Gå til innhold

Raines

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Raines

  • Bursdag 05/31/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    200sx s13 og primera GT
  • Modell (eks S4)
    S13 og Primera GT
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Yrke eller sivil status
    Automagiker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 og 1,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3" rakrør, apexi duel funnel filter, chip, walbro 255, n1 catch tank, FMIC osv....
  • Fylke
    hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bømlo's Beverly Hills

Raines's Achievements

  1. Som emnetittel sier: Hva slags demperer bør jeg skaffe som er tilpasset 35 mm senkefjører? bilen: Primera p11 GT.
  2. Hei, på min p11 GT er det luftinntak fremme i frontfangeren. På innsiden går det en slange som sikkert skal inn til luftfilteret. Hvor skal den inn? Hos meg ligger bare slangen løst i motorommet, uten å gjøre noe nytte for seg. Jeg finner ikke ut hvor den eventuelt skal koblest på.... Noen som vet?
  3. Jeg vil ha en bil som ikke skjelver pga små ujevnheter i veibanen. :) Jeg har hatt biler før der jeg har brukt HR senkefjærer og fått helt andre resultat enn det jeg fikk på denne bilen. Jeg kjøpte senkefjærene hovedsaklig for å få den litt stivere enn med orginale fjærer. Derfor så lurte jeg på om det var noen triks som gjorde at bilen ble litt mykere. Men jeg fant ut at hjula står i helt feil spissingsvinkel så derfor skal den inn på firhjulskontroll i neste uke. + at jeg legger om til nye vinterdekk som har høyere profil enn det jeg kjører med nå på sommerdekk. ( 40 profil) Så jeg har egentlig funnet ut av problemet selv ;)
  4. Hei. Har nettopp montert monroe reflex demperer ( tilsvarende orginal) og HR senkefjører på bilen min. Nissan Primera GT. Det som stod på bilen før var Gule koni demperer med orginale fjører. Bilen var helt forferdelig stiv så jeg byttet om til oppsettet ovenfor. Problemet mitt nå er at bilen er fremdeles svært ubehagelig å kjøre og jeg lurer på om det er noen jeg kan gjøre for at kjørekomforten blir bedre? Har merket at fjærene blir litt bedre etterhvert som de " setter" seg litt, men det har ikke helt bra enda. takker for alle svar :)
  5. Hei, jeg har en nissan primera GT 97 modell. På ebay fant jeg dette: http://www.ebay.com/itm/JDM-NISSAN-PRIMERA-P11-G20-BLACK-HOUSING-CRYSTAL-KOUKI-XENON-HID-HEADLIGHTS-OEM-/251357918186?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a861973ea&vxp=mtr Virker som desse lyktene ble levert orginalt på utenlandske modeller. noen som har meninger angående dette? jeg lurer på: 1. Greit å montere dette på min egen bil? 2. Lovlig? 3. kommer de med automatisk høydejustering osv? 4. Hadde det blitt bedre lys? 5. Hadde det blitt en smule finere utseendemessig? Takker for alle svar!
  6. Nissan har pærer ja. Men de koster 265,- pr stk!!!!! Det klikket for meg da jeg hørte prisen så jeg skjellte ut den stakkars mannen i telefonen. Men jeg gikk ganske enkelt på skraphaugen og fant pærer. Fant ca en 10-20 pærer. Tok vare på de som virket og de fikk jeg gratis. Så tips til de som sliter med det samme: Oppsøk skraphaugen og let etter pærer der. :)
  7. jeg vil tippe imellom 220- 250 hk. Jeg har fullt stage 1 oppsett på min s13 94 modell og de fleste fastslår 200+ i den. Skaff deg fuelratio/ lamda måler viss du ikke har og hør med folk som kan benke bilen. Det beste er å ha datasprut og få noen til å ta mapping på bilen. det koster minst 5000,- å få mappet bilen , men det er verdt det for å få en motor som varer og som går rimelig greit ;)
  8. Hei! har en nissan primera p11 GT som jeg holder på å bytte interiørbelysning på. Har fått byttet de to lyspærene som ligger bak varmeapparatet, siden de var deffekte. Det var to ganske små pærer som hadde en blå hette over seg. Var greit å bytte pærene men vanskelig å komme til. Men da jeg skulle bytte pærene for askebeger og oppbevarings-hylla under varmeapparatet gikk det galt. Her tok jeg ut hele sokkelen med pærene i men da jeg prøvde å dra pærene ut av sokkelen som jeg gjorde med pærene bak varmeapparatet, så knuste pærene i selve sokkelen. Jeg fant da ut at desse pærene var loddet fast orginalt til selve sokkelen de stod i. Hvor får jeg tak i slike sokkler med pærer i ? Kan man eventuelt få tak i dioder med farge på i samme sokkel? kan prøve å legge ut bilder av sokklene som stod i... Takker for alle svar!
  9. Merkelig! Jeg tror kansje det kan være en jordefeil i bildet angående problemet ditt. Sjekk opp alt av elektriske ledninger som går til blinklyset. kan være jordefeilen ligger der siden det skjer når du bruker blinklyset.
  10. I motorrommet er det en boks med releer og en liten boks med sikringer. har du sjekket denne lille boksen med sikringer? den er plassert i nærehet av luftfilteret. dumt spm: Har du sjekket at du har spylervæske på tanken? Sjekk i haynes boka om plassering av spylervæskepumpa og eventuelle sikringer osv. Kan foresten sjekke det opp for deg....
  11. Jeg kjøpte min p11 GT med urørt motor, KUN med åpent kon-filter. Bilen gikk som en bøtte med drit. Langt ifra 150 hk der. Så da jeg fikk bilen hjem skiftet jeg olje og oljefilter, alle tennpluggene og byttet til orginal luftfilterboks med nytt insattsfilter. Starta bilen og den gikk roligere på tomgang, brukte mindre bensin, bedre bånndrag, bedre gassrespons og sinnsykt mye mer effekt. Den fikk pluttselig de 150 hk tilbake igjen selv om bilen er kjørt 235 000 km. Så det med åpent filter på en slik motor fører bare til dårligere effekt etter min mening. :)
  12. Hei, Jeg sliter litt med comforten på min P11 GT pga enten fjærene eller demperene har tatt kvelden, og jeg har funnet ut at det beste er å bytte dem, men jeg sliter litt med å finne ut hva som egentlig er galt. Bilen har tydeligvis senkefjærer siden den er godkjent med dette i vognkortet. Problemet er at den er fryktelig stiv og når jeg treffer en dump i veien sier det pang og det virker ikke som bilen har demperer i det hele tatt. Kan det være at fjærene er såpass stive og harde at det holder oppe demperene som allerede er ødelagte? For viss en demper tar kvelden blir bilen veldig løs og man merker stor forskjell, sant? det er ikke min p11, den er så stiv at viss jeg gynger bilen så ser det ut som hjula er sveist fast til karoseriet. Det jeg egentlig lurer på er om jeg bør bytte begge deler eller om jeg kan klare meg med å bare bytte en av delene? Ellers kan jeg nevne at de knirker, men ingen tegn til at det lekker olje eller lignende fra demperene. takker for alle svar!
  13. Takk for svar. Det viste seg å være en sikring i sikringsboksen inne i motorrommet som var ødelagt angående tåkelysene. Når det gjelder AC'en var det svært vanskelig å se om delen i midten av kompressoren gikk i rundt så det har jeg lagt på is inntil videre. Setevarmen i setene får strøm inn til varmeelentene i setene. ( Fant en hurtigkobling rett under setet, som jeg demonterte om målte at fikk 12 volt da jeg slo på bryteren. Da er det vel selve elementene som er ødelagt..... det blir vel vanskelig å fikse?
  14. Hei! Kjøpte meg nylig en primera p11 GT 97 modell. Men jeg sliter med at tåkelysene fremme ikke virker. Jeg har prøvd følgende: Sjekket sikringen i sikringsboksen i coupeen. ( Den var hel og fin) - Målt om det er spenning i pæresokkelen - Målt om det er spenning til Relet i motorrommet Men uten å få utslag på multimeteret. Siden jeg ikke har koblingskjema er det ikke lett å finne ut hvor feilen er eller hvor jeg skal feilsøke videre. Har noen et forslag eller tips om hvor feilen eventuelt ligger? ( Kan også nevne at Aircondition ikke slår inn heller selv om forge eier hadde nettopp fyllt på gass på verksted) ( Kan også nevne at setevarmen i begge setene ikke fungerer, viss det kan være relatert til de andre feilene) Takker så mye for alle svar! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår