Gå til innhold

adbmw2010

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om adbmw2010

  • Bursdag 06/07/1969

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5-serie touring
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2010
  • Motor (eks 1.6)
    520D 560L

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss

adbmw2010's Achievements

  1. Planen er å oppgradere dette for å få best mulig lyd, uten å ramponere bilen eller røre original kabling. Trenger en Sub, diskant og mellomtone bør kanskje byttes ut. Sub bør drives av en ekstern forsterker. En svært liten og effektiv klasse D forsterkar kanskje. ...da er jeg nok fort brukt 8 lapper eller mer.
  2. Tenkte å bruke 5-8000,- på komponenter og jobben har jeg tenkt et par tusenlapper. Har ikke bass, dette er et originalt basic anlegg. Har forresten run-flat på bilen slik at det er plass til basselement der reservehjulet skal være....,
  3. Hei. Kan noen fortelle meg hvordan man enklest kan oppgradere til litt fet lyd gitt med utgangspunkt i det originale annlegget? Til info så har jeg kun basis anlegget i min E61 nå. Er dette feks. mulig uten å lage ekstra hull i dører mm.? Er det trukket opp kabler bak til dette?
  4. Hei. Hvis du ikke kan mye om bil er disse feilkodene vanskelig å utbedre. 01 delivery-controller control deviation: Sjekk air flow meter. Mulig lekkasje, væske i systemet. 06 exhaust gas recirculation control deviation: Mulig EGR feil. Sjekk eksos og lambda sensor og tilhørende enheter. Det kan være mange mulige feilkilder under 06 koden. Lykke til. :)
  5. Enig, men få noen som kan litt om bil(BMW) til å se nærmere på den. Slitedeler er dyrt, spes hvis du ikke skrur bil selv. Brenselforbruk; 520i 2,0 150 hk/190NM 0-100 km/t: 10,6 sek gj.snitt forbruk: ca.0,85-96. Merk deg at dette er en tung bil og 300000km på norske veier = slitasje! Hvis dette er en 2000modell eller tidligere kan rust også være et problem. Selv er jeg veldig fornøyd med BMW. Har hatt flere gjennom årene. Skal forresten selge min 2010 E61 M-sport, helt strøken! Farge sølv metallik, kun 56' km. Lykke til :)
  6. Rettelse. Det var en 1999 528iAT jeg refererte til i mitt første innlegg.
  7. Til info: 520i 2,0 150 hk/190NM 0-100 km/t: 10,6 sek gj.snitt forbruk: 0,96 520ia facelift 2,2 170 hk/210 nm, 0-100: 10,5, gj.snitt forbruk: 1,03 523i 0-100 km/t: 8,9 170 hk/245 NM gj.snitt forbruk: 0,98 525iaT facelift 2,5 192hk/245 nm, 0-100: 9,3 gj.snitt forbruk: 1,05 525tds 2,5 143 hk/280 nm 0-100 km/t: 10,7 sek, gj.snitt forbruk: 0,83 525daT 2,5 facelift 0-100 km/t: 9,6 sek 350 NM gj.snitt forbruk: 0,82 528i 2,8 0-100 km/t: 7,9 280 NM gj.snitt forbruk: 0,98 530iaT 3,0 facelift 231 hk/300 nm 0-100 km/t: 7,9 gj.snitt forbruk: 1,09
  8. Hadde en 2009 528iA, den gikk på gjennomsnitt 0,85-87. Kjører du pent kan du få den ned på 0,77-78.
  9. Hei... Jeg har vært en tur i Tyskland.:cab Nå har bremsene foran fått litt blåskjær i farven... Regner med at de har gått seg varme, men er det ok, eller hva?:confused:
  10. adbmw2010

    Bremser

    Bremser vibrerer Fra parkering over en lengere periode, hadde bakre bremseklosser satt seg fast! Det "smalt" da jeg begynte å kjøre. Nå brommer og vibrere det når jeg bremser. :driving Lurer på om noe fra bremseklossene har festet seg til bremsekivene. Er dette noe som vil gi seg ved at det slites ned, eller må jeg til verksted for å "fjerne" dette mekanisk? Har nå kjørt ca. 300km siden episoden, og kan fremdeles klart merke romling/vibrering! .... Bremseskivene hadde slått seg, måtte bytter begge bak... fikk dekket dette på garantien :) Personlig mener jeg skivene var av dårlig kvalitet!
  11. Hei. Displayet over midtkonsollen er dødt, og tilhørende enheter som styres via denne virker ikke (inkl radio/cd). Er det noen som har vært borti tilsvarende? Modell :smilbmw: 520dT 2010.
  12. ..så da er ikke mer å tenke på med andre ord!:smilbmw:
  13. Hei. Er det noen som kan si meg hvor tykt sånn ca. et sommerdekk(conti235/40r18) er i senter .... Det har seg slik at jeg fant en stift i dekket i dag som satt ca. 3-4mm inn i dekket :oohh:oohh, og jeg lurer da om dette har gått igjennom og om luften vil "sive" ut! :shake Med "tykkelsen" tenker jeg da det som er igjen på det tynneste parti uten mønster....
  14. Jeg fikk en relativ kraftig steinsprut på panser for ca. en uke siden. Det smalt i panseret og steinen traff ruten etterpå. Nesten som et skudd!!!.:ex_machin Ønsker en tilbakemelding på om dette lar seg fikse profft :polish:uten å lakkere hele panseret? Dette er en 2010 modell og ønsker selvfølgelig å beholde originallakken (sølvmet.) Til info var "hullet" gjennom grunningen og helt ned til metallet uff uff-----. ;( Har prøvd å fikse/lokke dette med lakkstift etter beste evne…. jfr. vedlagt bilde. På forhånd takk for rask tilbakemelding.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår