Gå til innhold

Steinar31

Bruker
  • Innholdsteller

    323
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Steinar31 vant dagen sist Oktober 17 2016

Steinar31 hadde mest likt innhold!

Om Steinar31

  • Bursdag 03/21/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Steinar31's Achievements

  1. Og hvilken mengde? det selges tuber på250ml ser jeg. Er en tube nok?
  2. Det kom inn litt vann fra den skyve bryteren som man skrur av og på de to tak lysene helt foran i bilen. Dette måtte undersøkes litt og jeg tok av dekselet, og da falt skyve bryteren av (den bryteren der man har 3 valg for å slå på lys, slå av lys og automatisk lys når man åpner døra).... det var sikkert noe å feste den til som ble forflyttet sånn at nå er det ikke noe å feste denne bryteren til inni det sporet der knappen kan skyves. Tanken var å ta av hele dekselet men det sitter veldig godt og kjenner eg meg selv så blir det fullstendig ødelagt i samme slengen....
  3. Statusoppdatering: Byttet filteret, tappet av all oljen. Etter dette ble meldingen om lavt oljenivå borte. Bilen friskmeldt.
  4. Ok takk for svar. 2 år siden bytte av olje+filter. Oljenivå ser helt normalt ut ja, men hvordan måler man oljetrykket?
  5. De siste dagene har oljelampa blinka i displayet, 5-6 blink så borte. I dag stod det STOP engine eller noe i displayet. Er dette et tegn på defekt oljenivåsensor? Det hører med til historien at turboen er noe defekt slik at bilen går litt dårlig, og at den i det siste har brukt litt ekstra olje. Ved forrige peiling var nivået helt normalt. Olja er 2 år gammel og filteret er jeg usikker på (skal nå byttes) Bør man bare bytte sensor når olja først byttes? bil gått 242.000 km Diesel, 4motion 2002 mod.
  6. Diagnose av avlest og konklusjon er at turboen er gåen. Bilen har høy bruksverdi men stygg som juling. Vurderer derfor å bytte den, for den som kjenner til dette, hva er tidsforbruk for et slikt bytte? Ble tilbudt turbo for kr 5000 med pakninger... det er også vurdert brukt turbo, men man må være realistisk og innse at det er lite sannsynlig å finne en rimelig lite brukt turbo... Et verksted skal gjøre jobben, men jeg stoler aldri på tidsbruken som opplyses fra verksted. Diesel. 4motion. rundt 105 hk.
  7. motor er: 1,9 TDi 100hk, Diesel
  8. På EU kontroll ble det informert om masse sprekker i multireim. Jeg fikk jo kjøre videre så vet ikke hvor kritisk dette er... Bilen skal brukes litt før reima byttes, men hvor kritisk er det å bruke bilen litt til eller bør reim byttes umiddelbart. Jeg skal ikke bytte reima selv, men hvor mye tid tar et slikt bytte for en som kan det?
  9. Vi leste av for et halvt år siden. Fikk melding om tap av turbo trykk, men ikke noe annet enn det
  10. den går ikke i nødprogram tror jeg, på flat mark får bilen krefene tilbake selv om den er fryktelig lat.... bruker ca minuttet på å nå 80 :P
  11. 2002 mod 4motion 240.000 km Går veldig dårlig, påvist tap av turbotrykk. Ingen ulyder. Vært sånn et år. Går greit å gasse opp til 50-60 men etter dette går det veldig tregt selv på flat mark. Spesielt i oppoverbakker merker man problemet.... 3.giret, 50 km/t plutselig er det akkurat som at bilen mister aks og farten går sakte nedover selv om man gir full gass. Akkurat som at spruten er borte. Dårlig turbo eller er det noe som er mye billigere å bytte? Om det er turbo, er dette en stor krevende jobb eller? på Passaten kostet det med turbo + arbeid ca 15.000, denne bilen er ikke verdt mere enn 15.000 så å påkoste så mye er uaktuelt.
  12. Jeg har dessverre også en passat der var det stort trykk fra tanken, null vann i olje osv. Vi bytta topplokk før det ble bra.
  13. Av og til så vil ikke girspak inn i 3. giret. dette kan også gjelde for andre gir også. Det funker stort sett greit, men plutselig så vil den ikke til det giret man vil ha... akkurat som noe stopper det... setter den så i fri kun et halvt sekund, og prøver igjen så går det. Girkasse er ikke smurt eller hatt vedlikehold på mange år. Bilen er en 2006 tdi som har gått 225.000 km Ellers tight og fin å gire med. Forslag?
  14. kjørte 1 km etter at jeg hadde løsnet på kloss ved hjelp av brekkjern, felg/skive/kloss osv var så varmt at vann fordampte umiddelbart ved kontakt. Bil gått 233.000 km. kanskje utslitt?
  15. Fikk løsnet det litt med brekkjern. Den henger så kraftig på at det lukter sveis, rister i rattet over 60, bruker mye mere diesel. Felg blir glovarm. Har ikke kjørt mye med dette nei.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår