Hei, jeg har en King Cab 2,5 td, 2000 mod som stort sett har fått alle sine servicer og annet på merkeverksted.
Nå har riktignok verkstedet her i Sandefjord ikke Nissan lenger, men ettersom de også hadde Suzuki inntil nylig (kona har en Ignis) og de har mer og mindre beholdt alle mekanikerne, så har vi holdt oss der, dog slett ikke uten irritasjon og misnøye.
For ca ett år siden hadde vi en rep på Ignisen (skifte av noen slitedeler, foringer, mm i forstillingen), og da vi hentet bilen så slo ABS'en inn ved minste oppbremsing (på tørt føre).
"Bare tilfeldig" var svaret på klagen, og vi hadde for liten kunnskap til å mistro dette.
Så, for en drøy måned siden, satt jeg King Cab'en inn for å montere et DEFA-sett med motor- og kupè-varmer samt skifte batterier og sjekke et problem med fjernlys og horn.
Dette skulle gå på en dag som seg hør og bør, leverte på mandag, men etter en uke var de fremdeles ikke ferdige.
Jeg måtte tvinge ut av dem hva problemene besto i; de hadde ødelagt det ene frostlokket etter det andre, de hadde plundret med å skifte batterikabler (trangt), osv.
Lys- og hornproblemet hadde de ikke rukket, men jeg kunne ikke vente lenger; trengte bilen i helgen.
Kona fikk nøkkelen, og jeg hentet bilen etter arbeidstid.
Da var sevoen "gåen"; d v s at den virket dårlig eller ikke i det hele tatt ved lav hastighet og store rattutslag (typisk parkering), noe det ikke hadde vært det minste tegn til på forhånd.
Servo-oljenivå er ok.
Bilen hadde dessuten fått en plystrelyd eller ringlelyd om man vil, ikke hyling fra slakk reim.
Dessverre hadde jeg mye reisevirksomhet i den nærmeste tiden, og fikk derfor ikke klaget umiddelbart, dessuten vet jeg jo hva svaret blir.
Til dere som er mer teknisk kyndige enn undertegnede; kan dette ha en sammenheng med den jobben de har gjort, og/eller kan et slikt problem komme plutselig og uten forvarsel?