Gå til innhold
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    6,608
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    243

Jesper1201 vant dagen sist August 12

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Jesper1201

  • Rang
    Super Moderator
  • Bursdag Februar 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

3,089 profilvisninger
  1. Jesper1201

    Lavt AC gass trykk

    Normalt sett skal du kun fylle R134a, men har du mistanke om lekkasje på kan du fylle på tettestoff også. Verdt å merke seg; lekkasje på opptil 50g i året er å annse som naturlig lekkasje. Be om at det fylles UV-sporstoff også, skulle du få en lekkasje er den enkel å finne ved en senere anledning.
  2. Dessverre så har trafikken sunket mye, og Facebook har skylden. Alle gruppene gjør det enklere for folk å «spre sitt budskap». Man får fort mange svar og mye respons på Facebook, det er bare synd at 98% er svada og de 2% som faktisk er oppegående svar, drukner bort.
  3. Jesper1201

    Boble motor

    B er i utgangspunktet en 1600cc motor, som kun ble solgt i USA, så syns det er rart hvis du har den. Kan du ta et bilde?
  4. Jesper1201

    Afs inoperative

    Mangler du noen av lysene? Egentlig er det eneste rette å starte med en diagnose, på BCM / Modul 09.
  5. Jesper1201

    Boble motor

    Ingen av disse er selve motorkoden. På dynamofoten står det en eller to bokstaver, etterfulgt av noen tall. De to bokstavene indikerer motorkoden.
  6. Jesper1201

    Golf 2012 Bensin, noen kjente problemer

    Alle kjedemotorer er i større eller mindre grad rammet av denne sykdommen, men noen er "bedre" enn andre grunnet forbedringer og/eller dobbelt kjede. Jeg mener uansett at man bør styre unna og heller kjøpe motor med registerreim.
  7. ABS sensor og/eller hjullager. Sjekkes med diagnoseutstyr.
  8. Jesper1201

    Motorlampe og Antiskrens lyser

    Det er ikke umulig at det kan ha en innvirkning. Har aldri skiftet slike, men jeg tror den må kalibreres, for å fortelle bilen hva «0» er.
  9. Jesper1201

    AC blåser ikke kaldt

    Start opp bil og se ned på kompressoren, går den ytre delen av reimhjulet rundt eller står den rolig? Går den rundt så kan du sjekke verdier under Auto HVAC om kompressor faktisk får «beskjed» om å «slå seg på»
  10. Jesper1201

    Motorlampe og Antiskrens lyser

    Yaw Rate Sensor er en gyroskopisk måler, den måler hvor stor skrens eller i hvilken retning bilen er på vei. Sitter ofte i midtkonrollen, så nærme senter av bil som mulig. Feilen sier noe om "output", og er egentlig ganske vag, men jeg vil tro sensoren er vrak siden du ikke får opp spenning eller kommunikasjonsrelatert feil. C0057 er en følgefeil, den forsvinner når du fikser C0072.
  11. Jesper1201

    Startproblemer

    Startsperre?
  12. Hjelper ikke mye å "ta en titt på ventilen", da motorlampe kan indikere ca 1000 andre ting også. Starte med en diagnose du ;-)
  13. Jesper1201

    AFS feil Passat 2006 Bi xenon

    AFS styres av BCM (modul 09) men du har inntil 3 styreenheter i hver lykt avhengig av lysutstyret på bilen. Men, du starter i feil ende her. Man starter med det som er mest sannsynlig og enklest å ordne ;)
  14. Jesper1201

    AFS feil Passat 2006 Bi xenon

    Alt sitter i/på lykta.
  15. Jesper1201

    Selge eller beholde 2007 v70

    Alt på en bil kan ryke. Kjenner du historien til bilen vet du om den er tatt godt vare på eller ikke. Har du regelmessig vedlikehold/service vil ting bli oppdaget fortløpende og du kan fikse ting når det fortsatt bare er en liten kostnad. Hvis du bare "kjører bilen ned" så vil du få en stygg overraskelse på PKK en eller annen gang. D5 motoren er holdbar, så lenge den får oljeskift på minimum 15' intervaller. Har du automat bør den får en flushing hver 60' for å sikre lang levetid. Dynamo, AC-system, tannstang, alt av bremser, støtdempere/fjærer, DPF, EGR, dyser etc. vil alltid komme med tid og stunder. Problemet er at hvis bilen har gått 240' med dårlig vedlikehold så hjelper det ikke å starte nå, da har ting allerede forfalt. En ting som er viktig å ha i hodet med gammel bil, enten må man fortsette med regelmessig vedlikehold og reparere ting når det kommer, eller så må du si stopp og bare kjøre til det ikke er noe mer. Du kan ikke kjøre bilen ned og så reparere den, det er ikke lønnsomt.
×