Gå til innhold
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    6,358
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    225

Jesper1201 vant dagen sist Januar 14

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Jesper1201

  • Rang
    Super Moderator
  • Bursdag Februar 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

1,790 profilvisninger
  1. Demontere midtkonsoll Touran

    Ta ut askebegeret bakerst på konsollen.
  2. Passat 2007. Bil stopper og vil ikke starte.

    Du må ha VCDS og logge inn på security access, hvis bilen godtar koden som VCDS foreslår så kan den kodes med VCDS.
  3. Sidespipes

    Står garantert ikke i vegtrafikkloven, men derimot kjøretøyforskriften. Leser du denne så ser du at det står ingenting om plassering av eksosen, men den skal være hensiktsmessig og trygg. Dvs. at det skal henges opp på riktig måte, ikke være mulig å få avgassen inn i kjøretøyet, ikke være til fare for fotgjengere og heller ikke mulig å "brenne" seg på den. Du må ha med godkjent støymåling og avgass når du skal på visning. Verken støy eller avgass skal overstige bilfabrikantens krav.
  4. Passat 2007. Bil stopper og vil ikke starte.

    Jepp, ny enhet kan kodes med VCDS såfremst «security pin» fungerer. Jeg kan kode enheten for deg hvis du ønsker det, men du bor vel et stykke ifra Østfold.
  5. Tørker klimaanlegg

    Anlegget skal tappes for gass før du begynner å jobbe på anlegget. Skift samtlige o-ringer og sett de inn med tyntflytende fett når du monterer sammen. Nå kan du vacuumere anlegget for å sjekke at det er tett og fylle ny gass.
  6. Passat 2007. Bil stopper og vil ikke starte.

    Kan (nesten) garantere at det er rattstammelås (J764) Veldig kjent problem på Passat 3C.
  7. -05 X3 bremse/abs/dsc

    Sikkert sprekt eller opprustet ABS ring på en av drivakslene/begge drivaksler bak.
  8. EPC og motorlampe

    Tror ikke lambda slår ut på EPC, men uansett så er det mer vesentlig å vite eksakt hva feilkoden var for S1 er foran katalysator, hvis det er relatert til kat. så er det i tilfellet virkningsgrad.
  9. Vanskelig å gi deg noe konkret her. Man må finne ut hva som mangler (gnist/bensin) og hvorfor. Diagnose hjelper ikke alltid, man må ofte feilsøke på tradisjonell måte, men idag er det ikke mange vanlige mekanikere som kan feilsøke ordentlig. Sjekk om den får gnist, får den det gå videre til bensin, sjekk om pumpe går og hva trykket er. Sjekk så om dyser åpner. Hvis overnevnte er på plass skal den starte. Hvis gnist mangler, måneder sjekkes hvorfor - avhengig av hvilken motor du har så kan du ha coil pack eller coil om plug. Sistnevte er vanskelig og feilsøke uten utstyr.
  10. Selger leverer ikke del II !!

    Henvend deg til SVV og si at forhandler ikke leverer salgsmelding. Har du noen gang fått midlertidig vognkort? Isåfall må du få et nytt etter 4 uker, selv om SVV ikke alltid vil skrive ut et nytt. Advokat er jo en mulighet, er du NAF medlem har du gratis advokat. Vær litt forsiktig med å kjøre når den ikke er regget på deg, noen forsikringsselskap nekter å utbetale forsikringssummen når kjøretøyet aldri ble omregistrert hvis noe skulle skje.
  11. Dieselforbruk

    Og hva er forbruket ditt? Målt i instrument eller ved tanking?
  12. Selger leverer ikke del II !!

    Har vært borte i det engang tidligere, men det var nok antageligvis ikke forhandleren sin feil men det er de som satt med problemet. Jeg møtte opp personlig og ga de "last chance" og ba han legge inn salgsmelding i autoreg. mens jeg var der og kunne se det selv. Da ble ting ordnet opp i og jeg fikk endelig vognkortet i posten ca 7 uker etter handel.
  13. Motorskade etter regreimsbrudd på Santa FE

    Ville tatt det igjennom hulla til glødepluggene, mindre styr. Er det ikke mulig så må dyser ut for å gjøre det.
  14. Motorskade etter regreimsbrudd på Santa FE

    Du kan ende med bøyde råder, sprekte stempler, bøyde ventiler, ødelagte ventilføringer etc. Eksakt hva som har skjedd hos deg finner du først ut av ved å demontere. Titt ned i sylindrene med inspeksjonskamera, kontroller stempler og ventiler og se etter sammenstøt, ser det greit ut, montert ny reg.reim og ta en kompresjonstest. Er verdiene innenfor er det tut og kjør, hvis det ikke er innenfor eller du ser skade på stempler/ventiler er det mest sannsynlig bedre å skifte motor istedenfor å reparere. (Kostnadsmessig)
  15. Dynamo Fiesta/Courier 1996

    Start med å kontroller ladespenning, mål på dynamo, ikke batteri. Mellom 13,8v og 14,4v på tomgang er innafor. Mål nå på batteri, denne skal være lik, eller maks 0,1v lavere. Er disse greie har du antageligvis knertet en styreenhet idet du fikk overlading. Hvis du ikke måler det du skal ha må du gå over ledningsnett til dynamo og tykk kabel mellom dynamo og batteri samt sjekke jordingskabler.
×