Gå til innhold

Chivas

Bruker
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chivas

  • Bursdag 10/07/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Chivas's Achievements

  1. Hei. Har faktisk dukket opp mye av det samme på min tilsvarende bil. Den har trøblet litt i det siste, og jeg har rengjort EGR-ventil samt byttet gasspjeldhuset som sitter på EGR-ventil (den var defekt). Dette så ut til å fikse problemene, men tydelig at det er mer grums i systemet. Skal få ordnet meg dieselfilter siden dette aldri har vært byttet mens jeg har hatt bilen (7 år+). Her er mine feilkoder: 5 Faults Found: 16785 - EGR System P0401 - 006 - Insufficient Flow - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 7 Reset counter: 34 Mileage: 170808 km Time Indication: 0 Date: 2017.01.09 Time: 20:27:38 Freeze Frame: RPM: 1984 /min Text: 80 Nm Speed: 102.0 km/h Text: 84.8 % Text: 4.7 % Text: 412 mg/stk Mass Air / Rev.: 555.9 mg/str 16786 - EGR System P0402 - 006 - Excessive Flow - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 4 Reset counter: 45 Mileage: 170960 km Time Indication: 0 Date: 2017.01.15 Time: 11:35:44 Freeze Frame: RPM: 1728 /min Text: 32 Nm Speed: 0.0 km/h Text: 0.0 % Text: 4.7 % Text: 402 mg/stk Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0101 - 006 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 4 Reset counter: 46 Mileage: 170961 km Time Indication: 0 Date: 2017.01.15 Time: 11:38:13 Freeze Frame: RPM: 1216 /min Text: 0 Nm Speed: 33.0 km/h Temperature: -2.0°C Text: 955 hPa Text: 52 kg/h (no units): 1.47 16683 - Boost Pressure Regulation P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 46 Mileage: 170960 km Time Indication: 0 Date: 2017.01.15 Time: 11:37:17 Freeze Frame: RPM: 2464 /min Text: 176 Nm Speed: 55.0 km/h Text: 68.0 % Voltage: 14.35 V Text: 2165 hPa Text: 1337 hPa 16618 - Boost Pressure Regulation P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 48 Mileage: 170976 km Time Indication: 0 Date: 2017.01.16 Time: 07:51:16 Freeze Frame: RPM: 2368 /min Text: 272 Nm Speed: 110.0 km/h Text: 68.0 % Voltage: 14.46 V Text: 2314 hPa Text: 2993 hPa
  2. Jeg endte opp med å kjøpe fra England. Delen passet og alt i skjønneste orden inntil det ble kaldt igjen :-/ Nå er det andre problemer, som jeg tror trengs en ny post for ;) Endte opp med å betale moms og tollklarering.
  3. Hei. Min -06 Passat 3c 2.0 TDI har nå et ødelagt gasspjeldhus (har flere navn, men delenummer er 038128063G). Er denne noe å bry seg om, eller er det bare tut og kjør som før? Alt starter og motoren går som helt fint bortsett fra feillampe (har koblet av kontakten, men virket kun en dag før lampa lyser igjen). Og hvis jeg skal bytte den, så ser jeg mange deler med samme nummer, men som ender på en annen bokstav, som f.eks: 038128063L. Er dette samme del, bare annet produksjonsår eller noe slik? Så, siste spørsmål: På ebay har de endel rimelige deler i forhold til her til lands. Vil det komme på toll osv på disse?
  4. Lurer på samme selv - og gjelder det DSG automat? Et verksted fortalte meg for 2-3 år siden at svinghjulet mitt måtte skiftes, uten at jeg har merket noe som helst. Durer og går fortsatt.
  5. Da har jeg fått dommen; Null problem! :) Trykket var fint, og intet problem funnet. Nesten litt overrasket, men glad for at det synes å være i orden selvfølgelig :) Så, på disse motorene har jeg forstått at trykket kan være vanskelig å opprettholde hvis oljen begynner å bli gammel. Til sommeren er det ett år siden sist skift, og jeg kjører kun 10-12000 i året. Bør jeg satse på å skifte hvert år uansett? (særlig mtp at bilen begynner å dra på årene)
  6. På 3c så er quickfixen å slenge igjen døra ganske hardt. Så funker det igjen :)
  7. Ok, har bestilt EU der på mandag....så da får man se :)
  8. Hmm, noen link til hvordan dette gjøres? Tenkte å gjøre unna EU kontroll snart på snapdrive, så da kan kanskje de få sjekket?
  9. Problemet er at rusten vil komme tilbake igjen og igjen så sant ikke hele delen byttes. Ruste ofte innenfra. Du kan også regne med at det dukker opp andre steder om ikke lenge også.
  10. Tar opp denne tråden igjen. Sist gang, for 2 år siden (20.000km) forsvant problemet etter at motoren ble "renset" og fikk oljeskift. Problemet har igjen dukket opp (gul varsellampe for oljetrykk). Det går noen dager etter at jeg fyller litt, så lyser den igjen. Det rare er at det ser ut til å være olje på den, rundt halve på pinnen. Kan det være andre ting som er på vei til å gå? Har lest litt om kranglete oljepumper på disse, og den vil vel innvirke på oljetrykk? Evt. er vel turboen enda nærmere skift nå som den har passert 160.000.
  11. Har hatt en til å se på det nå, han finner ingen unormal slakk på akslingen og mener turboen er fin. På denne type motor skal man kunne merke det godt hvis turbo er gåen (masse svart røyk og at motor går veldig dårlig) - dette er ikke tilfelle på min. Slangene ble sjekket på nytt, og nå er de nesten fri for olje(!?). Så, hva i hule kan være feil med plutselig oljeforbruk (vet ikke om det har rettet seg igjen)? Det er heller ingen synlige lekkasjer....kanskje den hadde en bad week og nå har stabilisert seg igjen :D Det er også på tide å ta oljeskift, så da får jeg se an om den fortsatt er glad i olje.
  12. Ok, skal ha noen til å se på det til helga. Bilen har vel kjørt endel med lite olje (rundt min), men prøver å holde den med mer olje fremover til det blir fikset. Er forøvrig automat, så kan ikke lett å kvele ;)
  13. Hei! Bilen har begynt å bruke endel olje siste uken. Sjekket olje en gang i tidlig sist uke og så ganske lite ut. Bilen sto ikke helt i vater så fylte kun rundt 2,5 dl. På fredag når jeg skulle kjøre lyste plutselig den gule varsleren og lite olje. Jeg fylte så 2,5 dl til og kjørte videre. Så, igår (tirsdag) lyste lampa sannelig igjen og jeg fylte de siste 2,5 dl jeg hadde (tilsammen 7,5 dl på rundt en uke). Jeg fikk så noen til å sjekke lekkasjer uten å finne noe av betydning. Så ble gummislangene som kommer fra turbo og mot radiator sjekket (samt videre fra radiator og mont "manifold") - disse hadde endel olje i seg (tok man fingeren inni ville de bli våte av olje). Så, spørsmål: - Er det turboen som er gåen og må skiftes? - Er det farlig å fortsette å kjøre frem til at jeg får skiftet? Takker for alle svar! Bilen har gått rundt 140.000
  14. Bølgen40: Hvor langt har kassa gått? Litt nysgjerrig siden jeg selv har en -06 DSG ;)
  15. Ja, de vet og ta seg betalt. Blir vel under 10,000 i Sverige/Danmark da - er verdt turen glatt!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår