Gå til innhold

gordone

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gordone

  • Bursdag 11/21/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

gordone's Achievements

  1. Da begynner jeg å finne ut av dette, men lurer på om noen av dere vet om bremse delen som skjøter og endestykke/Nippler de selger på Biltema er godkjent for norske veier?
  2. Fant denne guiden, regner med den kan brukes, da blir det lovlig forhold til norske regler? http://bimmers.no/forums/topic/702254-diy-skj%C3%B8te-bremser%C3%B8r-e39/
  3. Hei og takk for tilbakemelding. Hvor kjøper jeg deler og verktøy jeg trenger? Jeg er nevnetykktig, men har aldri skjøtet bremse rør før. Er det slik at orginalt på bilen min er det støl rør også, vist jeg kjøper rør så blir det kobber? Hvilke skjøte stykker må jeg ha? Må jeg kjøpe fals maskin? for jeg til å lage falser uten å demontee røret fra bilen, må ha det i skru stikke? Takk for innspill.
  4. Hei, Jeg var til EU kontroll og fikk enn 2èr på rust på bremserlør over dieseltank. Jeg var under å så på dette idag, og kunne se det var litt rust på den ene røren. Jeg har vert i kontakt med pugoet, se vedlagt dele oversikt, som dere kan se på bilde så er dette røret veldig langt, startet i ABS "manifolden" og går ned under bilen helt bak bilen. Hva skal jeg gjøre? 1. Bytte hele røret? 2. Kappe vekk og sette inn nytt rør hvor det er rustet, dette er lovlig? Peugoet skrev dette til meg: Her brukar me å kappe og sette inn nytt rør etter behov. (orginal er ikkje på lager i Norge) Tusen takk for innspill.
  5. Fant akuratt ut, vist du har hånd pumpe så er det ikke pumpe i tanken.... Noen som har noen formening om hva jeg gjør videre? leite etter lekasje som folk har nevnt? hvor?
  6. Har forsket litt videre idag, åpnet opp lokket til bensin pumpa, prøvde å måle litt. Når tenningen er av så for jeg bare 0v på alle ledningene uansett kombinasjon, når jeg setter tenningen på så for jeg 11-12v på ett par, se vedlagt bilde. Er det noen som vet hvordan spenningene skal verre på disse kablene, er redd for 11-12v jeg måler er spenning for å måle nivå i tanken? Jeg prøvde å kninne motoren mens jeg målte på de andre parene, men jeg fant aldri ut at det kom noe spenning på noen andre andre parenen under kninning... Kan det verre det er noe gale eletrisk? Er det noen som vet hvordan jeg skal koble for å sette 12v direktep å pumpa? har lyst å legge noe provisorisk for å høre om det er lyd i pumpa? Er det noen som ser ut ifra bildene ka type pumpe dette her?
  7. Når jeg skulle starte opp idag morges startet ikke bilen igjen... jippi.. Jeg koblet fra bensin slagene i motor rommet også kinnet jeg på enn stund uten at det kom diesel ut av slangene... Regner med at det er pumpen i tanken som er gåen? Tenkte jeg skulle få målt spenningen på pumpen bare for å verifisere at pumpen for spenning?
  8. Hei, Takk for tilbakemelding, nå har jeg kjørt masse idag uten noe feil, startet opp 4-6 ganger løpet av dagen også... Jeg lure på om jeg bare skal kjøre enn periode også se hva som skjer og ikke bruke denne bilen på de lengre utflykter :) Jeg har ikke diagnose så jeg for ikke sjekket trykket fra høytrykks pumpa.... http://community.preloved.co.uk/forums/discussion/9877/406-hdi-wont-start-experienced-but-new-to-diesel.html Jeg leste denne tråden, lurte litt på om det kan verre kula i høytrykks pumpa som hadde låst seg slik at den tok inn luft når jeg stopper bilen? Jeg ser også enn 406 mekanikker sier at dette er vanlig problem på denne motoren og at det er ikke helt uvanlig at man montere tilbake slags ventil for å unngå dette. Jobber med automasjon til vanlig så er vant med å isolere feil kilden og prøve å framprovosere, tenkte litt på å bytte ut pumpa i tanken og se hva som skjedde, men som du nevner så koster begge pumpene endel og spesiel høytrykks pumpa, så jeg ser ann litt..
  9. Jeg har sjekket hånd pumpa idag, og den var ikke blaut som igår, tror jeg, litt vanskelig og si eksakt. Det som irritere meg er at bilen startet igjen nå... hehe jeg kunne tenkt meg at dette var ett konstant problem slik at jeg kunne funnet feilsøket dirkete etter feilen, nå blir det synsing...
  10. Hei, Takk for tilbakemeldinger, jeg byttet diesel filteret for 1-2 måneder siden. Det med lekasje kan høres fornuftig ut, jeg skal sjekke hånd pumpa i morra om den er fortsatt hard eller bløt. Men hvordan forklare du små fjusking under kjøring? Kan verre noe helt annet? Hvordan går jeg frem for å finne lekasjen...? Når jeg pumpet på pumpa i dag så såg jeg luft bobler som gikk forbi i slangen faktisk... opp over mot motoren.
  11. Hei, Jeg har enn 406 HDI 2.0 2002 modell. Jeg har det siste halve året merket at bilen har fjusket litt når jeg har kjørt ikke så veldig, men nok til at jeg har registert det, har kanskje blitt litt verre den siste tiden, men det har ikke vert så stort problem at jeg har koblet at jeg må begynne å sjekke det opp... Uansett når jeg skull starte opp på jobb idag, så startet bilen normalt og jeg rygget ut, når jeg da skulle kjøre frem over døde bare bilen ut før jeg hadde fått skikkelig turtall. Prøve å starte igjen, men det var ikke antydning til tenning... par timer senere prøvde jeg igjen ikke noe nå heller, men så plutselig tente den, men døde ut igjen når jeg skulle gi gass. Så åpnet jeg opp panseret ogs fjernet motor dekselet også prøvde jeg å trykke på hånd pumpa, den var helt bløt... så tok jeg også pumpet enn stund prøvde og starte.. men fikk ikke noe tenning i det hele tatt så gikk jeg ut og pumpet igjen, pumpen var nå slapp igjen,, pumpet og pumpet lengre denne gangen også prøvde jeg å starte igjen... etter enn stund med tjittning så startet bilen.. og jeg kjørte hjem sirka 15 minutter uten noe fjusking... Hva gjør jeg ? jeg stoler ikke på bilen Kan det verre noe med desiel pumpa? Hvordan eliminere? 1. Ser folk skrivet jeg kan koble fra slangene fra bensin motoren i motor rommet også starte opp og se om det kommer diesel? Men siden bilen går fint nå så kommer det jo diesel? 2. Høytrukk pumpa? Jeg ser det står klistre merke oppi motor rommet for Siemens, mener også å huske at når jeg byttet diesel filter var det snakk om Siemens, men når jeg leter etter dieslpumpe til å ha i bensin tanken for jeg opp Bosch og Airtex? Lurte på å handle på ebay, der finner jeg Bosch og Estate? http://www.ebay.co.uk/sch/Peugeot-406-Fuel-Pumps/33555/bn_1287134/i.html Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger hvordan jeg kan få funnet feilen og kan stole på bilen igjen
  12. takk for tilbakemelding, jeg må bone opp igjen etter rubbing-pasta då ?
  13. Hei igjen, Da har jeg følgt tippsene deres og er fornøyd med resultat forhold til alder på bilen. Det skjedde det som noen av dere advarte mot når jeg skulle våt slipe ned så tok jeg litt for mye av lakken og kom ned til grunningen... Så jeg var å kjøpte noe svart spray og penslet på det verste også slipte jeg ned også la klarlakk oppå etterpå. Jeg ser nå i ettertid at jeg skulle nok lakt på mere svart lakk for du kan se litt kvitt rundt der jeg la på lakk... men alt i alt er jeg fornøyd. Selv om det er litt nyjanser i fargen, så er overflaten helt glatt og jeg har stopper videre nedbrytning og eventuelt rust av panseret. Så kommer spørsmålet mitt, det kom litt klar lakk støv oppå resten av panseret når jeg holdt på, vist jeg bruker fingeren til å gni så ser jeg at det løsner, men det løsner ikke med vanlig vask med såpe, hvordan kan jeg få det vekk ? Bone panseret ? vaske med noe sterkere? Legger med noen bilder, de ble ikke så bra bilen har blitt litt skitten etter kjøring også...
  14. Forstår, ser ikke poenget med å matte så mye, kun for heft for klarlakken, overgangen mellom ny og gammel klarlakk trenger ikke gå samløst. Så jeg for værre veldig forstig hvor mye jeg sliper av som du sier.
  15. Takk for alle tilbakemeldingene, da har jeg en plan :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår