Gå til innhold

svein67

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om svein67

  • Bursdag 09/23/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Sande

svein67's Achievements

  1. Hei, Du snakker om slavesylinderen på girkassen. Det er ikke den som er problemet , men pumpen som sitter på pedalen. Har tatt av dekselet under rattstammen , men er ikke så lett å se hvordan man skal gjøre dette.. Mulig at man må fjerne pedalene for å komme til..?
  2. Har problemer med giringen på min A4. Trodde først at det var clutchen, men når vi sjekket hydraulikken så er det ikke noe trykk mellom hovedpumpe og slavesylinderen som sitter på girkassa. Antar derfor at pumpem på pedalen er gåen og må byttes. Noen som har gjort denne operasjonen selv før, vanskelig , hvor lang tid må vi regne.. Audi skal ha ca 6500 for jobben
  3. Må ha ut girkassa for å bytte clutch eller girkasse eller begge deler.. Noen som har gjort dette før som kan gi meg en kort beskrivelse av fremgangsmåte. Lurer bla a. på om det lønner seg å demontere fronten på bilen for enklere å komme til.., må man løsne motoren osv...
  4. Girkassa gigg til helv.. da dama skulle kjøre barna til skolen i dag. Så jeg behøver en ny snarest!! Hvis det er noen som har en girkasse til 95 mod 2,4 diesel med AAB motor tilsalgs så blir jeg glad for det Og helst ikke for dyr.. ;-)
  5. Jeg gjorde samme jobben i helgen med et verktøysett som jeg kjøpte på ebay for 1200kr inkl frakt/toll Du må stramme ned torsjonsfjærene som sitter under bilen , løsne bærekula med en slik gaffel som de selger på biltema.. Deretter er det relativt enkelt å komme til med pressa for å presse ut de gamle (husk å fjerne fjøra på kula) + å presse inn de nye. Vi brukte ca 3 timer tilsammen på begge sidene , hos Møller i Lier skulle de ha 8000 for samme jobben..
  6. Her lett på nettet etter noen som selger et slikt verktøysett til en fornuftig pris. Kom over denne nettsiden i USA og har sendt dem en forespørsel om de kan sende til Norge. Prisen på 70dollar er det ikke noe å si på , antar at frakt koster noen kroner , men det må man jo regne med. Skal oppdatere tråden med hvordan det går.. http://www.harborfreight.com/four-wheel-drive-ball-joint-service-kit-4065.html
  7. Når du sier bastykket av tenningslåsen så regner jeg med at du mener tenningsbryteren.. Jeg tenkte at for å kunne eliminere ev. problemer med glødeplugg eller starter så kunne jeg koble av + ledningen på starteren og i stedet sette på en løs ledning som jeg trekker opp til pluss polen på batteriet. Da er det vel bare å sette på tenninga og prøve å starte bilen ved å sette ledningen fra starter mot pluss på batteriet. Hvis den da starter uten problemer så må jeg sikkert bytte tenningsbryteren.. Enig..?
  8. Hei , takk for tips. Skal sjekke det ut.. Tror du det kan hjelpe å bytte glødeplugger..?
  9. Har en stund slitt med å starte min 2,4D. det som ofte skjer når jeg vrir på tenninga er at det kommer en skrapelyd eller et klikk... , må ofte prøve 4-10 ganger før bilen starter. Har sjekket at det ikke er feil på starteren , så da lurer jeg på om noen har andre ideer om hva det kan være.. Når jeg først har fått start på bilen og kjørt motoren varm så er det ikke noe problem å starte den igjen.
  10. Har bytta motor og koblet til alle ledninger vi ser , men får ikke starta motoren.. Får ikke pumpet frem diesel og lurer på tips om hva som ev. mangler... Hvor sitter pumpa hen..??
  11. Trenger et luftfilterdeksel til min 95 mod Golf 1,9 TDI , hvis noen har så ring meg gjerne på 924 49510.
  12. Har kjøpt meg en Golf 3 1,4 som delebil til min 95 modell tdi. Den er kollisjonsskadet i fronten og trengte derfor ny støtfanger , lykt , forskjerm , grill + radiator. Nå er det en annen radiator på tdi`n enn på 1,4l som jeg kjøpte. Lurer derfor på om jeg bare kan bytte hele fronten med vifte + radiatoren over til tdi`n selv om det er en mindre radiator på 1,4l Det er samme pluggen til vifta , men slangeuttakket på radiatoren sitter på motsatt side i forhold til dieselen , men det er vel mulig å skjøte slangene slik at de blir lange nok. Lurer bare på om den kan bli for varm siden det er en mindre radiator på 1,4 literen..?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår