Gå til innhold

TLConsulting

Bruker
  • Innholdsteller

    0
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TLConsulting

  • Bursdag 11/29/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Jessheim

TLConsulting's Achievements

  1. Nei, jeg mener at det ikke er noe problem. Vaskehallen blir i den ene delen av garasjen, jeg skal ha dør inn til den slik at den blir lukket når man skal lakkere, bruker byggtørker og filter for å tilføre varmluft og har avtrekk i den andre enden. Har lakkert i vaskehall før, men da det ikke var varmluft og skikkelig uttrekk så våtet jeg bare vegger, gulv og tak og lakkresultatet ble bra tross forutsetningene. Jeg skal ikke drive med profesjonell lakkering, kun utbedring og litt mindre lakkeringsjobber.
  2. Hei, Jeg skal bygge en garasje på ca. 140 m3 som blir under bakken, der det skal være et hus på 120 m3 oppå. Den skal brukes til selvfølgelig en garasje for oppbevaring av 3 biler som brukes nesten daglig og 3 motorsykler. Det skal i tillegg være et sted der jeg skal pusse opp biler og reparere biler. Jeg skal ha kombinert vaskehall og lakkboks og det blir stående en løftebukk der. I tillegg blir det et lite kontor og et eget rom for en skapkompressor. Trenger råd til følgende; Hva anbefales i forhold til oppvarming, her varmekabler, vannbåren varme o.l. Har en varmepumpe som skal installeres og bør jeg ha utedelen også i garasjen, her at kondensen selvfølgelig går i sluket. Er det også nødvendig med egen avfukter i tillegg? Hvordan vil oppvarming være i forhold til rust med tanke på bilene som er i nesten daglig bruk? Er det andre tips dere har i forhold til både størrelse, hva som er nødvendig for en optimal garasje/verksted mv. Takker for alle bidrag.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår