Gå til innhold

kadddet

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kadddet

  • Bursdag 08/12/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Opel
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Østfold

kadddet's Achievements

  1. Så flink du er! Dritkult prosjekt, håper dama gjør noe lignende når ho får lappen! :P :)
  2. kadddet

    (Avsluttet)

    Nice og følge med på arbeidet ditt, bra jobba!
  3. Takk for bra forklaring! Skal oppgradere minuskabelen på batteriet og prøve hvordan basstrykket blir uten høytalere bak. Er det da en ide å sette Basskanalen på flat?
  4. Tusen takk for svar, det var til stor nytte!! :) Bare et par små spørsmål (UTEN at denne tråden skal bli nok en diskusjon om 6x9 er bra eller ikke, vet det ikke er mye vits i å ha det når jeg likevel ikke skal ha bassen i dem, har de bare for at det var de jeg fikk med i "pakka" da jeg kjøpte) - Hvordan kan 6x9'erne jokke mot basskassa når de er koblet på hver sin egen kanal? (CH 3&4) -Leverer forsterkeren mere strøm til SUB kanalen hvis 6x9 er koblet fra? Da blir det to kanaler som ikke er i bruk.. Er det en ide å skru ned volumet på CH 3&4 for at de bak skal få grei lyd også? Hører ikke mye til 6x9 foran likevel da frontsettet er såpass greit og poenget med de er kun for at de bak skal få lyd de og:) - Hvorfor kan man stille fra 40 og helt opp til 250hz på CH 3&4 men kun fra 40 og opp til 150hz på CH 1&2? Hva er grunnen til dette fra produsenten sin side? Dvs at signalet (bilde i første innlegg) står på altfor høy frekvens på CH 3&4? Var ute å stilte om se bilde under: Ble bra bass igjen da jeg stilte om som du foreslo:) Må sikkert ha hatt med å gjøre at "Input-SUB selector" stod kun på CH1,2. Men når jeg skrudde opp høyt på et parti med krevende "dunk dunk" bass forsvant all lyd litt, og kom igjen umiddelbart da jeg skrudde ned volumet. Hva kan dette være et symptom på? For lite strøm eller at det gikk for mye strøm gjennom forsterkeren og den slo over i protect? Leste i en sticky tråd her inne at man ble anbefalt å sjekke jordingskabelen på batteriet foran. Denne er tynnere enn resten av kretsen men kabelen er veldig kort og dette er vel ikke det mest krevende anlegget å drive så skulle det ha noe å si? Bilde av minus kabelen på batteriet: Blir glad for alle svar:)
  5. Kjøpte for noen år siden bilstereo på BRL av merket gas: GAS Alpha 5 kanals forsterker (4x100+1x300) 6x9 i hattehylla 2x10" bass mP3CD-spiller med 4 phonokabel utganger. og frontsett med diskanthøytalere foran i vinduet og 6,5 i dørene. Spilte med dette i mange år uten problemer, kjøpte seinere en ekstra basskasse enkel GAS 12" og forsterkeren drev ALT dette uten problemer. Og det låt KNALL med hva man kan forvente til denne prisen. Byttet bil for ikke lenge siden (fra Opel Vectra 2,0i 92 til 1,8i 94 modell) så anlegget var bare å sette rett over da alt var tilpasset Vectra A. MEN nå har jeg problemer med å få det til å låte like bra som det gjorde.. For ordens skyld: Har koblet opp med tjukk strønkabel fra batteri til forsterker (med sikring 30 cm fra batteri), Phonokabler på andre siden av bilen (merket Rocford Fosqate) Alt er koblet riktig. Minusen ut fra forsterkeren er skrudd i bunnpanna bak etter å ha pusset meg ned på reint metall så jordninga skulle være mer enn god nok. Fikk tatt en prøvetur etter innstallasjonen og det spilte bra i ti minutter for anlegget plutselig kuttet ut. Ingen av sikringene hadde gått. Kanskje forsterkeren får for lite strøm?? Har fått det til å spille igjen men bassen virker mere dau enn den var før. Har ikke spilt mye for vil ikke ødelegge noe! Her er bilde av batteriet foran. Kan hende minusen hadde tykkere kabel på gamle bilen, at dette kan være årsaken til problemene? Her er batteriet, det er den svarte kabelen til venstre som er jord, den litt tykkere brune ser det ut for meg som går inn mot motoren. Men PROBLEMET er mest sannsynlig innstillingene på forsterkeren. Har for å være ærlig ikke mye peil på hva som er hva på hjulene og bryterene der. Kan noen med erfaring med denne eller tilsvarende forsterker hjelpe meg???? HVA betyr LP HP Flat og hva skal det stå på? Har fått det for meg at det skal kun bass i basskassene og kun diskant og mellomtone i høtalerene inne i bilen?? Står det da riktig som på bildet? CH 1&2 er foran, CH 3&4 er bak og SUB er tre basselementer. HVA bør FREQ (frekvens) som man kan stille inn nede under hver kanal stå på??? Og level over? Hvor kan det stå på for at forsterkeren og anlegget skal yte maks/optimalt? og "Input-SUB selector" skal være på CH1,2,3,4 eller kun 1&2. Hva er forskjellen? Trodde ikke det skulle sendes bass til noen av disse kanalene men kun u basskassene? Hadde vært topp med litt HJELP, forklaring, erfaring, takker for svar på forhånd.. :)
  6. Takk for svar Einart, har undersøkt litt og det står på trimtech.no at nettbutikken ikke er i drift der og heller ikke noe tlf.nr. Har du kjøpt derfra? Hva slags dempere har du? :)
  7. Hadde kadetten til eu-godkjenning og måtte bytte til originalfjærer bak for å få den godkjent. Det som satt på var 60 mm senkefjærer fra eiker motorshop. Men bakfjærene viste seg å være kappet 1,5 runde. Skal sies at det var MYE diggere å kjøre med originalfjærene bak da det til nå har skrapa oppi litt vel ofte når det er humper i veien. (kjører oftest med to eller tre i bilen) Så tenkte å få tak i noen ukappa 60mm senkefjærer bak. Men det viste seg å være utgått fra eiker motorshop. Noen som har noen tips til hvor jeg kan få tak i dette? Vil helst ha samme merke (B&G) så det blir likt foran og bak. Noen som kan dele erfaring med 60mm senk foran og bak med f.eks 3folk i bilen? Skraper det ofte oppi da også? evt 40 mm senk, men det synes vel nesten ikke?
  8. Denne bilen var bare sjeldent nydelig!! Virkelig et smykke du har der, kult med dyp rødt og svarte fangere. Det eneste jeg savna var Opelmerket foran;)
  9. Selvfølgelig poster jeg ikke at jeg er "überfornøyd" med noe jeg har kjøpt som ikke er til Amazon i Amazon-forumet:P Den Amazon-boka til kompisen min var utrolig omfattende og derfor tenkte jeg det kunne være av interesse her. Det første jeg så fra Autonor-Autodata var faren min som fikk tak i verkstedperm til den Taunusen sin, noe jeg tenkte å poste i Ford-forumet seinere. Fikk intrykk av at det ikke var mange unge som hadde hørt om dette stedet derfor tenkte jeg å fortelle om det her på nettet da det var snakk om noe såpass spesielt og omfattende. Ikke en hylle med Haynes-bøker til de mest solgte bilmodellene for å si det sånn. Men skal så klart ikke poste mer om dette temaet her hvis det blir sett på som småspamming. Er bare å slette de andre innleggene mine også hvis slikt ikke tolereres i dette forumet. :)
  10. En kamerat av meg fikk tak i en .....g fin reparationsbok til Amazonen sin hos noe som heter autonor-autodata i Askim. Ikke verdens beste hjemmeside men det var ikke måte på hva de kunne skaffe av reparationshåndbøker, delekataloger osv.. http://www.autonor-autodata.no
  11. på siden http://www.autonor-autodata.no fikk jeg tak i komplett verkstedsperm til kaddett c. Kanskje ikke så nødvendig på denne bilen siden den er forholdsvis lett å skru på men tenkte det kanskje kunne være intr
  12. http://www.autonor-autodata.no er en norsk nettside som fører alt innen rep.håndbøker, originale instruksjonsbøker, trimmingsmanualer og til og med originale verkstedshåndbøker. Er ikke alt som ligger ute på nettsiden men han som driver det har alt mulig inne både til bil og mc (en kompis av meg fikk bok på den gamle yamahaen sin) tror det beste er å ringe tlf69882139 Kanskje litt offtopic men kan være til hjelp for noen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår