Gå til innhold

eurheim

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eurheim

  • Bursdag 10/12/1959

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Foto, friluftsliv
  • Modell (eks S4)
    Justy
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    lærer
  • Motor (eks 1.6)
    1.0

Contact Methods

  • Bosted
    Drag

eurheim's Achievements

  1. Hei Min kone vil kjøpe Volvo og liker biltypene XC90 eller XC70. Er det noen av disse modellene som har svakheter og tekniske feil som går igjen? Hvilken er best som bruktbil i prisklassen 50-80.000?
  2. Tenningslås med nøkkel til Audi A6 C4 1994-97 selges Jeg fikk levert feil tenningslås, skulle hatt en med delenr 4A0905851G. Selger derfor denne tenningslåsen som jeg tror er til en A6 med manuelt gir. Original delenr er: 4A0905851E. Ring meg på mobil 40042417
  3. Hei igjen! Her er bildet av startlåsen fra den andre siden. Det virker som om at man skal åpne det lokket og bytte ut bakre del av akselen. Men skal man heller åpne den svarte runde kapselen som er rundt nøkkelen? Er det noen som vet og kan gi råd?
  4. dette stemmer ikke med den startlåsen jeg har, det er en annen type. Tror det er litt vanskelig å se på bildene, men vil legge ut nye bilder
  5. Komplett startlås til Audi A6 C4 2.6l bensin 1995 modell Jeg ønsker å kjøpe komplett startlås, men kjøper også uten elektrisk bakstykke - se bildet som er lagt ved. Delenr er 4A0 905 851G. Jeg kjøpte en annen startlås som nesten passer: 4A0 905 851E - og selger den
  6. Hvordan skifte bakre del av aksel på tenningslås? Jeg har en Audi A6 C4 1995 modell 2.6l bensin med automat. Jeg har greid med fin veiledning av mr Ouattro her på bilforumet greid å reparere så langt, du lager gode intstruksjoner! Den originale startlåsen har delenr 4A0 905 851G, mens den jeg fikk kjøpt hadde 4A0 905 851 (samme delenr men en E på slutten). Grunne til at jeg skifter er at bakdre del av tenningslåsen er knekt. Er det samme innmat i begge låsene og går det an å skifte bare bare bakdre del av aksel? Eller skal jeg lete etter en startlås som er nøyaktig lik? Det siste ville forenklet arbeidet, men da må jeg ha to nøkler til bilden, en til dørene og en til tenningslåsen. Er det noen som har en slik liggende? Hva gjør jeg?
  7. Har kjøpt en brukt tenningslås, vil skifte den fordi jeg ikke fikk ut nøkkelen. Skal prøve å skifte nå. Men hvor kjøper man det elektriske bakstykket i Norge som vises her tidligere i tråden?
  8. Hei Jeg har lest hele innlegget og spør fordi jeg ikke forstår hav du mener med: "Arm med rattlås og tenningslås kan demonteres, er festet med en torx-skrue på rattstammen." og "Da må du ta av rattlåsen, altså skru den av rattstammen" Hvor er torxskruen som du snakker om? Hvordan skrur du når du sier; "skru den av rattstammen"?
  9. Hei Jeg har prøvd å skave av slik det var beskrevet. Men enden av bakstykket er helt ødelagt, kjenner det med fingrene og det har falt en del løs. Så jeg MÅ demontere nøkkellåsen for å komme til bakstykket og skifte det. Men jeg forstår at det mye arbeid for å få den ut? Hvordan skifter man tenningslås?
  10. Hei igjen Takk for at du ba meg teste bakstykket, det hjalp meg for mye arbeid og venting på en del som allikevel ikke er ødelagt! Jeg testet bakstykket ved å sette det på plass og vri om. Startmotoren gikk rundt som normalt. Jeg undersøkte bakre del av aksel på tenningslås (der den går inn i bakstykket). Der var det knekte deler og det viser seg at den er knekt. Må derfor bytte ut den delen. Men må vel først demontere rattet for å komme til tenningslåsen? Og hva gjør jeg så?
  11. Hei og takk for god hjelp i den beskrivelsen som du hadde laget. Jeg valgte å demontere bakstykket uten å måle (var vanskelig å forstå hvor pinne nr 50 var og hvor man skulle måle). Slik jeg har ressonert meg fram til må det være kontaktproblemer inne i dette bakstykket, men siden jeg ikke målkte før jeg tok det ut vet jeg egentlig ikke. Men tar sjansen Hvor bestiller man det? Forhandlere i Norge tar vel seg godt betalt, så hvor i utlandet kan man bestille? Jeg vet heller ikke om det er et eget relé for startmotoren, er det noen som vet om det finnes på Audi A6 C4 2,6 l motor Automat - 1996 mod? Siste mulighet er kontaktproblemer i en eller annen ledning, men der leter jeg helt i blinde. Så jeg satser på å bestille bakstykket og SÅ måle. Hvis det ikke er strøm får jeg mer hodebry...
  12. Hei Nå har jeg demontert bakstykket, den er løs og ser fin ut. Probelemet tror jeg ligger i selve nøkkelsylindere fordi nøkkelen sitter fast og jeg får den ikke ut. Må jeg demontere alt og løsne fra rattstammen? Eller er det en teknikk å få løs bare låsen der nøkkelen sitter?
  13. Takk for hjelpa hittil! Jeg har nå tatt vekk instrumentpanelet og ser det blå endestykket ovenifra. Men jeg kommer ikke til ovenifra fordi det er en wire i veien. Skal jeg demontere hele dashbordet for å komme til? Prøver også komme til nedenifra, men der er det et luftrør i veien. Hva skal jeg gjøre nå?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår