Gå til innhold

^Th0mas^

Bruker
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ^Th0mas^

  • Bursdag 10/15/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

^Th0mas^'s Achievements

  1. Har en Mazda 6 fra 2004 som lager en knatrelyd fra motorområdet ved pådrag i 3. og 4. gir, spesielt i oppoverbakker. Gir jeg grei akselerasjon mens jeg er i 4 gir i svake bakker som heller oppover høres det greit. Motoren har ingen ulyd ellers. Det er registerkjede på disse bilene.
  2. Jeg antar jeg må skru av ventilasjonskontrollen fra det gamle dekselet og sette på det nye.
  3. Jeg ønsker å installere DAB-radio i min Mazda 6, men den har integrert radio. Vil det gå greit å bytte ramme fra denne: Til en slik:
  4. ATF servooljen som BilXtra selges påstås det i beskrivelsen at den kan mikses med hvilken som helst ATF olje.
  5. Det står ATF M-III eller lignende f.eks Dextron II. Men jeg aner jo ikke hva som er i bilen nå. Får ikke sjekket fargen heller uten å tømme den.
  6. Tenkte jeg skulle etterfylle noe servoolje til rattet min Mazda 6 2004-modell, men må forsikre meg om at jeg fyller rett olje. Denne bilen har ikke peilepinne, så finner ut av hvordan farge det er. Det er kun max og minimum utenpå beholderen. Aner ikke hvilken olje som er i beholderen nå, så gjør det noe om jeg fyller en annen olje etter jeg har funnet rett?
  7. Det har oppstått en lyd i høyre fremdekk som forsvinner når jeg trår inn bremsene på bilen. Når jeg slipper bremsene kommer lyden tilbake. Byttet hjullager på dette hjulet for et par år siden.
  8. Ja, det er H1. Tenkte jeg skulle være lur og spare meg for knotet, og heller teste pæra først. Det forklarer problemet.
  9. Skulle bytte fjernlys. Tok vekk den gamle, og puttet i kontakten. Ingen lys. Men er det slik at jeg må stappe lyset inn i hullet og klippse på låsestanga før lyset har effekt? Er det jording?
  10. Fikk bilen godkjent i dag. Ingen oljerøyk, uansett hvor hardt vi prøvde. Har i det minste kjøpt meg mer tid, så får jeg fortsette å følge med dette fremover.
  11. Skak prøve det. Da har ihvertfall bedre tid på neg å få det ordnet, eventuelt se på annen bil. Et ac verkstedene skulle ha 60000 kr for jobben. Rart det er så stort skille fra det andre tipper. Han som tok EU kontrollen sa det ble fort 20000.
  12. Merket plutselig i dag at problemet var borte når jeg prøvde å fremprovosere det. Jeg hadde heller ikke merket det før EU-kontrollen, fordi jeg har aldri brukt å presse den til 7000 omdreininger. Kan nesten virke som om det meste er blåst ut. Den har heller ikke noe stort oljeforbruk. Har mistanke om den er noe daukjørt, og derfor kan ha reagert på turtallet.
  13. Takk for svaret. Om jeg må bytte stempelringene, er det noe jeg bør bytte samtidig, når motoren først er demontert?
  14. Noen av verkstedene mente at et motorbytte kan havne på cirka samme pris, og for alt jeg vet kan dette ende opp med å være en såkalt drittmotor også. Helt korrekt, det er motoren du beskriver. Merkeverkstedet snakket om at dette var veldig vanlig på disse motorene. Men samtidig vil jeg ikke få tak i bedre bil til prisen av reperasjonskostnaden. Bor i Tromsø. Vet ikke om et dedikert motorverksted her. Tror verkstedet er kompetent. Lav pris pga det kun jobber to mekanikere der.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår