Gå til innhold
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    6,450
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    232

Jesper1201 vant dagen sist April 21

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Jesper1201

  • Rang
    Super Moderator
  • Bursdag Februar 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

2,486 profilvisninger
  1. AC blåser ikke kaldt

    Ja, pressostat for AC system og kjøleviftene for motor har også innvirkning på dettte, men da vil du ikke få spenning ned på kompressor og du vil også få en feilkode i HVAC hvis du leser ut feilkoder med diagnose.
  2. AC blåser ikke kaldt

    Husker ikke om disse har variabel kompressor eller tradisjonell med magnetclutch. Har den magnetclutch må du få sjekket at innslaget fungerer, det sjekker du enklest ved å «jumpe» reléet. Mål også om det kommer styrestrøm til relé. Har den variabel må du måle spenning ned på kompressor. Sjekk samtidig om senterskruen på reimhjulet har skrudd seg ut, hvis den har det så vil ikke innmaten i kompressor gå rundt. Prøv isåfall å dra til denne. Hvis det overnevnte er ok må du verifisere gassmengde ved hjelp av AC-maskin. Trykk kan være ok selv med meget dårlig menge gass. Kjenn også om røret UT fra kompressor er varmt, blir dette varmt fungerer kompressor. Hvis alt overnevnte er ok er det ikke liv i kompressoren din. Kan selvfølgelig være at reduksjonsventilen er defekt men da skal trykket mellom høy/lavtrykk utligne seg bortimot helt.
  3. Den er på lik linje med hva Bilxtra, Meca og Mekonomen selger. Ikke meget bra, men de fleste deler er brukenes.
  4. Touareg R5 2005 OBD og servicemanual

    Jekk på et bærende element; bærearmsinnfesting, traversfester eller de originale jekkpunkter.
  5. Har jeg kjøpt katta i sekken?

    Kjedelig situasjon, men dessverre veldig kjent problem. Les denne tråden som omhandler samme problem;
  6. Ta av deksel over motor. Skru løs ekspansjonstanken og legg den til side, koble fra kontakt til nivåsensor. (ikke demonter slanger) Demonter innsugsslange mellom luftfilterboks og gasspjeld. Skru gasspjeld løst og la det henge i kjøleslangene. Koble fra kontakten. Nå kan du skru løs coil og snike den opp mellom innsug og gasspjeld, husk å merk deg hvor pluggkablene står så du slipper problemer ved montering. Monter alt sammen i motsatt rekkefølge. Du skal egentlig ta en ny adapsjon av gasspjeld nå, men vet ikke om VCDS Lite klarer det. Uansett ingen "big deal", motor vil gå som normalt. Slett evt. feilkoder.
  7. General Altimax Sport retningsbestemte?

    Ikke bare din, jeg er helt enig at de "burde" vært snudd, men det har ingen betydning for kjøreegenskaper, kun det estetiske.
  8. General Altimax Sport retningsbestemte?

    Hvis det ikke står piler eller left/right så er de neppe retningsbestemte. Ofte står det da bare outside på dekkene.
  9. Sjekk ut denne; http://www.ross-tech.net/vag-com/advertising/DiagnosingA_MAF_TechTip.pdf og denne;
  10. At den stabiliserer seg når MAF kobles fra kan være tegn på defekt MAF, men også helt ubetydelig. Når motor går på standardverdier kan den gå fint, selv om problemet er et annet sted. Skal også sies at MAF er også et veldig kjent problem på disse motorene. Så lenge det ikke kommer noen feilkode så er det nesten elimineringsmetoden du må bruke. Er du kjent med VCDS så kan du jo foreta en "grov" kontroll av MAF. Ved fult gasspådrag skal MAF på toppen av kurva registrere ca. 80% av motoreffekt, merk at det ikke er noen diagnose i seg selv, men hvis den avviker med fryktelig mye kan det være en indikasjon på defekt MAF.
  11. Disse motorene har jo en coil som er beryktet for å ta kvelden etterhvert. Bytter ekstremt mange av disse ila. et år på jobb. Symptomene starter litt som de du beskriver, etterhvert så kutter en sylinder helt og du vil få fusking konstant. Feilkodene kommer sjeldent før du faktisk har en vedvarende fusking som kan gå i katergorien "skadelig for katalysator" Har du tilgang til tenningslampe? Isåfall kan du huke denne på pluggledningene og se om en av de har sporadisk missfire eller ikke gir gnist i det heletatt på tomgang. Coilen er litt knotete å skifte på en bil med rettstilt motor, siden gasspjeld sitter rett over. Hvis du bestemmer deg for å skifte den på mistanke kan du får en kjapp "how to" av meg.
  12. Startproblemer

    Altså, ingen reaksjon på nøkkel? Startmotor slår ikke inn? Enten bakstykket på tenningslås eller innslaget på starter. Mål om det kommer spenning på den tynne ledningen inn på starter når problemet er tilstede.
  13. Feil på erg systemet

    Jeg har garantert hatt mer med Møller å gjøre enn deg, men den diskusjonen gidder jeg ikke ta. Selvfølgelig er dette en reklamasjonssak*, og hvis du går frem på en ordentlig måte så kommer de også til å være behjelpelige istedenfor å krangle. Men, hvis du vil bruke 6-7'000,- på en ny EGR kjøler og skru på dette selv, så er jo dette din bil og du gjør jo selvfølgelig som du selv vil. *Med forbehold om at du faktisk har hatt vedlikehold på bilen ihht. fabrikkens spesifikasjoner.
  14. sliter med å bytte dekk

    Bilde sier mer enn tusen ord, legg ut et bilde så skal jeg se.
  15. Feil på erg systemet

    Etter bare 20’000km så blir jo dette er reklamasjon på jobben hvis det er EGR igjen. Ta kontakt med forhandler er mitt råd.
×