Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    6,144
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    212

Jesper1201 vant dagen sist August 8

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

Om Jesper1201

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

796 profilvisninger
  1. Start med en diagnose.
  2. Er ikke alle som er oppdatert på alle funksjonene til alle bilene :)
  3. Kun krav til å fikse det berørte området, men hvis det er mer hensiktsmessig å skifte fra midt under bil og til bakhjul gjøres det isteden, av en grunn, det er enklere.
  4. Umulig å si uten å ja sett det eksakte røret og hvor det er rust.
  5. Bremserør skjøtes der det er hensiktsmessig å gjøre det. De må ikke gnisse inntil andre komponenter, de skal være festet godt og ikke "knekkes" rundt hjørner, men bøyes. Bruk 4,75mm, M10 nipper og ISO flens. Husk at dette er sikkerhetsrelatert, så vet du ikke hva du driver med - sett bilen på verkstedet.
  6. Ja, det kan endres med VCDS eller ODIS, men du kan fikse det selv. Vri lysbryter helt over til høyre og la den stå der, hele tiden, selv med motor av.
  7. Du må gå inn i adapsjoner og fortelle bilen at tanken er fylt opp.
  8. Enten defekt strammer, eller så er den nye reima di litt for lang.
  9. Er det gjort rett er nok timinga riktig, men du kan stille ganske mye på det variable kamdrevet, hvis det er langt utenfor der det skal vil du få tungstartet bil og høyt drivstofforbruk.
  10. Ja, dysa må kodes inn. Umulig å si hva motorlampa kommer ifra uten å ta en diagnose. Dog, er EGR ventil en gjenganger på disse motorene.
  11. Høres ut som torsion value er langt utenfor spec, noe som kan være tilfellet også siden kam har vært ute. Denne kan sjekkes med VCDS. Bør være mellom +0,5 til -0,5.
  12. Arctic trucks selger en bøyle som er finere.
  13. Du har låseverktøyet for veiva eller? Hvis ikke blir det umulig for deg å få timinga riktig. Hvis motor blir tungstartet og/eller bruker mer drivstoff etter skifte av reim så har du antageligvis fått "torsion value" langt utenfor spec. Den får du ikke justert uten diagnose.
  14. Nå er det Edge FST begge delene, VW 506.01 ble utviklet utelukkende for PD motorer, men VW 507.00 er en like god olje. Vi kjører VW 507.00 på nesten alt av VAG som er innom, kun de eldre med mekanisk pumpe som kan bruke VW 504.00 kjører på en Magnatec olje.
  15. Castrol Edge 5w30 C3 er en meget bra olje. Denne tilfredsstiller VW 507.00, men anbefaler å skifte olje på 10-15'000km og ikke på 30'000km som VAG sier.