Gå til innhold

tomkri2

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tomkri2

  • Bursdag 04/05/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Halden

tomkri2's Achievements

  1. Er 3b5. 4 typer drkvknuter ja. Åssen finner jeg ut hvem jeg skal ha? :p hehe
  2. Hei. Har gåene yttre drivknuter på begge sider. Gjelder en 97mod passat. Motor er 1.9tdi afn motor. Er det forskjellige splines på disse? Eller er det bare 1 type til bilen man får kjøpt? No enkel låte å finne det ut på? Eller må jeg ta ut ene drivknuten for å finne det ut? Takker for svar :)
  3. Skulle stå att jeg ikke har fått fiksa trykket i vannet :)
  4. Står nesten helt først:) det spruter ut av dreneringa på ekspansjonstanken. Pga for mye trykk i systemet. Klarer vel så å si ikke å klemme inn vannslangene mere enn ett par mm pga trykk. Slangene inn å ut av varmeregisteret er kalde. Motortemperatur holder seg normal hele tiden. Å vannlekasjen er der enda siden jeg har fått fiksa det voldsomme trykket. Men har nå bestillt meg regreimsett med vannpumpe å toppakningssett med strekkbolter. Kosta bare 1600kr ferdig levert på posten :D så da bytter jeg allt som kan lage disse symptomene :p
  5. Hei. Har da en passat 97mod 1.9tdi. Mista en stund mye vann ved kjøring. Og bilen blåste ikke varmt i kupeen. Motor ble varm. Etter sjekk av termostad å leting etter lekasjer. Fant jeg ut att det spruta vann ut av den øverste slangen på påfyllingstanken hvis jeg tok av denne. Da tenkte jeg javel da er det toppakninga som er gåen. Men så sa en kamerat nå att hans onkel hadde samme problem med sin passat. Å der var det vannpumpa som var gåen. Samma symptomer som meg. Å att det var sånn pumpa gjorde på passat når det var gåen. Er det no måte å sjekke om det faktisk er vannpumpa eller toppakningen på?
  6. har nok en vinkel liggenes ett eller annet sted :) strekkbolter skal jeg bytte :) skal bestille deler fra Tyskland :) reg reim sett med vannpumpe + toppakningssett koster ikke mere enn 1800kr ferdig levert på Svinesund :) mener det var 1800 hvertfall..ikke stort mer :P tar bare 4-5 dager å få delene :) selve toppakningen kjøper jeg i Norge. tilfelle det er feil :)
  7. ok. så forskjellen på de toppakningene er altså antall "styretapper" for pakninga? Motorkoden er AFN 1.9TDI ok da er det bare å kjøpe en lang vinkel :) hvor for jeg kjøpt med 3 lag?
  8. hei. Skal bytte toppakning på min passat 1.9tdi 97mod. Men når jeg ser på toppakning på nettet så er det flere forskjellige til min motorkode. 1,2 og 3 hulls pakning. hva vil dette si? og hvordan finner jeg ut hvem jeg skal ha? skal bytte vannpumpe og regreim i samma slengen. Men må toppen rettes\planes? åssen kan man evt se om den må det? Takker for svar
  9. Kan dette skyldes gåen termostat? Att den ikke åpner? Eller ville temp giver i bilen gått opp på rødt da? Å noen som hvet h or komfor enheten ligger? 97 passat :)
  10. Er ikke majones verken på olje pinne eller lokket. Jeg syns ikke det lukter eksos hvertfall. Ingen av slangene som går inn i bilen blir varme. Å ser ingen antydning til olje i vannet :/
  11. Slangene inn fra motorrom til varmeregister er også kalde etter 15min på tomgang + litt kjøring før det.
  12. Ok. Det forsvinner vann fra ekspansjons tanken. Men ikke når man står på tomgang. Eneste stedet jeg har sett det her lekkt er i fotbrønn på sjåfør sia. Ingen vannlekasjer i motorrom. No måte å få åpnet tett varmeregister på? Temp nåla ligger på 90grader stort sett hele tia. Synker litt innimellom. Man kan se det kommer litt luft inn den øverste slangen på ekspansjonstanken. Å gulvet på førersiden er ganske vått. Skikkelig frustrerenes når man ikke hvet om det er topp pakning eller ikke. Surt med så mye jobb hvis det ikke trengs :p
  13. Ok. Ja tror det kommer luft i systemet inn der vannet lekker ut. Regnvann er det ikke. Siden det ikke var regn den dagen det rant ut fra forbrønn :) har tenkt på toppakning jeg også. Man da burde det vel ryke hvitt av eksosen? Har heyns boka til bilen så får lese i den om varmeregisteret evt :)
  14. Hei. Har hatt en passat tdi 97mod en stund nå. Ett par ting som er galt. Er konstant overtrykk i kjøleanlegget. Blåser ikke varmt i i bilen. Her om dagen så stoppet jeg bilen, å så at det rant vann ut under bilen. Under fotbrønn til sjåfør. Å er vått på gulvet. Hullet det rant ut av ser ut som er lagd av tidligere eier. Kan disse tingene henge sammen? Kan det være lekasje i/ rundt varmeregisteret inne i bilen som gjør så bilen får luft i systemet samtidig som den lekker ut vann? Takker for svar :) varmeregister vannsklig å komme til?
  15. hei. gir den tegn til og prøve og antenne bensina? nå hvet ikke jeg hva du tok av. men hvis du tok av slangen som går fra toppen av motor og til toppen av radiatoren. så kan det hende du har fått vann i fordeleren. (ikke vært borti B19, men skal vel være så og si samme som B21. Kan rett og slett være att du har fått inn vann ett sted som gjør så det blir feil. men det kan rett og slett hende att "balja" i forgasseren også har fått ett lite hull i seg. skru av de 3 skruene på toppen av forgasseren og se om du finner no hull i den gummi "balja" oppi der. ett lite hull der så blir det gæli for motoren. Hadde dette problemet med min. hadde ganske så stort hull i den "balja". men allt etter hvor hullet er. min startet. men ville ikke gå over 2K omdreininger før den kvalte seg. se også om stempelet i forgasseren går greit opp og ned. skru av luft røret og prøv og dytte det opp med fingrene. skal gå greit opp og gli ned sjøl igjen. hvis stempelet ikke går som det skal, får ikke motoren bensin nok til og starte. Hvet ikke om noe av dette hjelper eller om du har fått fiksa bilen :) men bare kommer med noen ideer som kan være gæli :) Mvh Tommy
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår