Gå til innhold
Bilforumet.no

sierdudet

Bruker
  • Innholdsteller

    80
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sierdudet

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 06/19/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Nannestad
  1. har en punto gt motor liggende med turbo uten slark
  2. Hei, jeg har en fiat punto gt, det er en 1,4 liters turbo motor med 8 ventiler. problemet jeg har er att den driver å misstenner, så den er rett ogslett umulig å kjøre noen stann med, har hatt den på 2 verksted , der de på første verkstedet byttet register reim, da jeg fikk den tilbake startet den ikke, og sendte den så på ett fiat verksted der de konstaterte att regreima var satt på feil, så de ordnet det, ,,, ( Men) problemet er fortsat der, det er akurat som den bare går på 3 sylindre, hoster å harker, " dette er en injection motor" å de finner ikke ut hva problemet kan være, jeg har byttet bensin dyser, fuel rail, plugger, coil, luftmengde måler, veivaksel sensor, lambdasonde, bensinpumpe, ledningsnett på motorblokka, , inkludert Ecu, dette hjalp ikke det granne, i følge verkstedet skal kompresjonen i sylinderne også være i orden, ingen ulyd fra ventilene heller. finnes det noe mere som kan sjekkes da tru? er en sånn liten dært i forkant av motoren med ett lite vindu på, der man ser noe som snurrer rundt inni, " jeg vil kalle det en form for rotor" men jeg vet ikke helt hva den er til og om den kan ha noe å gjøre med tenningen på bilen, ? Finnes det en fiat guru eller noe som kan hjelpe meg? råd? tror jeg eier norges dyreste fiat punto 1999 modell snart. mvh norges mest uheldige fiat eier.
  3. Heisan, jeg har en 98 modell audi a6 her forleden var jeg på Biltema å kjøpte sånn olje stopp på flaske, da jeg hadde problem med att motoren min skvetta en dråpe i ny og ned, Motoren har frm til nå gått som ei klokke, men rett etter jeg helte på den sausen der begynte motoren min å tikke noe helt innsides, så jeg stoppet den og tappet ut oljen min, " det var foresten tilstrekkelig med olje på bilen" og deretter byttet jeg oljefilter samt fylte på ny olje, å fortsat klapper motoren noe sinnsykt i bak kant på pasasjer siden, har noen noen formening om hva dette kan være? tviler på at det er en svidd ventil da bilen ikke ble glovarm engang. dette er i tilleg ett produkt han fjompenissen på Biltema anbefalte. det snodige med det hele er att om man ruser bilen opp til 3000 omdreininger så forsvinner lyden helt, å bilen går helt reint helt til du slipper gasspedalen til under 3000 omdreininger igjen, akurat som du sku kasta en stein i topplokket. å jeg vet att det ikke er rådebank det er snakk om her. all hjelp er hjertlig velkommen da jeg håper dette ikke har ødelagt hele motoren på den fine bilen min. =/
  4. Male/lakke gammel bil

    om du skal rullemale bilen din kan du jo bruke emalie/ bengalakk, det er veldig holdbart, maler du med svamprulle blir det veldig blankt også. mal først ett lag, la det tørke, så maler du ett til,. jo flere lag , jo blankere blir det. hehe. men svamprulle er det viktigste altså.
  5. Heisan, lurer på om det er noen som har vært borti att kilometer telleren går amok,? den har begynt å gå fortere enn ei stoppeklokke, vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn det, så legger ved en link så dere kan se selv, personlig har jeg ikke vært borti makan før,
  6. Selges: Heisan Selger min chevrolet blazer 1994 grunnet kj�p av ny bil. har ikke plass til flere biler i innkj�rselen s� m� desverre selge denna. Den er foliert i r�d chrome med karbon folie p� taket. Ikke str�kent, men helt greit " sett utifra hva slags bil det er" Den ble eu godkjent i sommer. har byttet alle 4 endeledd, samt noen andre styre stag. og foringer, men noenganger h�res en klokkelyd s� er kanskje en b�rekule som b�r byttes p� sikt. Den starter altid, g�r som ei klokke, eksosanlegget er helt, null eksos lekasje. I forbinnelse med eu kontrollen i fjord kj�pte jeg helt nye front lamper. byttet alle 6 tennplugger samt pluggledninger, fordeler lokk, og rotor. Motor olje, oljefilter,Vifte reim, byttet til stort chrome "v8 style luftfilter. Bilen g�r ganske bra. bruker verken olje eller vann. chrome folien p� frem skjermene begyner � bli litt bleik, aner ikke hvorfor men b�r kanskje folieres om om du skal v�re en pirk. som sakt, den har skilter � er i daglig bruk, � Prisen er 10 000 kr. noe som er det du f�r kj�pt en delebil for, s� vil p�st� detta er ganske billig. veldig lite rust i ramma, karosseriet har ett lite hull nederst bak bakjulet p� ene siden. det er det eneste, den har b�de bakhjuls trekk og 4hjuls trekk, med 4 High, og 4 low. dette funker utmerket. eneste er at n�r 4hjuls trekken er koblet i s� rister det i hele bilen, tror det er pga b�re kula vinkler ett dekk eller noe n�r den trekker forran, men p� sn� merkes det ikke, kun p� asfalt. bilen er hva den er. f�lger med 4 Grove offroad dekk. p� 15" felg, dekkene er 31" med gode spor, st�r piggdekk p� n�. El vindu p� pasasjer siden virker ikke, og d�rtrekket henger � slenger siden jeg skulle bytte motor i d�ra, men kom aldri s� langt. intressert? Ring meg p� 976 80 095 �rsavgifta for 2013 er Ikke betalt, men kan ordnes om du blar opp for den i tilleg. Bilen st�r i Nannestad. [ATTACH]36005[/ATTACH]
  7. Kilometer måler teller super duper fort, hva er feil???

    10 000? ikke verre nei..... autch =P ja får se hva jeg finner ut, koster det alt formye å fikse detta kan jeg likesågreit heve kjøpet.
  8. Kilometer måler teller super duper fort, hva er feil???

    hehe ja, var entur på jessheim og tilbake igjen nå, å da jeg parkerte hjemme igjen hadde den gått 317 0000, helt sprøtt, håper det er noe de kan fikse på audi verksted eller noe, ellers så har jeg akurat satt verdens rekord i verdi tap
  9. Heisan, jeg kjøpte i dag en Audi a6 1998 modell 2,4 bensin. i anonsen sto det att den hadde gått 244000 kilometer, da jeg hentet den, hadde den gått 270 000 ca, noe jeg ikke tenkte over, men da jeg var på vei hjem så jeg att kilometer telleren gikk jæævlig fort, så fort att man ikke klarte å lese av selve "kilometer" tallet på enden, å da jeg hadde kjørt fra oslo til Nannestad da som jeg bor så sto det att bilen hadde gått 292 000 km. noen som har hatt liknende problem? å går det ann og rette opp kilometern på verksted eller no? for med en så kjapp teller vil jo forsikringa koste meg flere milioner i året. =D
  10. Sierdudet: Bygge vinterbil =P

    Foleiere er litt vanskelig første gangen, men vil si carbon folie er helt klart det letteste, siden den er fleksibel, billigst er den også, chrome folien koster litt pluss att den må man etterbehandle med varme pistol for att den skal bli orntlig smuuth, carbon folien trenger du bare litt varme i vinkler og groper. viktig att du kjøper folie som er " bubble free" det er att det er kryss lim på baksiden så luftbobler å sånt er lettere og dra ut. på Ebay.co.uk kjøper jeg somregel folien min. alt jeg har på bilen her kostet meg 6000 kroner. for ca 2500-3000 kan du nok foliere hele bilen din med carbon.
  11. Sierdudet: Bygge vinterbil =P

    ja skal ha skjermene svarte ja =D vurderte foliere de også, men det blir litt formye bling =P
  12. Sierdudet: Bygge vinterbil =P

    Her er resultatet så langt, ganske fett, taket ferdig og greier, Når jeg ser på bildet nå så er det visst en kødd som har lurt seg med i bildet =P neste steg er soting av vinduer og stereo, har ikke fått begynt med det enda, håper noen har noen forslag, tenkte meg 2 stykk 12" baki i allefal, om noen har noen fete idè er så er jeg takknemlig for det, setter pris på tilbakemeldinger også =D hey sålenge =D heh
  13. Sierdudet: Bygge vinterbil =P

    Oyeah =D ble sweet, blinklysene var litt kjipe og montere. en tanke var og montere de føre jeg monterte støtfangeren, men man kan ikke huske på alt heller da =P
×