Gå til innhold

Vanfan

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vanfan

  • Bursdag 03/15/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

Vanfan's Achievements

  1. Off, dette var ikke hyggelig lesning om xc90 èn :-(
  2. Hei bilvenner : Ønsker at mekaniker/folk med god kjennskap til Volvo xc90 svarer // #Er nå på bruktbiljakt og har landet på volvo xc90 (Pga praktisk 7seter ordning, og sikkerheten, og på grunn av en romslig og utseende messig en fin stor bil) #Beklageligvis ser jeg at denne bilen har en masse feil og problemer ???? det er jo sørgelig Har noen av dere råd, og kan disse feilene lukes ut på noen måte ? - 2003 til 2005 modellene går jo forholdsvis billig for tiden ca 350.000kr (ca 130000km) Hva bør en passe på for disse modellene ? - 2006modellene fikk noen justeringer : annen girkasse 6trinns, annet 4wd trekk, 185hk motor Ble dette en langt bedre bil en forregående modeller, ser at også nyere modeller har problemer Blir jo fullstendig forvirret: her snakker vi om biler som har kostet over 600.000kr og oppover Og så ser vi på nettet at bilen nærmest blir sett på som et stort problem: dette er jo galskap, Og tar ikke volvo et økonomisk ansvar nå såpass nye og flotte biler feiler ????? Håper på svar fra folk som virkelig vet hva dei snakker om , takker på forhånd :-)
  3. Kjøpte ny coil, skifta fordeler lokk selv om det var bare 1år gammelt,Tenningsmodulen var ny. (den svarte tingen som festes med 2små skruer til fordeleren. Skifta en liten hvit spole inne i fordeleren - Måtte opp med hele fordeler-satsen. Dette var sannelig litt av ett arbeid med å få rette merker/innstillinger mm NÅ STARTE BILEN HVER GANG :-) Tror selv at den lille spolen kunne være årsaken, men har gardert meg litt. Billigere å skifte deler enn å hive den på feilsøking på verkstad ? Takk til alle som kom med råd :-) [ QUOTE=Hot Rod;2597933]Hei! Kjørte '96 modell Astro i mange år selv. Hyggelig bil. Sjekk inni lokket på fordeleren. Der oppe sitter en liten fjærbelastet blyspiss som slites etterhvet. Når den begynner å bli nedslitt gir det dårlig kontakt innimellom. Et nytt lokk koster under 300kr. Litt tungvint å komme til. Du må skru ut motorkassa inni bilen. Begynner du først med jobben er det like grei å bytte det lokket uansett. Kan også være irr og annet dritt inni der som forårsaker problemet ditt. Vært VELDIG forsiktig når du setter på plass igjen det nye lokket så du ikke brekker blyspissen! Pass på at du får deksler og varmesperrer sikkelig på plass igjen når du setter sammen tingene, ellers risikerer du å grille stereoen din... Lykke til!
  4. Okei då bytter er kondesator : Problemet med sånne feil som dette, som kommer og går = Verkstedene gir opp, og skremmer med 900kr/timen for å feilsøke i dagesvis.... Da kan jeg bytte ganske mye deler :-) Det som er dritten er å bli stående langt bortivekk en stad og ikke få gang på bilen...
  5. Skal se etter : Men ville ikke bilen FUSKA under kjøring da? med dårlig Coil eller jording ???? Hvorfor er det kunn når jeg starter, det er problemer ? Mvh Kur
  6. Har i lengre tid hatt ett merkelig fenomen: 1. Bilen går som ei klokke, uten problem (Fusking osv) 2. Problemet er at den på uforklarlig vis ikke vil starte noen ganger : Da hjelper det å ta pause 1 dag eller 2 = så plutselig starter den igjen ??????? Dette gjør at jeg ikke kan stole på bilen, og ta lengre kjøreturer.. Håper det er noen skikkelige mekanikere her inne, som kan gi meg råd om hva dette er ? NB: Sist gang bilen ikke ville starte, så tok jeg på ei X-Lampe for å se om tennpluggene fikk gnist : det viste ingen gnist når bilens "Starter turna rundt" ?? Med andre ord så er all strømm borte fra fordeler når den ikke vil starte ?? Fantastisk om noen her inne kunne hjulpet meg med dette hodebryet : hva er gale.. Alle sier til meg at det er dårlig kontakt en plass ??? Hadde det vært det så hadde vel bilen "fusket" under kjøring : Det gjør den ikke ??? Mvh Kurt (Vanfan)
  7. Dersom det var bensintilførselen, så burde vel den dårlige kontakten til evt, dysene kommet frem med fusking under kjøring? Har kjøpt meg x-lampe for å se om det er gnist, neste gang den ikke starter. Er det ikke gnist, hvor skal jeg da begynne å lete ?? Mvh Kurt
  8. Nytt fordeler lokk / Ny tenningsmodul / nye plugger+ledninger / Starteren virker utmerket / Bensinpuma er ny-skifta for sikkerhets skyld : Det er noe som heter HJERNE i denne bilen EMC ??? el kan denne være noe årsak til problemet, eller kan det være tenningslåsen. Skjønner ikke helt hvorfor den sviver så fint under kjøring uten en eneste fuskelyd : dersom det var dårlig kontakt mellom tenningsdetaljer ???? uff og uff , jeg gir snart opp.....
  9. Nytt fordeler lokk / Ny tenningsmodul / nye plugger+ledninger / Starteren virker utmerket / Bensinpuma er ny-skifta for sikkerhets skyld : Det er noe som heter HJERNE i denne bilen EMC ??? el kan denne være noe årsak til problemet, eller kan det være tenningslåsen. Skjønner ikke helt hvorfor den sviver så fint under kjøring uten en eneste fuskelyd : dersom det var dårlig kontakt mellom tenningsdetaljer ???? uff og uff , jeg gir snart opp.....
  10. Etter å ha sett over bilen i hele 3dager, følgt alle ledninger osv: Så så jeg at ledningen til vanntemp-føleren var vridd 2 runder rundt tennplugg kabel ledningen. Jeg tok av ledningen fra vann-temp føleren og rensa godt kontakten til dennne, og la ledningen utenom... Nå sviver bilen noe roligere på turtallet, og har starta alle gangene etterpå ?????? HAR DETTE NOE MED SAKEN Å GJØRE, PÅVIRKER TEMP-FØLER / LEDNINGEN NOE PÅ STARTINGEN ???? Mvh Vafan 92modell v6 / z-motor / TBI 1.går som ei klokke under kjøring = aldrig fusking ol 2. Den starter bare selv når den vil :-( PLUTSELIG EN DAG SÅ BARE KINNER BILEN UTEN Å STARTE, MEN ETTER EN DAG OG TO SÅ STARTER DEN... Foferdelig vanskelig å feilsøke, når den er den starter. Men når det er slik, kan jeg aldrig ta ut på langturer. Hadde det vært bensinproblemer så hadde det vel merkes med "fusking" ol / Bensipuma hører jeg når tenninga skrus på ?Og den slukker etter ett par sekunder. HVOR SKAL JEG BEGYNNE Å LETE ???? Fortvilt astro eier, ringte til ett verkstad i område : det ville bli dyrt om de skulle bruke en hel dag med å feilsøke ?? Håper noen kjenner denne bilen godt ???
  11. Er det en mekaniker her inne ? Har en ASTRO som går som ei klokke, når den sviver. Men har startproblemer: Dvs problemet kommer og går. Noen ganger starter den fint,andre ganger "kinner" den bare uten at den starter. Eks: var i lyngdal på ferie, taua hjem av NAF - når jeg endelig hadde fått den inn i garasjen etter å betalt 3300kr - så startet den :-( *Problemet er at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne og lete, hadde den ikke startet nå jeg kom hjem så var det lettere å feilsøke om der tenning da jeg vrir om nøkkelen. *Ber inderlig om hjelp fra en som kjenner disse bilene, dette kan høres enkelt ut-men jeg har virkelig gått over alle ledningene (tror jeg) ??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår