Gå til innhold

Treland123

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Treland123

  • Bursdag 10/24/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Kvinesdal

Treland123's Achievements

  1. For rundt 1 år siden så røk en coil. Da var det bare og bytte den ene så var den god. Rundt 4mnd siden så begynte den igjen. Da kjøpte jeg en ny coil som jeg byttet rundt på alle sylindrene en etter en, men ble aldri bedre. Tenkte at muligens flere enn en coil var ødelagt. Så for rundt 1-2mnd siden fikk jeg gumpens auto til å kjøre en diagnose på den. Fikk ikke opp noen feilkoder på coilene, men han var ganske sikker på at det var de som var ødelagt. Kjøpte 4 nye fra gumpens og bilen funket bra. (litt fusking en gang iblant, men ikke noe tilsvarende slik den var tidligere) Så nå etter å ha målt dem, så var der vertfall 2 av dem som var dårlige.
  2. Originale coiler ja. Dette er ikke første gangen coilene blir ødelagt. De varer ikke lenge selv om jeg kjøper originale eller uoriginale... Får ikke opp noen feilkoder på dette problemet nei.
  3. Hei. Hva kan være grunnet til at coilene på bilen ryker konstant. Byttet alle 4 coilene for ca. 1 måned siden. Men nå er der allerede noen av dem som er begynt å blitt dårlige. Coilene fungerer enda delvis så merker ikke forskjell bare ved å dra ut en av kontaktene. Bilen sviver greit på tomgang, men hoster veldig ved pådrag. Bil: Audi s3 8l Kjører for øyeblikket NGK iridium IX plugger på den som er helt nye.
  4. Hei. Har en Audi s3 8l med litt motorproblemer. Mistet delvis turbotrykket for en stund siden. Bilen går fortsatt bra, men ikke som bra som den pleier å gå. Den fusker litt ved pådrag, og hører at dumpventilen ikke "synger" like mye som før. Tok diagnose på bilen og fikk opp "Boost pressure control valve (N249): Short to plus" Har lest litt på internett at flere har fått denne feilen, og at det sannsynligvis er at kablene til ventilen er dårlig eller at ventilen er ødelagt. I enden av kablene med kontakten var kablene nesten delt. Fikk loddet disse og på med ny krympestrømpe, men bilen fungerte like dårlig. Gikk på ebay og fikk bestilt meg en brukt ventil (N249) (Kan vell ikke akkurat garantere at denne funker, men det gjorde vertfall selgeren) Fikk den i posten idag og bilen funker like dårlig. Noen som har noen gode idèer til hva annet det kan være? Eller vet hvor kablene til ventil går så jeg kan få sjekket resten av kablene at de ser ok ut? Takk for svar
  5. Hei. Har en 1999 Bmw e46 320D. Mens jeg kjører med bilen så kan den plutselig begynne å hoste og deretter slukne helt.. så har jeg nødt til å vente i ca. 1-2min til bilen vil starte igjen. Dette skjer somregel når bilen er kald. Kommer også en del røyk fra eksos ved pådrag.. Noen som har idè hva dette kan være?
  6. Hei. Noen som kan fortelle meg hvor id plate og understells nummer befinner seg på en 1999 Bmw e46? Takk for svar.
  7. Hei. Er ikke tilfeldigvis noen som har originale dempere med fjærer til e46 sedan til låns i Vest-Agder, til en eu-kontroll?? Trengs en god ukes tid.. Merker at det ikke er like lett å få kjøpt brukt, og er ikke interessert i å kjøpe noe dyrt da bilen bare skal godkjennes og selges. Takk for svar
  8. Kan det ha noe med at åpneren til trunken er defekt?
  9. Nei det er nok ikke noe defa.. Er originalt som kom med bilen.
  10. Vet ikke hva slags alarm det er... Hadde det gått ann å bare koble den vekk så hadde det vært det greieste..
  11. Hei. Jeg har en 1996 Audi a4 som har litt problemer. Hver gang jeg åpner dørene så går alarmen når bilen ikke sviver. Står på i ca.2min så går den av igjen. Kan starte bilen og kjøre som normalt mens alarmen er utløst.. Noen idè???
  12. Har ikke pratet med noen enda. La ut dette for å få tips om hvem jeg kunne kontakte, å høre om hva jeg kan gjøre.
  13. Hei. Jeg solgte bilen min får 8 dager siden med kontrakt om at bilen "selges som den står" kjøper så og prøvde bilen før kjøp, men fra dag 1 begynte kjøper å klage og ville ha penger igjen. Ett par dager etterpå kom han med en feil som jeg viste om og hadde fortalt han, men nå hadde han funnet ut hvor problemet kom fra, og forlanget at jeg betalte halve kostnadden. Dagen etterpå kom han med to problemer til! Dette er "feil" som jeg aldri har vært klar over så jeg forsvarte dette med at det ikke er noe feil som har vært/ikke vist om når jeg hadde bilen, så kjøper godkjente dette. Etter 5-6 dager kom han med en ny klage om ulyd i bil som kostet over 10.000,- å fikse og mente at dette var noe som hadde skjedd da jeg hadde hatt bilen. Vell jeg har aldri hørt/merket noe ulyd.. Og burde ikke kjøper merket dette da han prøvde bilen og kjørte den hjem, ikke 5-6 dager etterpå. Kjøper vil nå gå videre med saken. Jeg synes jo ikke det er rett at jeg bare skal gi han flere tusen helt uten videre.. For meg virker det som at han bare har vært ute etter å få penger tilbake helt fra dag 1! Jeg har aldri hatt problemer med bilen så lenge jeg hadde den så virker merkelig om der plutselig skulle være så mye etter at den ble solgt. Så jeg lurte på om noen vet om noen det går ann å snakke med angående dette? Noen som har vært borti dette selv? Takk for svar!:)
  14. Ikke noe som skal vises/dokumenteres oss statens vegvesen etter at motoren er byttet heller?:)
  15. Har en Audi rs4 b5 med noen motorproblemer. Så lurte jeg på om vist jeg går til Tyskland og kjøper meg en ny motor (samme originale) om jeg da må dokumentere/vise den? Eller er det bare å bytte å tut og kjør? Takk for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår