Gå til innhold

AndreasB18

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AndreasB18

  • Bursdag 03/14/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

AndreasB18's Achievements

  1. Den er registrert som personbil, kjøres på førerkort B.
  2. Ringte Vegvesenet i dag, og de beklaget at ingen hadde sagt i fra om at bilen måtte EU-godkjennes, og sa at det var en feil hos dem ... Men i tillegg sa vedkommende at vi burde vært glad, for hadde hun bak skranken oppdaget EU-kontrolldatoen hadde vi ikke fått utlevert skilter. Saken var nemlig den at bilen ble i 2010 godkjent for 2008! Dog forstår jeg ikke hvorfor den blir godkjent i 2010 også varer den ikke lenger enn til 2011, og heller ikke forstår jeg hvorfor de måtte godkjenne den i 2010 for 2008 .. Men dette ble mye årstall! Forrige eier sa i hvert fall følgende "Det var rart. Trodde den var godkjent til 2012" da jeg spurte hvorfor ikke vedkommende hadde forklart oss at bilen var godkjent for 2008 i 2010, og ikke frem til '12.
  3. Får håpe på det, Viking067. Det er veldig surt om den må igjennom en ny EU-kontroll på dette tidspunktet - det er tross alt en gammel Chevy Van G20 som er brukt som russebil ...
  4. Hei, I dag mottok jeg på veiene av russebilen jeg har i mitt navn, ett brev fra Statens Vegvesen angående manglende innrapportering av periodisk kjøretøykontroll. Vi har fått frist til ut juni måned for å få den godkjent, men nå har jeg noen spørsmål angående dette. Bilen ble sist godkjent 16.04.2010 i følge Vegvesenet sin søkefunksjon for periodisk kontroll. Vi ordnet at forsikring på bilen gjennom IFs russebilforsikring skulle starte 11.04.2011, og vi hentet skiltene 14.04.2011. Da vi søkte hos Vegvesenet for å få skiltene utlevert osv., leverte vi også en oversikt over siste EU-godkjenning, og vi fikk ikke noe tilsnakk for det papiret, så vi tenkte derfor at det var jo ikke noe problem med EU-godkjenning på bilen heller. Så nå lurer vi rett og slett på hva som har skjedd! Bilen vil nok ikke gå gjennom kontroll helt med det første, og siden russetida er ferdig om 7 dager er det veldig surt. Her er to spørsmål: 1. Hva kan ha skjedd - i forhold til informasjonen som er gitt ovenfor? 2. Kan vi avskilte bilen 20. mai (som forsikringen varer til), og selge bilen til noen andre før utgangen av juni, og så er det ikke mitt/russebilens problem at det er noe tull med EU-godkjenninga? Er selvfølgelig få som vil kjøpe en bil med godkjenningsproblemer..
  5. Det kan man jo alltids sjekke ut, ja! Men er det ikke litt rart at batteriet til en traktor, sammen med det nye batteriet ikke skulle klare å starte den?
  6. Hei, Russebilen vår, en Chevrolet Van G20 6.2L 1984-modell har måtte stå ute over vinteren, noe som tydeligvis ikke var særlig populært. Nå klarer vi nemlig ikke å få start på den! Vi lar tenningene gløde helt til lampa slukkes, og når vi vrir om nøkkelen prøver den å starte.. usikker på hvordan man forklarer lyden (jager?), men den starter altså ikke helt. Bilen har fått et nytt startbatteri fra BilTema som de sa skulle holde, men for oss virker det som at det skal være enda et batteri plassert ett eller annet sted under bilen, men det ser ut til at festene til dette er rustet bort(!). Forrige helg skulle vi starte bilen, og da startet den, i følge vedkommende som kjørte den, helt fint. Da han skulle stoppe for å fylle diesel slo han av motoren, og han trengte da startkabler for å få bilen startet igjen. Nå behøver vi mest sannsynlig startkablene hver gang vi skal starte bilen, og det er ikke noe vi kan gjøre hver gang vi skal på russetreff. I tillegg har vi prøvd å koble startbatteriet til en traktor på bilen, men det hjalp heller ingenting. Noen som har noen forslag til hva problemet kan være? Takk!
  7. Her her slik som setene og beltene er festet: I tillegg lurer vi litt på hvordan dette kan fikses så det blir fint, eventuelt hvor man kan kjøpe ny?
  8. Hei, Vi har nå kjøpt oss en russebil, Chevrolet Van G20, og ikke alt er som den skal (selvom den ble eu-godkjent i år og er helt fin å kjøre). #1. Drivstoffmåler (problem) Ja, i følge forrige eieren er drivstoffmåleren (diesel) gåen. Den sto på fult da vi kjøpte den, men vi fylte opp for 400kr så kan vel tenkes at den ikke var helt full. Hva burde vi se etter for å få fikset feilen? Eller er dette noe som en mekaniker helst burde ta seg av? Av naturlige årsaker ønsker vi å fikse så mye som mulig selv. #2. Flytte seter? (spørsmål) Okei, så det er fire kapteinskoler og en sofa, hvor sofaen er baki. Men mellom de fire kapteinstolene er det ganske god plass, og vi ønsker derfor å flytte stolene som er vendt mot kjøreretningen nærmere innpå kapteinstolene forran så vi får bedre plass. Hvordan gjøres dette ordentlig? #3. Servooljebeholder er lekk! (problem) Er dette enkelt å fikse kun ved å bytte den ut? I så fall, er det en standardstørrelse, eller er beholderne forskjellig, i så fall hvilke passer til Van G20? #4. Fikse CD-spilleren (problem) Så vi tenkte vi skulle prøve CD-spilleren for første gang, noe som resulterte i at "coveret", altså den delen av CD-spilleren hvor man trykker for å bytte sanger osv. datt av, mens resten av spilleren datt ned i kammeret den var i fordi den ikke var festet ordentlig. Hvordan kan denne festes? Virket ikke som at det var noen ordentlige fester der heller, mtp. hvordan den bare datt fra hverandre. Ikke er det lett å få den ut av kammeret heller.
  9. Superflott :)! Måtte bare forsikre meg om dette. Russebudsjettet har ikke plass til bøter, hehe. Takker! :)
  10. Tror nok jeg spør for sikkerhetsskyld, jeg :). Men spurte det samme spørsmålet på Diskusjon.no, og der fikk jeg dette i svar: Så jeg vil faktisk få bot, uansett om jeg oppgir dette til vegvesenet/trafikkstasjonen?
  11. Hmm, jammen da så. Forhåpentligvis får vi lov til å være to i bilen under hjemkjøringen. Det er jo bare for vår og bilens sikkerhet at vi er to som er med, man vet jo aldri med en så gammel bil.
  12. Kraftig mangel på kniver gjennom frontruten, så da går det nok bra da! Takk! Men et kjapt spørsmål til; kan jeg ha en passasjer med meg når jeg kjører på røde skilter, eller er det noe jeg må søke ekstra om?
  13. Hei, Vi har nå endelig funnet en russebil vi vil kjøpe, og vi skal dra og prøvekjøre den så fort vi har muligheten. Det vi planlegger er da å kjøre russebilen på prøveskilter hjem til der den skal mekkes på, MEN; bilen har "defekt"/knust sidespeil og knust baklys på venstre side så vidt jeg vet. Har vi da lov til å kjøre denne i det hele tatt? På Vegvesenet sine sider står følgende: Det er førerens ansvar at et kjøretøyet er i forsvarlig stand når det brukes med prøvekjennemerker. Er den i forsvarlig stand? Om ikke vi kan kjøre den kun med prøveskilter, er det mulig å ta kontakt med Vegvesenet/politiet og be om tillatelse til å kjøre den? Vi skal fikse både speil og baklys, men det må vi gjøre her vi bor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår