Gå til innhold

mongologic

Bruker
  • Innholdsteller

    88
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mongologic

  • Bursdag 12/06/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    850
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 10V
  • Fylke
    Nord Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    7670

mongologic's Achievements

  1. takk for VELDIG raskt svar og bra tips opeldude!
  2. kanskje d er samme problemet jeg har med abs. Lampa begynner som regel å lyse etter et par mil kjøring, og da har jeg ingen abs. I går oppdaga jeg at jeg ikke hadde abs selv om lampa ikke lyste? Er d eventuellt dyrt å skifte den ringen?
  3. Jeg visste jo ikke at det var noe galt før det ble lyd. Og jeg kjører forsiktig når jeg tar løst osv, Hører veldig sjelden lyden, nesten bare når jeg rygger og svinger til høyre. Men ja hadde sikkert vært lurt å fått sjekka d så fort som mulig, men at det er for sent vet jeg ikke helt, da var det nok uansett for sent når jeg oppdaga det. Takk for svar:)
  4. drivknuten holder enda:) Håper det bare er mansjetten som er gåen. I steden for å lage en ny tråd så spør jeg her: Er mineralolje fra felleskjøpet kurrant for disse motorene? Evt. hva er billigste anbefalte helårsolje? Det er en gammel og stygg bil som jeg bruker så lite penger jeg kan for å holde på veien:)
  5. Fikk bytta inn motoren og har nå fått satt inn en 10V, som foreløpig virker veldig bra. Trodde det var ventilrakkel men det opphører når jeg trår inn clutchen, så da er det kanskje clutchlageret. Den har gått ca 230000 og bruker kanskje 3dl olje på 100 mil. Reg.reim var visstnok bytta på 190000, men har ikke papir på noe. Men det er vel 120000km intervall så jeg synes det er litt rart at forrige eier bytta på 190000. Blir det lett motorhavari på disse om reima ryker? Jeg har også fått ulyd i drivknuten(tikking når jeg tar løst med sving osv) Hvor lenge er d safe å kjøre med det?
  6. Min far skal bytte olje og filter og lurer på hviken olje som er anbefalt for en 2,5 liters fiat turbodiesel (Fiat elnagh, bobil) Greit med halvsyntetisk 10w-40 ? Eller bør han gå for 5w-40 helsyntetisk?
  7. Noen som vet? Bør jeg gå for 10 Ventiler eller er det flere motorer som passer rett inn med samme ledningsnett?
  8. Snakka med Kverneland Bil på Steinkjer. De hadde ikke noe trua på å sette inn den motoren, da den visstnok har to styreenheter og anna ledningsnett. Steinkjer Biloppsamling gir faen, og selger meg feil motor. Jeg presiserte klart og tydelig flere ganger at den skulle inn i en 1994 (reg 07/1994) modell med 10V motor. Snakka med de i morges og de skulle se om de fant en anna motor. Så da er det bare å smøre seg MYE tålmodighet. Sist venta jeg over tre uker på at de skulle få tatt ut den 20V motoren som egentlig skulle være 10V. Burde vel strengt tatt få rabatt for tort og svie, men det er vel bare å se langt etter. Uansett så lurer jeg på hvilke motorer som garantert passer i min bil ? Vil ikke gjøre samme feil to ganger.
  9. Har en Volvo 850 1994 modell med 2.5 10V motor. Motoren skal byttes, men jeg fikk feil motor på huggern. De ga meg en 2.5 20V fra en 1992 modell. Jeg fikk med ECU, men på verkstedet jeg tok kontakt med sa de at hvis jeg skulle bytte til 20V måtte jeg ha en motor nyere en 1994 modell. Stemmer dette og evt hvorfor?
  10. takk, jeg bruker altså samme leding som jeg leste ut koden med? Trodde kanskje jeg mangla en ledning på socket-B. Blir ikke helt på klok den bilen. Skjønner ikke hvor oljen blir av. Bruker omtrent 0,1 liter olje på mila. Ingen olje under bilen og heller ikke spes mye eksos. Tror den bruker over 1,2 liter bensin på mila og. Skal få en volvo mann til å se litt på den. Må nevnes at bilen har gått ca 355000km og oppleves som dau. Må gire ned til fjerde for å holde 80 i slakke motbakker uten å gi veldig mye gass. Den går nok i nødmodus. Kan vel være all oljen i som ender opp i bensinen som gjør at jeg får feilkode på lambda tenker jeg?
  11. Ok. Jeg får lest ut feilkoder, men hvordan slette dem? Det funker ikke å ta av batteriet eller sikringer i allefall
  12. hvordan teste lmm eller lambda for feil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår