Gå til innhold

SveinHa

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SveinHa

  • Bursdag 06/13/1959

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Tahoe
  • Biltype (eks Audi)
    Chevrolet
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    5.3 Vortec
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Karmøy

SveinHa's Achievements

  1. Får bestille meg ny... Må dørtrekket av eller holder det med speilet? Speilet må vel ut uansett, noen triks som er verdt å vite for å få speilet ut helt?
  2. Heisan. Konas P207 2010 modell viser 3-4-5-6 grader for lite utetemperatur. Ikke det helt store problemet men det føles jo litt merkelig å få varsel om is i veibanen når en spankulerer rundt i T-skjorte og shorts... Er dette et kjent problem? Regner med sensoren må skiftes, hvor sitter den?
  3. Nei, har egentlig gitt opp da det er konebilen og hun kommer i alle fall ikke til å bruke CC. Jeg synes det er helt utrolig at ikke merkeforhandler klarer å finne ut av så enkle ting som det her men de har også i en annen sammenheng tydelig vist at de ikke har peiling på bilen min.
  4. Har hatt en prat med både han på Åkra Bil og en kar hos Bergheim Drammen og konklusjonen er klar: Det er helt absolutt 100.00% aldeles umulig å gjøre en slik nedklassing. De eneste Tahoene som nå kan klasses ned er modeller tom. 1999 med dieselmotor. Ikke skjønner jeg hva de vil fram til med totalforbud og unntaket med -99 modeller med dieselmotor men han hos Bergheim sa at Vegvesenet hadde ansatt noen ungjenter med advokatutdanning som gjorde sitt ytterste for å tolke regelverket så firkantet som overhode mulig :adolf: I Tyskland, der de jo har for vane å være ekstra firkantet, er det bare å oppsøke trafikkstasjonen og gi beskjed om hvilken totalvekt en vil ha i vognkortet (innen gitte grenser for bilen da selvsagt) så er det greit...
  5. Takk for kjapt svar ThomasEK. Har sendt en forespørsel til Bergheim også, får se hva de svarer før jeg evt. tar kontakt med Åkra Bil. Er der noen spesiell person der som jeg bør snakke med? Håper på å bare lure meg så vidt under 3500 kg og ikke helt ned til 3084.
  6. Heisan. Ønsker å nedklasse Tahoen min fra lastebil på 3560kg til varebil på grønne skilter på 3490kg. Skrev en søknad til Vegvesenet og fikk et langt svar med en masse svada men jeg konkluderte med at produsent må ha søkt om en typegodkjenning for aktuelle vekter for at jeg skal kunne få den nedklasset. Ser på Finn.no at der finnes en og annen Tahoe med grønne skilt men i alle fall en har totalvekt på 3084kg og det er jo en ganske drastisk nedklassing. Så lenge bilen i dag er godkjent med 3560kg burde det jo ikke være noe problem i det hele tatt å klasse ned til 3490kg men for "noen" er det jo ikke så enkelt.... Hadde skjønt problemet om det var snakk om å øke totalvekten... Noen som har en god ide om hvordan nedklassing til 3490 kan gjøres eller er det bare å glemme? Årsaken til at jeg vil under 3500 er å kunne kjøre den på B-førerkort (kona), halverte bompenger og PKK annenhvert år i stedet for hvert (og det er ikke så mange verksted som tar PKK på lastebiler).
  7. Ingen som har noen gode tips? Alarmen har ikke løst seg ut flere ganger men et eller annet feil må der være... feil som retter seg selv kommer alltid igjen...
  8. Heisan. Har hatt et par tilfeller av at "SECURITY" vises i infodisplayet under kjøring. Dette har sluknet neste gang bilen startes så jeg har ikke tenkt stort mer på det. Sist uke har nå bilen gitt alarm (horn + blinkende lys) to ganger helt av seg selv. Antar at disse hendelsene har sammenheng med hverandre men hvordan finne ut eksakt HVA som trigger sikkerhetsmelding og/eller alarm? Iflg. instruksjonsboken skal alarm aktiveres ved å åpne døren og låse med låsebryter eller fjernkontroll, lukk så døren og "SECURITY" skal da vises i disp for å bekrefte at alarmen er aktivert. Jeg har ikke gjort dette og "SECURITY" vises ikke noen gang uten i de to tilfellene jeg nevnte over. Noen som vet hvordan jeg kan finne feil i alarmsystemet? Jeg har ScanXL OBDII (uten ekstrapakke for GM) men den finner ingen feilkoder. Chilton manualen sier heller ikke noe om alarm...
  9. I dag dukket pakken opp, 8 dager er ikke så verst med tanke på 17.mai og billigste fraktalternativ (USPS).
  10. Ser ut til at RockAuto av disse som har best utvalg og knallgode priser. La nettopp inn en bestilling på litt småknask som bremseklosser, 3.bremselys, flatreimer o.l. og etter å ha jobbet meg gjennom bestillingen mange ganger klarte jeg å få alt fra EN plass... Første forsøk endte opp med leveranse fra 6 varehus og bare fraktkostnader på 3 ganger vareprisen i tillegg til 6 ganger norske fortollingsgebyr... Den mest imponerende prisen jeg fant var 3.bremselys kr 235.- (+ mva og slikt da). Har ikke sjekket innenlandspriser men han jeg kjøpte bilen av sa at originalt kostet 4.000.- og uoriginalt 1.500.-
  11. Heisan. Noen som kan anbefale en eller flere nettbutikker for deler til Tahoe o.l.? Google finner jo mange websjapper men ønsker helst en anbefaling før jeg handler. Trenger ikke nødvendigvis være absolutt billigste men leveringstid og service/seriøsitet er viktig. Også gunstig om de sender direkte til Norge uten å gå via Jetcarrier e.l.
  12. Flott, det var det jeg hadde en aning om. Tror jeg drøyer litt med å skifte klips om det ikke er noe kritisk.
  13. Skiftet nettopp bremseskiver bak og så på høyre side at akselen kunne beveges veldig lett 1-2 mm ut/inn. Tok venstre side først og la ikke merke til noe slark der i det hele tatt. Skal det være slik? Tror nok ikke det men hva er det som holderakslingen fast, er det lageret eller er det en låsing i diffen?
  14. Heisan. For å ta denne saken fra begynnelsen så har jeg hatt en Citroën XM med 2.5 liter turbodiesel. Her er cruise controll forberedt slik at en kun trenger å skaffe av/på bryter og kontrollspaken på rattsøylen, alt annet er forberedt. Tenkte så at det var tilsvarende på 2001 modell P806 med HDI motor da denne har mer motorelektronikk men så enkelt var det ikke. Skaffet nødvendige brytere og monterte disse tilkoblet forinstallerte ledninger men den virker ikke. Kun lys i av/på knappen når denne er på. Har hatt en del kontakt med min lokale Peugeot forhandler men de finner ikke ut av det. De har sjekket at cruise controllen er aktivert i programmet og så vidt jeg har forstått så har de også sjekket at signalene fra betjeningen er riktig koblet (leser av signalene i computeren). Jeg har vel en mistanke om at det er tilbakemelding fra girkasse, clutch eller noe slikt som mangler men det er ikke så lett å finne ut av uten noen som helst dokumentasjon. I "Cruise control kitet" følger med en bryter til clutchpedalen men der finnes verken forinstallerte ledninger eller plass for ekstra bryter (der er allerede en bryter på pedalen). Noen som har hete tips om hva som skal til for å få CC til å virke?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår