Gå til innhold

stasjonsvogn91

Bruker
  • Innholdsteller

    108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stasjonsvogn91

  • Bursdag 11/21/1962

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Modellbiler

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

stasjonsvogn91's Achievements

  1. Jeg har en 03 modell Avensis (T25), og i høst har jeg fått problemer med dugg/kondens i høyre frontlykt. Har forsøkt "alt", varmluft, kjøre uten bakdeksel for å få luftsirkulasjon, kjøre "langt nok" til at lykta blir varm, tette rundt glasset med silikon osv. Vel, duggen forsvinner, men kommer tilbake med en gang. Siden jeg for det meste kjører i Osloområdet, og derfor omtrent aldri kjører med fjernlys, er det den innerste delen av lykta som dugger mest. Det jeg nå lurer på er om jeg vil få mangel på PKK pga. dette? Har aldri hatt duggproblem i lykt før, derfor spør jeg.
  2. Her, f. eks: Finndel.no - BRYTER COMBI til MAZDA 323 F, 1995-1998 Ikke noen stor jobb å bytte, men regn med at du må ha en avtager for å løsne rattet.
  3. Jeg hadde et veldig likt problem på en 626 for noen år siden. Bytt hele kombibryteren, det hjalp i alle fall meg.
  4. Kia Carens 2,0 CDRi 2004, 145000 km. Har en pipelyd i motoren som lokaliseres til høyre side (i kjøreretning) foran i motoren. Kommer når bilen har gått et-to minutter. Noen ganger demper den seg hvis jeg kjører lang, andre ganger ikke. Kan høres ut som sliten vannpumpe, men denne ble byttet for ca et år siden. Når reg.reim og vannpumpe ble byttet var lyden borte en stund, for å komme gradvis tilbake. Noen tips? Strammehjul? Eller betalte jeg 16000 kr for at merkeverkstedet bare smurte opp den gamle vannpumpa?
  5. Ser at det er en gammel tråd, men... Dette er faktisk helt likt det jeg opplevde med min VW Vento for noen år siden. Jeg fixa ikke feilen før jeg solgte bilen, men det tipset jeg fikk den gangen, var at det var en av abs-ringene (de er av plast) i hjulnavene som hadde sprukket/brukket, eller at den kunne ha fått et sår så den ikke hadde riktig eller konstant kontakt med føleren. Hadde det vært en føler som var defekt, ville nok hele abs-systemet vært konstant ute av drift. Det var i alle fall sånn min Subaru oppførte seg med en defekt føler.
  6. Har den kontinuerlig gange, da? På min 98 modell Legacy, var det bare spyle/pusse og interval. Etter å ha spylt gikk intervalen 2-3 ganger, før den gikk over til vanlig interval.
  7. Dette er bakhjulslageret ditt. Jeg opplevde det samme p� min 98 modell for et par �r siden, at lageret ble byttet og begynte � romle igjen kort tid etterp�. Det viste seg at den mutteren som fulgte med det nye lageret var bitte litt for stor i forhold til gjengene p� den originale drivakselen, og derfor slakket den ut ganske fort. Verkstedet fant igjen den gamle mutteren, og satt p� den, og da holdt det. Uten at jeg er noen ekspert kan selvsagt ogs� gjengene p� drivakselen ha blitt skadet n�r de brant av den gamle mutteren, og det kan v�re �rsak til at den nye ikke sitter skikkelig. Fra hvilken side hjullager-romling kommer, er skjeldent � ta feil av og lyden forplanter seg vanligvis ikke fra den ene siden til den andre. Det hender ogs� at gamle biler begynner � "spise" hjullager etter at de f�rst er byttet en gang, s� hjullager n�rmest blir forbruksvare. Har opplevd det p� flere Volkswagen/Audi-biler, men har aldri h�rt om det som noe Subaruproblem. S� jeg ville f�tt verkstedet til � finne ut av om lageret har slakket ut igjen, og ev. hvorfor det har skjedd.
  8. Jeg har i det hele tatt ikke problemer med girkassa, den virker helt upåklagelig. Det var bakdiffen min som tok kvelden i sommer,og problemene med bakhjulstrekken oppsto etter at Branko i Tønsberg hadde montert en ny (brukt) diff på bilen min. Når jeg kobler ut bakhjulstrekken, finnes verken ulyder eller noen andre problemer.
  9. Niks - ikke antydning til svart girolje
  10. Takk Einar. Jeg skal sjekke olja og ringe Subaru Norge. Thanks for gode tips.
  11. Nå har jeg endelig fått oppgitt riktig utveksling for diffen på min 2,0 AT. Men i følge den lista som du - Are-Si la ut her for en stund siden, er det samme utveksling som for 1,8 AT. Så da bør jo diffen være riktig, hvis det ikke er ulik utveksling på Legacy og Impreza. Men det virker som "Cluch-mekanismen" som styrer bakhjulstrekken jobber hele tiden, og særlig ved sving og akslerasjon. Så bilen rister og "hakker" Er det noen som har opplevd dette, eller liknende symptomer på Subaru?
  12. Noen som vet hva det koster å sende 4 stk. 17 tommer med dekk til nordnorge? Postens Norgespakke gjelder for sendinger opptil 35 kilo, men jeg vil tro 4 komplette hjul veier mer enn det.
  13. Felgene har noen skjønnhetsfeil, men er rett og uten kast. To av dekkene er kjørt en kort sessong, de to andre er kun kjørt to måneder. Felgene har vært brukt på Subaru Legacy og Golf IV. Dekkene er bare brukt på Subaru. De passer også Toyota Avensis, Carina E, Chrysler mfl. Kan tenke meg 2000,- for dem, men kan diskuteres ved rask avgjørelse. Må hentes i Oslo Se annonsen på finn.no: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23981760
  14. Dette blir vel et veldig sent svar siden det er gammel tråd... Men i 2007 overtok jeg min onkels 1995 mod Vento 1,8 GL som da bare var kjørt 82000 km på 12 år. Bortsett fra Passaten jeg hadde før den (vel å merke seg den dårligste bilen jeg har hatt i mitt eie...) , har jeg aldri hatt en bil jeg har måtte koste på så mye for å få gjennom PKK. Vi snakker da om forstillingsdeler, bremser, og opplagde slitedeler. Så å kjøpe gammel bil som er lite kjørt er ikke alltid lønnsomt, nei.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår