Gå til innhold

klungo

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om klungo

  • Bursdag 02/02/1967

Contact Methods

  • Bosted
    feda

klungo's Achievements

  1. Hvorfor må du ha ny? Kastet bort den gamle? Sprekker bli sveist, sparklet og lakkert hos ett lokalt smart repair verksted. Hør med dem. Tipper på mellom 2000-4000 da.
  2. Alt har blitt renset som jeg fikk gode råd om. Torboen fikk jeg kjøpt på finn.no 3400. Og bilen fungerer flott. Takk for hjelpen.:-)
  3. Men katten vet vel ikke forskjeld på 3-4-5 gir?
  4. takker takker så mye. blir noen timer da, men koser meg som sakt med det. :-)
  5. jeg las ett sted at orsaken til ett slikt havari var på grunn av sot fra partikkelfilteret, og gammel olje. kan nok stemme det. dersom ikke oljesystemet ble renset før den nye turboen ble montert ville samme problemet kunne oppstå igjen... det er hvorfor... hvordan er det jeg spør om her. :-) jeg har lest om motorrens, men det er vel slikt man tilsetter oljen, og så kjører den. derfor mitt problem.
  6. bilen er en peugeot 407 sw, uten at jeg tror det har så mye og bety med spørsmålet mitt. turboen er helt knekkt. den har jeg demontert og staget som skal holde "skovlene" på plass er knekkt. orsaken til dette er sannsynligvis at jeg har vært for slakk med rens av partikkelfilter og skifting av olje.... så da kan man si at jeg har meg selv og takke.... men, oljesystemet må renses før ny eller overhalt turbo settes på. må bilen på verksted for at dette skal kunne ordnes, eller finnes det en "fiffig" måte og gjøre det selv på? jeg vil nevne at hobbyen min er bil. jeg skruer på bil like gjerne som andre koser seg med fotball. så det er ikke ett økonomisk problem. hadde bare vøært morro og fått det til selv. :-) motoren kan jo ikke startes siden turboen er ikke eksisterende.....
  7. klungo

    Overhale turbo?

    Søk på youtube. : overhauling turbo. Mange fine treff der. :-)
  8. Hallo. Min far har en slik senic. har vært litt av hvert med "bilen", men det siste som skjedde lurer jeg på om andre har opplevd? Han skulle ut på kjøretur, og satte bilen i 1. gear. den gikk ikke fremmover, men turtallet minket. akkurat som om bremsene hang fast, eller som om brekket stod på. han satte bilen da i fri, gikk ut og kunne dytte bilen både frem og tilbake. dermed er det ikke bremsene. han forsøkte en gang til, men det samme skjedde. etter å ha stoppet og startet motoren noen gangere virket det, og han fikk kjøreturen sin. Noen som har en fornuftig forklaring på dette??
  9. jeg ser at det er flere her som er skeptiske. og etter i går kveld må jeg si at jeg også er det. husk på Murphys Lov. dersom noe kan gå galt gjør det nettopp det..... i går ble jeg ferdig med arbeidet under en bil. jeg hadde jekket den opp og strakte meg inn for å fjerne den siste støttebukken. jeg er ikke sikker på om jeg kom bort i jekken, men da støttebukken ikke lenger var under bilen gav jekken etter. det gikk bra. jeg hadde montert dekkene så jeg fikk "bare" slått ut luften av meg, og fikk en strekk i rygg og nakke. det jeg prøver og si er at ting skjer fort. jeg brukte ingen "hjemmelaget" verktøy, så advarselen går til alle "mekkere" der ute. uhell skjer, gjør hva du kan for at de ikke skal skje med deg. det verste er at man skal bare....
  10. jeg er ny her, så bær over med meg. holder på med en v40, den får plutselig økning i tempraturen og ett turtall som ikke ligner grisen. dette skjer mens bilen står og sviver på tomgang. jeg kjørte på litt lufttrykk i ekspansjonstanken, tempraturen og turtallet normaliserte seg. kan det være så enkelt at det er vannpumpe? det kommer også "bankelyder" fra motoren.. kan legge til at vannet i ekspansjonstanken ikke var særlig varmt. tippe 40-45 grader.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår