Gå til innhold

thisisme

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thisisme

  • Bursdag 08/08/1994

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat 1,8T
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    lærling bilmekaniker

Contact Methods

  • Bosted
    Molde

thisisme's Achievements

  1. litt gammel tråd men om du ikke har kjøpt ennå, kan jeg svare på noe av dette iallefall. stemmer at noen motorhavari har forekommet på LC120, dette er pga tett oljesil. dette kan forebygges ved å sjekke oljesil hvert oljeskift. bare å se opp tappeplugg hullet å se om det er mye koks i silen, er det noe koks må man ned med bunnpanne å rense. registerreim er på 120k om jeg ikke tar helt feil. Tror det er sperre på bakaksel, men kan bare brukes ved sakte fart.
  2. vibrasjon i luftfilterboksen lager av og til lyder, prøv å legg press litt forskjellige veier og se om lyden forsvinner. om den da forsvinner må du ut med boksen og legge f.eks. en stripe med butylbånd rundt lufterøret som går ut i framskjermen.
  3. der står no bilen min å jo ;P (på det siste bilde) må si at det er en veldig strøken bil du har ordnet til :) så på den da du stilte ut på rådhusplassen, veldig strøken og veldig clean look både inni og utenpå. likte veldig godt at du holdt deg til oransje og svart i hele bilen. til og med subbene er oransje og svart, dette er vel ikke tilfeldig?
  4. du får ELM327 med wifi istede for bluetooth. denne er da kompatibel med apple produkter. den du har kjøpt med bluetooth er kompatibel med android. appen du skal bruke heter torque og koster rundt 20kr på app store eller android market. dvs du har dessverre kjøpt feil scanner.
  5. etter det som står bakpå, er dette en 2,0GT-i. altså en 3S-GE motor. 2,0GT-i er eurospec altså en bil for markedet i europa. den amerikanske versjonen kom med enten en 1,6 liters motor eller en 2,2 liter. at det kommer opp en annen modell når du søker opp denne årsmodellen, er mest sannsynlig fordi din bil er ikke en 1994 modell. er sikkert en 1993 modell eller tidligere som ble importert til Norge i 1994, om det står i vognkortet at den er førstegangsregistrert i Norge i 1994. det karosseriet du har ble sluttet å produsert i sep. 1993. da gikk de over til ST200 karosseriet. sikkert det du har fått opp under søket. stemmer det du sier med at bare GT4 kom med org. turbo. den kom da med en 3S-GTE motor. er altså egentlig samme som 3S-GE motoren bare med turbo og annen kompresjon (altså annen innmat). Du kan montere turbo på den motoren du har men da er det lurt å bytte ut innmaten for å få ned kompresjonen, da dette er sikrere med tanke på at du presser inn mye mer luft med turboen enn en sugemotor klarer å suge selv. å bytte til lavkompresjons stempel og montere en turbo på 3S-GE motoren er nesten det samme som å bygge en 3S-GTE motor. det jeg ville anbefalt, er å gå til innkjøp av en 3S-GTE motor og gjøre et motorbytte. da har du en sikker motor med 200+hk. om du vil ha mer krefter er det fullt av ettermarked deler og oppgraderingsdeler til 3S-GTE motoren. har potensial til 6-700+hk men det sier jo seg selv at det finnes ikke akkurat så mye orginalt igjen i motoren. men problemet ligger kanskje med girkassen. Da GT4 modellene var eneste som kom med 3s-gte motoren er standard girkassen til disse 4WD. da du har en FWD kan du ikke bruke denne girkassen. girkassen på den motoren du har passer på 3s-gte motoren, så du kan bruke den. men den girkassen tåler ikke allverden med krefter. så hvor mye krefter man kan ta ut av motoren uten å få en forsterket girkasse er jeg ikke sikker på. og hvor lenge du kan kjøre uten girkasse havari er jeg ikke sikker på det heller, men det kan være allerede ved første prøvetur eller at du kjører med bilen i flere år uten problemer. men alt er jo opp til deg. motorbytte er kanskje det letteste men om du er flink å skru, så er det noe problem med en turbokonvertering.
  6. ville gjort det Jurigs sier. har gjort dette på min 98 mod passat. dra sete opp i bak kant og vips er setebeltefeste lett tilgjengelig.
  7. thisisme

    gåen turbo?

    har en passat 1,8t '98 modell. har begynt å tatt av fronten pga. reg.reim skift og montering av frontmontert intercooler. da jeg skrudde av slangeklemme til org. intercooler og dro av slangen som går inn nede, begynner det å renne ut olje. tenker med en gang at lageret i turboen er gåen. skrudde så av innsugslangen til turbo og kjente på akselen i turboen, og der var det en liten slakke. Er vell på tide å bytte ute denne turboen da? Har tenkt litt på turbobytte og tror jeg vil kjøpe en oppgraderingsturbo (K04) når jeg først må bytte turboen. Noen som har noen tanker om det og hvor det er best å kjøpe en sånn turbo?
  8. noen som vet om det støtter g27 fullt ut? med clutch h-giring og 900 graders sving på ratt
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår