Gå til innhold

kjellboe

Bruker
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kjellboe

  • Bursdag 01/16/1980

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sarpsborg

kjellboe's Achievements

  1. Jeg driver og instalerer en ny cd spiller i min 05 a6 4b. Problemet er at jeg ikke finner styrestrøm til cd-spilleren i ISO kontakten i bilen... Det satt forøverig en concert II der fra før. Noen som vet hvor jeg finner dette?
  2. Jeg trenger en bra svanehals mikrofon til lastebilen. Jeg har en nå, men den er utslitt i festet på et år og har ikke bra nok mottak. Cd-spilleren er en JVC KD-R921BT og fungerer med en mikrofon beregnet på nokia nå... Hvor kan jeg få tak i en som duger? -kjell
  3. Jeg vurderer og selge prosjektet da jeg ikke rekker med det. Bilen er en 1981 chevrolet G20 Van Nomad med 4 kapteinstoler og en sofa. Bilen er plukket helt ned og karosseri er sandblåst, så her er det ingen skjulte feil. Motor er en 1987 350 tbi som jeg har plukket ned og byttet alle foringer og pakninger, pluss ny veiv, kam, oljepumpe osv... Girkasse er en TH 700r4 Bakaksel har elektrisk sperre. Bilen har minimalt med sveising igjenn og trenger lakk og montering. Jeg har mye nye deler så ta kontakt om det er noe du lurer på. Mvh Kjell Bøe 95238511
  4. Jeg sliter med at når jeg åpner dørene så tenner ikke kupelyset. Lyset tenner om jeg skrur det på manuelt så det er strøm der... Jeg har også prøvd og bypasse bryteren i døra uten hell Noen som har en ide om hva det kan være?
  5. Jeg sitter og ser litt på Chevrolet vaner med 4x4, høyt tak og full innredning fra USA... Jeg finner ikke noe intresant her i landet... Hvor billig kan jeg få inn noe slikt? (jeg prøvde og regne på det men havna på 800000,- i avgifter) Noen tips? -Kjell
  6. Jeg funderer på og bygge om fra TBI til TPI. Er det noe forskjell på innmaten i disse motorene? Jeg anntar at TPI går billigere og bedre enn en tbi? Hvordan er det eventuelt og hente ut mer hester med tpi, snakker vi bare om chip eller må man bytte innmat? Snakker ikke om ekstreme uttak, kanskje 50 til 100 hk... -Kjell
  7. Motoren gikk fint den og den har ikke gått noe ekstremt, men den lakk olje et par steder... Det er ikke noen slitekanter etter riper i sylindrene, men det er noe sot på noen av stemplene... Er boltene på veiv og råder strekk bolter eller kan jeg bruke de på nytt? Skal det være noe gjengelåsning på de? -Kjell
  8. Jeg har forsåvidt en komptester liggende, men toppene er tatt av motoren... Betyr det at jeg ikke får vite om de bør byttes før toppene kommer på igjenn? Men hvordan er dette med råde og veiv lager egentlig... Jeg har kjøpt Plastigage men er litt usikker på hva klaringene skal ligge på... Noen som vet? -Kjell
  9. Da dropper jeg hvertfall stemplene, men hvordan ser jeg om ringene bør byttes? -kjell
  10. Da er det onepiece på den :) Men er det noe vits i og bytte stempler og ringer, eller er det bare ekstra arbeide?
  11. Jeg mener og ha hørt at jeg skal ha one piece rear main seal, men er det noe jeg ser på motoren? Jeg ser at forskjellen på de to settene er kompresjonen, hva har det og si? Og hvordan er det og bytte stempler og ringer uten og gjøre noe med sylindrene? Jeg er egentlig usikker på om jeg trenger og bytte så mye, men har jo motoren ute nå så nå ligger jo allt til rette for og gå over den... Jeg ser også at det er nevnt overdim og under dim for veiv lager og rådelager. Må jeg måle for og finne ut det eller står det merket på de lagrene som står i? Blir vist noen spørsmål her men blir jo ikke klok uten og spørre ;) -Kjell
  12. Jeg har motoren ute av bilen og tenkte at jeg skal gå over den samtidig slik at jeg slipper og ta den ut senere... Jeg tenkte og kjøpe dette gjennoppbygnings settet fra Summit racing. Link: http://www.summitracing.com/parts/FEM-MHP126-000/ Dette settet og et ARP bolt sett så burde det vel bli bra... Noen som vet om dette vil passe min motor? Mvh Kjell
  13. Finnes det noen forskrifter om xenonlys og hva som kreves for at det skal godkjennes? Jeg har lett i lovdata, men det er jo en jungel... Jeg har også snakket med NAF, han snakket om automatisk lyktejustering og lyktespyler, men hadde heller ingen paragrafer og henge dette på... Så noen som kan hjelpe meg og finne noe håndfast om dette? Mvh Kjell
  14. Planen er som følger: - Fjerne gammel tectyl og dritt - Sandblåse - Grunne med epoxy grunning - Lakke med svart lakk (hva slags lakk bør eg bruke her?) - Ny Tectylbehandling Ser dette fornuftig ut? Hva slags lakk bør jeg bruke til dette? Jeg skal også lakere motorrom, resten av bilen skal hellakeres, men det setter jeg bort... Så hva synes dere? -Kjell
  15. Hei Jeg skal sandblåse understellet på en chevrolet van. Jeg trenger noe som tar litt (ikke er for fint) Jeg så en nevnte kvartssand fra Maxbo, er dette og annbefale? Hva er bra og bruke? -Kjell
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår