Gå til innhold

TommaTurbo

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TommaTurbo

  • Bursdag 01/16/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil..
  • Modell (eks S4)
    F 250 SD V10
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    6,8 v10
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Kn åpent filter
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Lier

TommaTurbo's Achievements

  1. Trenger sårt litt hjelp og ideer og foreslår dette som kanskje et sted hvor folk har litt erfaring med skruing på den motoren. saken er, som kjent brenner disse ventiler og når bilen hadde gått 318 000 tok jeg motet til meg og kjøpte bilen og sendte toppen til overhauling. dette ble gjort, og de byttet ventilene og ventilsetene til (gassventiler) gruppe a stål eller no. siden det har motoren gått og oppført seg knirkefritt frem til i går kveld. (329 000 km) da begynte bilen og rykke og nappe. og den har en rar oppførsel. etter hva jeg veit tyder mye på at det kan være ventil lekk, men jeg håper det absolut ikke er det siden jobben ble gjort for 11000 km siden... saken er at motoren fusker og sliter med javn gange.. jeg får ikke opp noen motorlampe.. motoren går tidhvis helt reint, så plutselig begynner den og fuske. Motoren går renere når den er kald en når den blir varm. dette er jo alle ting som tyder i ventilens vei.. ?eller coil?... eneste forskjellen nå som fra før jeg overhaulte de.. var at da gikk motoren alltid reint over 2000 omdreininger.. så om man kjørte den langs veien og ga gass merka man det ikke.. bare på tomgang og ved cruising (ned mot 1100 rpm) men må merker man en form for rykking hele veien når motoren belastes og når man ruser den lugger den også litt på veien opp.. Spørsmålet mitt er jo om noen kan slenge inn hint.. det som jeg tar som styggeste tegn er at det ikke kommer noen motorlampe.. har kjørt motoren i 10-15 min etter den begynte og prøver og få frem noen tanke.. kan det være mulighet for coil? noen sensor? burde ikke motorlampe lyse da? kan legges til at når motoren går reint lukter det reint bensin eksos, men når motoren fusker lukter det "svidd katalysator" (svidd katte :P)... Takker for all form for hjelp.. da jeg virkelig har lyst til å beholde god bilen!
  2. takk for bryet! hjertelig takk, da blir detta morgendagens jobb :) kjører rundt i en fransk tralle med gnager og 100 hk(også kalt 406) :P .. blir bedre med 940 med 220 igjen :)
  3. jeg handla via volvo og havnet på 1700 med litt smårabbater. er en latterlig dyr del, og ja man må bytte hele navet foran ja!... hmmm biltema... veit ikke jeg altså, ville tvilt på kvaliteten jeg da men. er kanskje bare fordommer. men bremser og hjullager er ikke biltema mat på mine biler... :)
  4. merkelig, pulserte ladinga?.. reima er ny? stram nok? har ikke vært borti dette før. 11 er jo altforlite men 13 er jo nesten "godkjent" men fortsatt lite. men når dynamoen er skiftet.. målte du ladespenningen på batteriet og på dynamoen og sammenlignet? får bare slenge på noen forslag her. har aldri opplevd lignende -;)
  5. http://www.bcb.no ;) trur jeg snubla over aluradiator der. ikke helt sikker.
  6. min '93 940 FT sluker akkurat litern(1.04-06) på bykjøring og blandet. testet den på langtur og da lå den på 0,79. Forbruket har mye med tilstanden til motoren og gjøre veit dere. så et skrekk eksempel tidligere her.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår