Gå til innhold

rvalsnes

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rvalsnes

  • Bursdag 04/27/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Foto
  • Modell (eks S4)
    E220T
  • Biltype (eks Audi)
    MERCEDES BENZ
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Mediegrafiker
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Stokmarknes

rvalsnes's Achievements

  1. For å holde dere oppdatert: Har levert bilen inn på merkeverksted for å finne ut av feilen.. Jeg møtte opp og fikk tatt diagnose på bilen, 2000,- Da sa de at de hadde funnet ut at de måtte bytte en god del av ledningsnettet fra torpedoveggen og frem. Jeg spurte om hva det ville koste å få jobben gjort, under 5000 kr sa de. Jeg sa, ok kjør på! På grunn av ferieavvikling og stor pågang kunne de ikke ta inn bilen før ca 1 uke etter diagnosetimen. Noen dager etterpå ringte de fra bilverkstedet og fortalte meg at de hadde funnet ut at det var noen ekstra ting som måtte byttes. Blant annet drivstoffrelè og et annet relè som jeg ikke husker hva var. Jeg sa at hvis det var ting som var nødvendig å bytte for at bilen skulle virke, måtte de jo bare bytte det ut. Da jeg kom for å hente bilen var regningen ikke på "under 5000 kr" men heller 8800 kr. Surt, men jeg betalte. Jeg tok med meg bilen og dro lykkelig avsted. Mindre enn en time etter at jeg hadde forlatt verkstedet døde bilen min igjen. Flere ganger etter hverandre. Jeg ble litt irritert og dro ned på verkstedet igjen med bilen. Fikk låne-bil og dro hjem. Noen dager senere ringte de fra bilverkstedet og fortalte at de nå hadde funnet ut at begge coilene var defekt. Ny prislapp 4400 kr. Jeg svarte motvillig at de bare måtte reparere. Da jeg noen dager senere kom for å hente den ferdig reparerte bilen min betalte jeg regningen og dro hjem. På tur hjem merket jeg at motoreffekten virket å være dårligere enn jeg hadde vært vant til. Jeg konkluderte med at det sikkert bare føltes sånn siden jeg hadde hatt bare nye låne-biler. Ca 1 time etter at jeg hadde kjørt fra verkstedet mistet jeg all motoreffekt og automatkassen giret opp og ned i totalt villrede. Jeg slakket helt ned før jeg akselererte igjen. Da fikk jeg motorkraften tilbake. En stund etterpå når jeg stoppet på en rasteplass for å ta pause begynte hele motoren og riste i det jeg bremset opp. Det hørtes ut som om motoren ikke gikk på alle sylindrene. Før jeg kom hjem igjen hadde jeg mistet motorkraften et ukjent antall ganger og motoren hadde på nytt kvalt og stoppet opp selv om jeg kjørte i 70 - 80 km/t. Nå har jeg ringt å snakket med bilverkstedet igjen og har fått ny time på mandag. Er veldig fortvilt og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har jo tross alt brukt 15.000 kr på merkeverksted og har ennå samme feil som da jeg hadde bilen til diagnose. Noen tips / synspunkter? RoyT
  2. Hei! Har fått problemer med at bilen plutselig mister drivkraften, turtallet mens jeg kjører. I går kveld var jeg ute å kjørte en tur. Etter å ha kjørt et stykke merket jeg at jeg mistet motorkraft, prøvde å tråkke på gasspedalen, men ingenting skjedde. Turtallet sank jevnt og trutt helt til motoren døde. Automatkassen giret som bare det i forsøket på å finne ut hva som skjedde, men den måtte bare gi opp. Ingen varsellamper eller noen signaler på hva som skjedde. Dette har skjedd en gang før, for bare et par dager siden. Jeg parkerte bilen på veikanten, slo av tenningen og prøvde å starte på nytt. Bilen startet med en gang, som den alltid gjør men ville ikke gå på tomgang. Jeg forsøkte å starte gjentatte ganger, men det samme skjedde. Fikk bilen til å gå ved å starte, for så å trå på gassen med en gang, slik at turtallet økte drastisk. Testkjørte litt, å bilen døde på nytt igjen, kort tid etter vi hadde fått start. Jeg fikk til å kjøre bilen hjem igjen, uten at den døde på nytt, men da jeg skulle rygge opp ved huset døde den 5 til 6 ganger på nytt igjen før jeg hadde fått den på plass. Jeg er litt fortvilt, vet ikke hva det kan være. Noen som har erfaringer med dette fra før av, eller vet noen som vet noe? Med vennlig hilsen Roy Tore Valsnes
  3. Min onkel er den stolte eier av en Citroën XM. Men i går når han skulle til byen for å handle, ville ikke bilen starte! Den har gått helt siden han kjøpte den ny en gang på nittitallet. Når han vrir om nøkkelen i tenningslåsen kommer alle lamper på og alt virker normalt, men når han vrir nøkkelen lenger for å gløde virker det som om kupélyset i bilen synker til halv spenning og instrument-lampene slokner helt. Hvis han fortsetter å vri får han kun klikking. Vi har prøvd å sjekke batteriet, i tro om at det var det som kunne være flatt, men til ingen nytte. Batteriets indikator viser at batteriet er fult, og når vi setter det på lading viser det samme sak. Vi har prøvd å bytte med et annet batteri, men til ingen nytte. Vi har prøvd med starthjelp både fra en sånn "starthjelp-boks" og ved startkabler fra min bil osv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på å se etter, eller hva det kan være. Er det noen som har tips? Jeg hadde blitt veldig glad for å få noen inspill.. :) Vh Roy
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår