråden til advarsel for dere andre i Trondheim. Bilen ble levert mandag 28/10. Feilsøk og undersøkelser ble gjort, og jeg fikk et prisoverslag på 24.000-34.000 (!!!) avhengig av om motorstyreenheten kunne repareres eller måtte byttes. Det må være karma, siden jeg har "oversett" bila de siste årene... Verkstedet melder blant annet om følgende funn/utbedringer/reparasjoner: Storservice 7.387,- Feilsøk 5000,- Styrestag, bremsecaliper, lykt V.F. 7.200,- Motorstyreenhet 5000-10000,- (Repareres eller byttes) Ellers meldte han om småfeil som jeg har en viss tvil til riktigheten: Defekt blinklys, defekt spylermotor bakrute.... Verkstedet melder ifra om at motorstyreenheten må sendes til Belgia for en kontroll hvorvidt den kan repareres eller må byttes, og dette skulle ta maks 7 dager. Tiden gikk og jeg hørte ikke noe.. Jeg ringte, og fikk til svar at de ville bytte enheten, da det viste seg at dette var rimeligere enn først antatt. "Du får bilen i morgen..." Jeg ber om prisoverslag! "Skal regne litt på det, så du hører fra meg i morgen..." Jeg hørte ingenting fra han den neste dagen, så jeg ringte fem minutter før stengetid... "Du får bilen i morgen... Har litt problemer med programmering" Jeg ber om prisoverslag, igjen! "Skal regne litt på det, så du hører fra meg i morgen..." Jeg hørte heller ingenting fra han den neste dagen, så jeg ringte fem minutter før stengetid denne dagen også... Den samme historien har gjentatt seg hver eneste j*vla dag, og nå noterer jeg snart 21/11..!! Han har hatt bilen min i snart én måned! Jeg får daglig unnskyldninger som "Diagnosetesteren trøbler... Har bestilt ny... Får den i morgen.."! I går 19/11 sa han at jeg skulle få bila i dag 20/11... Jeg har ikke hørt noe... Det klør i knyttneven! Den siste uken har jeg fått lånt meg bil, slik at jeg klarer å levere barna i barnehage og skole, og faktisk få noen timer på jobben før jeg må dra igjen... Nå er jeg drittlei... Til tross for omtrent 70 gode feedbacks og nesten 5 av 5 stjerner fra andre kunder på mittanbud.no så viser han seg å være en sånn cowboy som dette! (Jeg har vært innom forbrukerrådet i forbindelse med et annet bilverksted tidligere: Reparasjonskostnad på 15.000 på en bil som var verdt 20.000, uten å snakke med meg på forhånd... Lang historie, men endte i min favør!) Hva skal/bør/må jeg gjøre? Kan jeg kreve prisavslag? Hvor mye? Hvor mange verkstedtimer kan han fakturere meg for? Kan han holde igjen bila om jeg ikke ønsker å betale alt på én gang? Hjelp...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår