Gå til innhold

nei_nei_nei_

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nei_nei_nei_

  • Bursdag 08/15/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

nei_nei_nei_'s Achievements

  1. sjekk støtdemperne... de klakka masse hos meg i hvertfall..., hvis de festene som er under panseret lar seg flytte fra side til side er det på tide å ta en tur til biltema..
  2. Har en '95 2.0 glx stv som skal eu-godkjennes forrige måned, men har ikke hatt tid eller $$ til å begynne med noe arbeid før nå.. Er endel som må fikses på, men han som jeg skal godkjenne bilen hos er en okey figur, så det trenger ikke å være helt pornobra liksom.. Lista med problemer/spørsmål er som følger...: 1: Når jeg svinger, både høyre og venstre, kommer det en slags knekkelyd etterfulgt av en følelse av at bilen "faller" litt nedover på den siden jeg svinger mot. Jeg var på kværneland ford i drammen og spurte hva det kunne være, og fyren bak kassa sa at det var fjærene som hadde ryki. Jeg dro hjem og sjekka, men de så jo helt greie ut fra det jeg kunne se. Mine mistanker faller på en del som i haynesboka kalles for en "krängningshämmarlänke", som jeg veit er moden for utskifting, men mr. ford sa at det kunne umulig være den delen som forårsaka dette problemet. Delen er et slags tynt stag på ca 20cm med ett kuleledd i hver ende som er festet i henholdsvis støtdemperen og "krängningshämmaren", eller krengningshemmeren da, direkte oversatt. Jeg bytta støtdemperne for ca. en mnd siden, og det kan jo tenkes at jeg har driti meg ut på noe der, men jeg er ikke sikker på om dette var et problem før de blei bytta, for alt bråket og all ristinga fra de defekte demperne kan jo ha maskert det som jeg nå sliter med å finne ut va er for noe. 2. Den evige lysinga i abs/anti-spinn-lampene. Følerne foran ser hele og fine ut, og jeg har prøvd å koble fra batteriet i lange stunder og fylle anti-spinn-boksen (i mangel av et bedre navn), med smøring, i tilfelle det var gasswiren som hadde hengt seg opp... ingenting funker. Lysinga begynte sånn smått i fjor vinter, og har blitt bare verre og verre, nå lyser det hele tiden.. vurderer om det er lettere å bare skru seg bak til der hvor lyspærene sitter, og fikse det på den måten. Jeg har ikke sponsa på meg en sånn diagnotisering for hver gang jeg møter opp på et verksted så skjer enten a: det er evig lang ventetid, og verkstedet er langt unna der jeg bor, eller b: verkstedmannen veit akkurat hva problemet er, og ser ikke noe behov for å datateste noe som helst, bare sett igjen bilen har så skal deler bestilles og problem løses, dette har jeg brent meg på før, da jeg med en tidligere bil med ca samme problem etter noen mnder skjønte jeg hadde betalt oppunder 5k for å fjerne ei pære. Og det kranglehelvete som fulgte gidder jeg ikke engang til.. (brent barn lukter svidd altså..) 3. Brekket funker ikke på høyre bakhjul, dumme meg trudde en stund at dette kunne ha en sammenheng med, eller føre til problemet jeg har med punkt 2, men den tanken har jeg fått beskjed om å la ligge. Er dette vanskelig/dyrt å fikse? Har hørt skumle ting om bytting av vaier og gud veit hva, og håper at det finns en slags midlertidig løsning, som varer en dag eller to.. 4. Festet til den gummiputa som er inni fjæra v/ venstre bakhjul har rusta så mye at hele dritten har løsna, og ligger nå bare løst inni fjæra. Kan denne delen byttes lett eller er beste løsing å enten bare ta den ut, eller kanskje feste den med no hyssing etc.? Sveising/liming er uaktuelt pga rust, rust og mere rust. Takk til alle som gidder å lese dette evig lange innlegget, og mere takk til dere som har noen lure forslag.. *haste* *haste*
  3. Hadde samme problemet i sommer da håndtakene på dørene bak og passasjerdøra stivna helt i "åpne"-posisjonen, og måtte dyttes inn igjen. Evig plagsomme greier, og jeg prøvde først med det jeg da trodde var rikelige mengder 5-56, men uten resultater. Da ga jeg f. i et par dager, men jeg blei til slutt så drittlei at jeg tømte nesten resten av smøreboksen inn i håndtaket på passasjerdøra mens jeg dro og dytta som en idiot i lang tid. Det funka faktisk til slutt på alle dørene, men det krever massive mengder med crc/wd-40 etc.. Så ikke gi opp, men bare fortsett og spray og riv og slit i håndtaket til det gir seg.., det funka for meg i hvert fall..
  4. Hjalp "batterimetoden" på turtallsproblemet også?
  5. da skal jeg fly rett ut og prøve det samme faktisk... høres jo for godt ut til å være sant..
  6. det kan være luftmengdemåleren eller det magiske t-stykket som det har blitt skrevet noen sider om her på forumet... sjekk ut denne siden: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.btinternet.com/~madmole/images/Idle.h6.jpg&imgrefurl=http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html&h=375&w=500&sz=33&tbnid=Abs0CHhdeaIJ:&tbnh=95&tbnw=127&hl=no&start=1&prev=/images%3Fq%3DMondeo%2BEGR%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26rls%3DGGLG,GGLG:2005-21,GGLG:en%26sa%3DN evig lang mongo-link, men det står mye fint der...
  7. har samme problem som trådstarter, og er ikke kar om å finne ut noe som helst. ledninger og alt ser ut til å være i fin stand, men lampa lyser like herlig.., hos meg skjedde det litt mer gradvis, som kunne minne om at det var dårlig kontakt en plass.., men som sagt, finner ingenting.. kanskje noen har erfaringer med en sånn diagnosemaskin og funnet ut noe lurt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår