Gå til innhold

santo

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om santo

  • Bursdag 03/01/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

santo's Achievements

  1. Takk for svaret Jesper1201 :) Du kan se måleverdiene nedenfor. Jeg vet ikke om tallene på spissing er de som først ble målt eller om de er etter at de har justert.
  2. Hei, Har en 2007 modell Audi A3 Sportback 2.0 TDI Quattro som har slitt det ene dekket foran på innsiden ganske mye iløpet av sommersesongen i fjor. Hadde bilen til en hjulstillingskontroll hos NAF og de fant avvik på spissing, camber og caster. Spissingen ble justert, men ikke camber og caster, da camber og caster ikke var justerbare ifølge NAF. Stemmer det at man ikke stille disse verdiene? Hva gjør man da? Er det ikke negativ camber som gir slitasje på innsiden av dekket? Den indre dekkslitasjen var som sagt bare på den ene siden (førersiden), så jeg kan ikke skjønne at justeringen av spissingen alene vil hjelpe altfor mye? Trodde også at spissingsproblemer ville vise seg på dekkene på begge sider foran? Ville blitt veldig glad om det er noen som har noen tanker eller betraktninger rundt dette :-)
  3. Hei, Vi har en 2012 modell Skoda Yeti 2.0 Tdi med firehjulsdrift og manuell 6-trinns girkasse. Girkassen oppfører seg litt merkelig. Dersom man girer med det jeg kaller "normal hastighet" på girspaken når man skifter gir til fjerdegir så blir det en ulyd, men dersom man gjør manøveren veldig rolig så går det helt fint. Igangssetting av alle de andre girene, uavhengig av farten på girspak-manøveren, er uten symptomer. Det er heller ikke noen andre problemer så lenge man husker å gjøre girmanøveren inn i fjerdegir rolig. Er det noen som har noen ide om hva dette kan skyldes? Håper noen kan være med på å kaste litt lys over dette :)
  4. Hei, Jeg har en 2012 Volkswagen Touran 2.0 TDI som jeg fikk et lite utilsiktet problem med... Jeg har ganske nylig tatt en rask motorvask, men har ikke brukt bilen etterpå, så når jeg i dag skulle etterfylle litt olje kom det noen dråper vann ned i motoren via oljepåfyllingshullet fordi det var litt vann som jeg ikke så rundt påfyllingslokket... Selve designen på dette lokket er jo forøvrig ganske dum, iogmed at det ikke er laget noen slags drenering der som vil gjøre at vann går bort. Bruker man bilen vil vel vann som er der fordampe ganske fort pga. motorens varme, men jeg hadde som sagt ikke hatt bilen varm etter motorvasken... Er dette skadelig for motoren? Det er jo bare snakk om noen dråper vann, men vil tro det ikke er særlig gunstig for det? På forhånd takk for alle tips og kommentarer!
  5. Ja, det er samme Volkswagen merkeverksted som har byttet alle frontrutene.
  6. Hei, En bekjent har en Volkswagen Tiguan som han har måttet skifte frontrute på hele syv ganger på halvannet år... Dette kan da umulig være normalt? Et par ganger har det vært steinsprutskader som har utviklet seg til sprekker (til tross for utbedring av steinsprutskaden), men alle de andre gangene har rutene sprukket uten noen åpenbare årsaker. Ikke har han merket å ha fått noen steinsprut under kjøring og ikke kan det sees noe merker der rutene har sprukket. Sprekkene kommer som regel fra ytterkantene på ruten og innover. Ved ett av tilfellene ble bilen bare kjørt hjem fra verkstedet og parkert over natten. Neste morgen var ruten sprukket... Merkeverkstedet avfeier det hele med at det er steinsprutskader som forårsaker dette, og at det ikke kan skyldes noe annet... Hva mener dere? Kan det f.eks. være noen slags spenninger i karroseriet? Bilen har ikke vært kollisjonsskadet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår