Gå til innhold

E30316

Bruker
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om E30316

  • Bursdag 11/22/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Elverum

E30316's Achievements

  1. Ja, da har jeg gjort det store med å kjøpe mitt første VAG-produkt som jeg skal hente på mandag. Er forøvrig en 2009 4-motion full R-Line. Fått inntrykket av at den har bra med utstyr, selv om jeg ikke har så mye peiling på hva som kom med.
  2. Fullstendig annonse: MINI Cooper S "Works" 2004, 87 000 km, kr 154 074,- Hel og pen Mini Cooper S fra 2004 selges ferdigprutet for den nette sum av 150 000,- inklusive årsavgift, eksklusive omregistreringsavgift. Bilen har gått bare ca 87 000, og har ikke bydd på noen som helst problemer de 57 000 jeg har kjørt med den. Mange av disse milene er langkjøring mellom Elverum og Oslo, på E6 så denne bilen er langt i fra utslitt. Bilen er meget godt utstyrt, med blant annet elektrisk panoramaglasstak, kjøling i hanskerom, oljetemp og voltmeter, stort HK stereoanlegg og 6CD-veksler i bagasjerom som gir utrolig bra lyd både foran og bak i bilen. Da den var ny fikk den påmontert jcw (John Cooper Works) tuningkit. Tuningkitet består av en annen kompressor, dyser og tenningsdeler, og sammen med effektanlegget fra samme leverandør skal dette utgjøre omtrent 210 hk. Bilen går bra, og det er veldig grom lyd i den - samtidig som den er rimelig i bruk. Ved langkjøring går bilen på sparsommelige 0,65 og ca 0,7-0,75 ved blandet kjøring. I tillegg er det verdt å nevne at bilen er påmontert jcw stylingkit bestående av frontfanger, sideskjørt og bakfanger. For å komplettere dette har jeg kjøpt inn jcw bremser til en pris av 6000,- som er splitter nye og ikke montert, disse medfølger bilen ved salgt Dessverre har frontfanger sprukket, og det har dukket opp bittelitt rust på bakluke (over skiltlysramme). Derfor selges bilen til denne prisen, og det ferdig prutet. Det følger med ny skiltlysramme som må lakkeres. Det følger også med original frontfanger, original bakfanger, og originale sideskjørt som er 100% strøkne da de ikke har vært påmontert bilen etter den var ny. Utover dette så er bilen pent kjørt, har fulgt alle service og ble eu-godkjent i mai 2012. Ta kontakt for mer informasjon, dersom du ønsker deg en fantastisk morsom bil med skikkelig godfølelse. Utstyrsliste: Lettmet. felg sommer Lettmet. felg vinter Metallic lakk Parkeringsensor bak Xenonlys Air Condition Bagasjeromstrekk CD-veksler Cruisekontroll Elektriske speil El.vinduer Farget glass Kjørecomputer Klimaanlegg Multifunksjonsratt Oppvarmede seter Radio/CD Regnsensor Sentrallås Servostyring Skinninteriør Sportsseter Takluke ABS-bremser Airbag foran Alarm Antiskrens Antispinn Sideairbager Startsperre Stålbjelker Ta kontakt for mer informasjon, kontaktinfo finner du på finn.no :hellothere:
  3. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34458505 For spørsmål send gjerne sms på 91178378. Mvh Mads
  4. Dette har jeg fått i bilen min nå, tror jeg. Hva slags aksling er det snakk om?
  5. 2004 modell Cooper S. Unngår helst å kjøpe fra utlandet, da den fort kan gå i stykker i posten. Tåler ikke så mye! :ahahahhaha:
  6. Hei! Hadde et uhell i vinter og fikk en støgg sprekk i Aerofronten min. Hvor får jeg den billigst? :tannløs:
  7. Hei igjen, beklager noe sent svar. Den står 5-600 meter sørover langs jernbanen fra Fauske stasjon.
  8. Mad_Maxx: Den står litt før for Fauske. Den er nok helt sikkert til salgs.
  9. Ops. Posta i feil kategori. Denne skulle i Mini-forumet! Kjøpt fra megalys.no... Flytt den du :)!
  10. Tenkte å montere LED-skiltlys. Men nå er det jo mørkt ute, og jeg kunne ikke se så mye med ei lommelykt. Vippa av "lokket" på skiltlyset og tok ut pæra. Så hva? Var liksom bilde av en ledning på pakka, men det er jo ingen ledning inni der. Kun "pæreholderen" Hva nå? damndamn
  11. Noen bilder i fra den berømte jordkjelleren, som er omtalt tidligere i tråden.
  12. Det står mellom å overhale den originale gasseren, eller "investere" (som jeg liker å kalle det) i solex/webergassere. Lyden blir plutselig av en helt annen dimmensjon da. Bilen er påkostet store summer før jeg kjøpte den, og skal være meget bra. Har dog ikke kjørt den mer enn 2 km, da jeg handlet den i starten av desember og parkerte den til vinterlagring etter en vask... Takk for det, synes også at de runde lyktene er mye finere enn de firkantede.
  13. Karosseri: Nye skjermer, frontplate, kanaler, brukt men rustfritt og bulkfritt panser, nye hjulbuer og innerhjulbuer, øvre og nedre støtdemperfester/forsterkninger bak, panel på sidene bak under støtfanger. Lagt inn ny plåt der bremserør går igjennom innerskjermene, par små hull er reparert i koffert og et par små hull i forbindelse med kanaler i forkant og bakkant. Også tettet hull til speil på høyre side og hull til antenne. Lakkert januar 08. Sprøytet med syregrunning. 1 strøk basefarge og 4 strøk klarlakk. Mellomslipt mellom lag 2 og 3. Veldig blank og fin. Panser, koffertlokk og dører lakkert separat. Dørkarmer, motorrom og koffert er lakkert. Undersiden er sprøytet med sort body og til sist oljebehandlet av Funderud med spesialolje på hele understellet og i alle hulrom. Anbefaler at dette gjøres på nytt om 1-2 år og deretter hvert 4-5 år eller når det ser tørt ut. Har brukt Funderud mange ganger med godt resultat. Så og si alle kromlister med tilhørende klips er nye, nye gummilister, ny frontrute, speil, nyre, ringer rundt baklys, sidegrill, fenderlister, takrennelister osv. Bilen er også renset for alt uoriginalt utvendig (antenne, høyre speil, hull som er borret osv). Fremstår helt original og ren. Meget pen bil som folk snur seg etter. Lett å komme i kontakt med folk… Teknisk: Nye foringer i hele understellet. Noe er byttet av tidligere eier resten av meg. Nye hjullagere, Bilstein støtdempere, Alpina fjærer, fjærbenslager fremme, bremseskiver, klosser, bremserør, bremseslanger, håndbrekkwire, pumper bak. Komplett nytt eksosanlegg – Simons 2” sportsanlegg som gir sportslig og fin lyd – behagelig lydnivå med en sportslig undertone. Armer, endeledd osv er nytt i forstillingen. I bakstillingen fikk jeg tak i en bedre og rustfri baktravers da den gamle var gjennomrusten. Bilen føles veldig tight og fin ut å kjøre og god på styring og pedaler. Hatt Eu kontroll i september med bla 4 hjulskontroll for at alle hjulvinkler skal være i orden. Motor/gear: Motor har vært ute. Rengjort den og malte opp blokka. Toppen så veldig bra ut og er nok relativt nyoverhalt (muligens gjort av Atle). Fant den for bra til å åpne utover at registerkjede og drev er byttet pluss kjedestrammer og føringer til kjede samt noen pakninger (toppdeksel og de rundt registeret). Hadde kjøpt inn komplett pakningssett, bolter til toppen og ventiltetninger men alt dette følger med bilen. Motoren fungerer bra og drar godt. Er normalt lettstartet og fyrer med en gang men kan bli litt grinete og rå om bilen står lenge eller i sterk kulde. Det følger også med eltenning som jeg ikke har fått satt på enda og komplett overhalingssett til forgasser som jeg fant billig på ebay. Nye motor og gearkassefester samt til gearoverføringen som er supertight og nydelig å gire med (det å gire var som å vispe i grøten før…var ikke foringer igjen). Clutchen tar fint og er lett å bruke. Ny radiator, alle slanger og slangeklemmer, alle originale klips og klistremerker, skumgummi under panser osv er nytt for at det skal se originalt og nytt ut. Elanlegget er tapet opp med ny tekstiltape som er det nærmeste jeg kom originalfinish. Ny olje, frostvæske, bremsevæske, olje på gir og bakaksel i vår. Bruker Castrol Classic mineralolje på motoren (gammel type grønn metallkanne).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår