Gå til innhold
Bilforumet.no

Jesper1201

Super Moderator
  • Innholdsteller

    6,293
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    220

Jesper1201 vant dagen sist Oktober 11

Jesper1201 hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Jesper1201

  • Rang
    Super Moderator
  • Bursdag Februar 20

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor og elektronikk
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2014
  • Yrke eller sivil status
    Bil-, industri og anleggsmaskin mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0TDI
  • Fylke
    Østfold

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

1,177 profilvisninger
  1. Hva er regreimintervallet på en Caddy Maxi

    Trenger motorkode for å kunne gi deg intervallet.
  2. Bremser henger

    Hvis glidebolter går lett kan du utelukke de. Sitter bremseklosser fast, eller ligger de løst og ledig i klaven? Hvis bremseklosser også ligger løst og ledig i klaven kan det ikke være annet en treghet i caliper som er årsaken til varmgang. Løft opp mansjett og se under om det er rust el. på stempel. (Så det er klart, et stempel kan gå trått selv om det ikke er rust der) ABS systemet har ikke noe med en evt. treghet i bremser å gjøre.
  3. Har vel egentlig mer troa på det det aldri er skiftet, eller kanskje skiftet én gang, men det er uvesentlig. Det du kan gjøre er å få tatt en belastningstest av batteri, da får du svart på hvit hvor mye kapasitet det er igjen i batteriet, og dermed vet du om det er modent for utskiftning eller ikke. Nei, det er ingen avansert prosess og heller ikke spesielt dyrt å gjøre på et verksted. Prosessen er litt forskjellig fra bil til bil, noen krever bare en "bekreftelse" på at nytt batteri er montert (så fremst det er samme størrelse) mens andre krever at du legger inn en kode som står på batteriet, men dette vet verkstedet som du leverer bilen til evt.
  4. Du kan ta en skrutrekker og klemme inn låsen i låsekassa på bakluka, da tror bilen at luka er lukket. Lås så bilen og legg nøkkelen noen meter unna bilen, nå kan du måle strømtrekk. Er batteriet gammelt? Jeg tror rett og slett bilen merker at det er dårlig kapasitet på batteriet og varsler av den grunn. Nei det er ikke en gimmick at batteri må kodes inn, det er så bilen forstår at det sitter i et nytt batteri og dermed blir ladesyklusen fra dynamo samt styrke justert deretter.
  5. Passat airbagsensor under setet

    Det er litt avhengig av hvilken type sensor det er. Er det en enkel sensor så kreves det ingen koding, men hvis det er en form for ECU med forskjellige funksjoner fra modell til modell kan det kreves koding. Så bilde du hadde lagt ut nå, som er en crash sensor(?), den krever ikke koding. Men delenr. må stemme (evt. overgangsnr.)
  6. Katalysator på 2010 Polo 1,6 TDI

    Er det denne lampa du har? Instruksjonsbok "oversetter" denne lampa ofte til katalysator/eksos relatert. Få tatt en diagnose og post feilkoden her. Skulle ikke forundre meg at du ender opp med feilkode P0401 og P0407 og evt. P0403 ;-)
  7. Passat airbagsensor under setet

    99% sikker på at du må kode det, men det er veldig opp og ned fra biler til biler, og modeller til modeller. Avhenger av hvor avansert systemet er. Kan hende du slipper.
  8. Er det så mye "spenn" at dette løfter bil? Jeg har vært borte i en bil jeg hadde tidligere at den ble 15mm lavere foran og bak etter skifte til ordentlig stabstag+foringer og justerbare lenkearmer (dette på en allerede bane rigget bil)
  9. Husk at du fortsatt skal ha 11cm klaring til bærende konstruksjon under bil (travers ol.) Det var det som stoppet den A3'n jeg monterte på fra å bli enda lavere.
  10. Motorproblemer, 1.2 l bensin 2003

    Nåla i høystakken uten feilkode. Vil ikke engang spekulere. Post feilkoden når du får lest ut den så kan jeg muligens hjelpe deg litt på vei.
  11. Den er justert til minimum lovlig høyde, ikke hva settet klarer som er 70mm. Monterte et slikt sett på jobb for noen uker sider på lik bil, den hadde enda 20-30mm å gå på foran og 15-20 bak. Da var det 33cm og 35cm fra nav-senter til skjermkant.
  12. 2002 mister turbotrykk i bakker

    Feilkoden (tallkoden) forteller hva feilen slår ut på, den trenger jeg for å kunne hjelpe deg.
  13. 2002 mister turbotrykk i bakker

    Jo, det er såkalt nødmodus, få tatt en diagnose. Feilkoden forteller mer om hvorfor det skjer.
  14. V70 1998 2liter uten turbo automat

    Hvis det er... ..2 ledere i sensoren er det bare en temperatursensor. ..3 ledere i sensoren kan det være MAF sensor ..5 ledere i sensoren er det nok kombinert MAF og temperatursensor. Legg gjerne ut et bilde hvis du får til.
  15. sikring til viftemotor

    Vet ikke hvor den sitter, men det er jo ikke akkurat veldig mange sikringsbokser på en Skiheis, hadde jeg vært deg hadde jeg bare sjekket alle, går fortere enn å vente på et svar.
×