Gå til innhold

Satanoperca

Bruker
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Satanoperca

  • Bursdag 12/31/1965

Contact Methods

  • Bosted
    drammen

Satanoperca's Achievements

  1. kjøpte en 2000 model ka til min datter og har fåt mangel på slark i et av ledene som sitter på rattstammen , prøvde å bytte den kjøpte et ledd fra Skruvat men det ser ikke ut til å kunne byttes , tror ikke det er servo på bilen (ehh flaut og ikke vite) det er det nederste leddet som går inn på tannstaget får løsnet det fra der det sitter fast der ..men øvere innfesting kommer jeg ikke til...noen som har klådd på dette noen gang????
  2. hadde slike problemer med en Mondeo, tok av skivene rettet de nøye opp i dreibenk på jobben og "subbet" av de slik at de ble rette , klossene var nesten helt nye så de byttet jeg ikke ( ca 2 uker gamle) men det virket som om skivene slo seg etter kort tid ..problemet ble værtfall borte. men har du ikke tilgang på en dreibenk blir det jo litt værre
  3. jeg skal gjøre samme jobben selv snart fant ut at det er forskjell på innvendig og utvendig tanning , jeg sjekket bilnr på mekonomen fant ut tanningen der sjekker på ebay fant leddet der til noen hundrelapper med frakt ..men tenkte ikke på skruvat...men sjekk om du får riktig tanning
  4. Har nå kjørt bilen en stund med den webern , jeg syns det virker som motoren nå bruker en del mer bensin enn den gjorde før, har kikket litt på den for å se om det er noe hoveddyse nål på den har funnet at det skal være en tomgangsjustering men regner med at det ikke har særlig innvirkning på forbruket..noen som vet om det er "faste" dyser på fullfart eller om det er justering??
  5. mine var sånn det var releet ....sitter under rattet...fant det ut når jeg kakket litt på det med baksiden av en skrutrekker
  6. du får den ikke løs hos merkeforhandler tror jeg ...jeg kjøpte en sånn på biltema eller var det mekonomen kappa vekk den gamle nesta fast meni eksosanlegget hang på bilen tok så av delen og helsveisa det ...holdt i 4 år hvertfall ..nå er bilen solgt ..selve hele eksosbiten på min var relativt dyr i forhold til den løse biten...var ikke spes vanskelig men du må jo ha tilgang på sveise apparat (jeg brukte mig) og kunne få bilen opp ca en halv meter så du kommer til
  7. måtte bytte et rele på en av de jeg har hatt ..da oppførte de seg rart
  8. da har bilen fått en weber av et slag husker ikke helt hva slags type passet ikke helt måtte løfte opp forgasseren 20 mm fra manifold blota det fast fikk på et luft filter universal fra biltema mangler og få lagt opp en chockwire inn i bilen , men nå går den som den skal syns faktisk den ble hakket sprekere med den også!
  9. har kikka litt etter ombyggning sett men rydda litt i garasjen her om dagen der lå det ei flaske med radiatorrens ...tenkte ...oppi me'n kanskje det er tett i det voks elemet greia...det har funka bedre nå...kanskje en tilfeldig het ikke vet jeg
  10. hørte noe om et ombygnings sett til manuel chocke, men har ikke finni det ...vet noe om det ?
  11. jeppden gamle ja! men er det vokselementet og kun det som styrer det? har prøvd å lese meg opp litt.
  12. det er vel også noen tempfølere som også kan lage tull ? problemet er at den ikke slår av chocken om jeg lar bilen stå på tomgang i 5 min føre jeg kjører virker det mer riktig
  13. http://www.vwheritage.com/vw_spares_Carb-Kit-Weber-1595cc-Golf-83-91-manual-g-box-WC12922670916_act_shop.product_pID_27476570_lang_EN_country_NO.htm?crumbStartPage=1 denne har jeg kikket på ser ut som det er skru på plass og kjør
  14. Hei har en 87 modell her som jentungen skal ha , bilen er flott og fin og se på gått under 100k sklei mellom EU uten noe tull. Men nå når det begynner å bli kaldt ser jeg at den har litt forgasser trøbbel, chocken er helt på jordet og den vil ikke slå seg av , ser etter litt søking på netet at det er 2 ting som kan styre dette ..enten et voks element som det går kjølevæske mellom og ei bi metallfjær som drar opp tomgangen (er jeg på jordet). Men har lett litt etter disse bitene og funnet de i england og i forhold til å kjøpe en Weber er det ca halv pris ...1500 VS 3000. hva mener folket?? er det plug and play med Weber'n eller masse mekk ...så også den har manuell chock ..ingen bakdel ...har jo sett at det har vært ende ltull med disse gassera som er orginale.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår