Gå til innhold

AudiAKE

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AudiAKE

  • Bursdag 04/17/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Fustasjopphengsforkobling på ytre effektflensrør
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Jessheim

AudiAKE's Achievements

  1. Hei. Har en 2001 A6 med magasin i bagasjerom. Jeg fikk liknende beskjed, bare at det sto "NO CDC" i displayet. Da jeg tok opp og kikket var det det ganske enkelt bare en kontakt i en kabel som hadde delt seg. Jeg koblet dem sammen og så var spilleren like fin og har funger siden. Jeg regner med det er vibrasjoner over tid som har åpnet kontakten. Prøv litt feilsøking der. Er kanskje noe trangere å komme til i hanskerommet, men er nok verdt å tak en kikk og kontrollere det. AKE
  2. Hei. Hadde nettopp samme problem selv. Gå baki der cd-veksleren står. Om du stikker hånda di inn under spilleren og kjenner bak veksleren, kjenner du at det sitter en kabel der. På den kabelen er det en kontakt. Denne kontakten kan åpne seg etterhvert pga vibrasjoner, og da har ikke spilleren kontakt med veksleren. Trykk kontakten sammen og prøv på nytt. Gi gjerne tilbakemelding på forumet om du får det til.
  3. Ingen ting?? Er det ingen som har mistet kontakt med cd-vekslern baki, eller i det minste har hørt om det? alacocaina
  4. Har en A6 2,5 TDI 2001 mod. I det siste har jeg ikke fått lyd fra cd-vekslern baki bagasjerom. Når jeg prøver å spille av cd skjer det ingen ting. Prøver å slå på cd, men ingen reaksjon. Om jeg holder inne "MODE" knappen når jeg slår på anlegget, kommer det opp "NO CDC" i displayet. Har forøvrig originalt anlegg som ikke er gjort noe med. Har ikke navigasjon. Audi Concert og BOSE. Radio fungerer som normalt, og har det vanlige lydtrykket som før, men kan ikke spille av cd. Har noen vært borti det samme? Snakka med Møller, og fikk der noe intetsigende pjatt om at jeg bare måtte komme inn med bilen for feilsøking. :angry: Ganske standard melding fra den kanten mao, og det skjer ikke at bilen skal innafor de veggene. :nono: Men har noen noen tips?
  5. Jeg fikk beskjed om at hele registersatsen burde byttes, da denne skaden kunne ha gitt slag og kast i resten av hjulene. Det er jo ikke bare en del da, det påløper jo arbeidspenger i massevis på en sånn rep, da dette er noe som ligger laaangt utfor mitt nivå når det gjelder skruing på bil. I tillegg er jo reima ødelagt også pga dette. Det jeg lurer på er om andre som har vært borti noe liknende og.
  6. Har en 2001 A6 2,5 TDI 180 HK bruktimport, km ca 156000. Skifta register og vannpumpa på hovedservice 120k, på merkeverksted, etter arbeidstid, kun originale deler, og nå viser det seg at det ene løpehjulet på registeret ikke var bra nok. Hjulet har løsna etterhvert og stått å vibrert, og dermed laget hakk i registerreima, som nå er på tur å ryke. Sånn jeg forstår det har reima hoppet over kanten på hjulet, (uten å hoppe av takk og lov) og dermed kuttet i reima. På service nå når jeg skifter en multirem, oppdager mekaniker dette og gir meg beskjed. Dette er noe som da koster 10 laken. Er det noen som som vet om dette er kjent med flere at et løpehjul løsner? Jeg snakket med en på Møller som nevnte dette, at det var et kjent problem på disse bilene at et løpehjul løsna. Har andre erfaring med dette? Mener det er en reklamasjon når bilen må ha ny regreim etter bare 30k. Og da reklamere på dårlige deler når arbeidet ble gjort utenom vanlig arbeidstid. Takker for alle svar.
  7. Selv om felgene er multifelger er det samme antall bolthull. Multifelger betyr vel bare at det er to sett med bolthull. 4-114,3 og kanskje 4-100. Da går det ikke uansett når Audi har 5 bolts. I tilegg kommer Offset/Innpress og CB som er felgens senter. Der har Audi 57,1 mens Nissan har 66,1. Det kan løses med en senterring, men du kommer ikke forbi bolthullproblematikken. Sjekk denne linken for svar om du lurer på felger fra andre biler. http://darklight.no/boltesirkel/
  8. Har du prøvd å plugga ut eller skifta/sjekka nødblinkbryteren? Denne skal åpne dører og vinduer i nødstilfelle og kan løse ut ved feil. Hadde selv et noe liknende problem med egen bil, og har en kompis som opplevde det samme på sin A6. Det kan være verdt å sjekke. Muligens en rimeligere løsning enn å skifte alle bryterne i dørene. Gi gjerne tilbakemelding på løsningen. Lykke til
  9. Har du sjekka med Svendsen Eksos i Oslo. Koster det 7-8000.- der så har du uansett spart mye selv med kjøreturen over fjellet. Verdt å prøve?
  10. Det skal vel funke fint siden du originalt sett har 45 offset, og kan avvike dette med +- 7,5
  11. Disse skal passe bare fint på din bil. Har de stått på en 2005 A4 er det kun endring på offsett fra 42 til 45 på din A6, og det er både lovlig og passer overens. Boltsirkel og CB er samme på begge bilene så det skal gå greit. Røverkjøp det der om det er originale felger. Rulleomkrets er og godt innenfor det lovlige. Har selv 2001 A6 med 235/40*18 - hærlig å kjøre med. Ligger flatt på veien :)
  12. Kjipent om dieselpumpa å tar kveld..hmm..kanskje revudere hele tuninga. Ser ut som det blir en potensiell utgiftsbobmbe med alt som kan gå galt..
  13. Ja det er uansett godt råd med oljebytte. Tenker å få tatt det nå ganske straks uansett så er man sikker. Ekstra oljekjøler sier du. Hadde jo vært en mulighet ja. Skal sjekke det.
  14. Masse dekk og felg selges. Ligger annonse på finn.no. Ligger link for å finne egen boltesirkel på annonsen og. Her er til flere forskjellige biler... http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16879024
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår