Gå til innhold

«Quattro»

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om «Quattro»

  • Bursdag 04/05/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

«Quattro»'s Achievements

  1. Jekket opp bilen for å ta ut akslingen. Etter at jeg hadde jekket den opp vridde jeg på rattet for å konstatere at lyden var der fortsatt, men kunne ikke hørre den, satt og vridde en god stund, gikk ut og vridde på hjulene, men kunne ikke høre noe, kom kanskje et lite dunk innimellom, men litt usikker. Starter opp bilen, kunne heller ikke høre noe da, men når jeg slo av bilen igjen så var lyden tilbake. Da tyder det vel litt mer på at det er tannstangen? Jeg kom aldri så langt at jeg fikk tatt ut akslingen. Det ble heller til at jeg fikk byttet til vinterhjul.
  2. Møller skulle ha nesten 5000 for den, litt kjedelig hvis det viser seg at det ikke var den da. Lurer litt på å ta ut akslingen og sette den i skrustikka og se og jeg klarer å finne noe slakk, har dere tro på at jeg klarer å merke om den har noe slark da? Eller vett dere om noen nettsider kan ha den til noe bedre pris?
  3. Under rattet fikk jeg holdt rundt aksling både over og under rattakselkrysset og dunken var en god del tydeligere på den nedre, så da er det mest sannsynlig nedre rattakselkryss hvis det er et av rattakselkryssene. I og med at jeg får flere dunk i løpet av en hel runde på rattet så er det vell og større sansynlighet for at det et av rattakselkryssene kontra tannstanga? Delenr er forresten 8k1419753e, er i hvertfall det som er klistret på min aksling. Det nr som du nevnte ser ut til å være for right hand drive. Så får sjekke opp litt pris på den i mårå
  4. Prøvde å kartlegge posisjonene på rattet hvor den lager lyd, men var ikke så lett. Det var ikke alltid at den laget lyd på samme plass, den laget lyd i flere forskjellige posisjoner. Men nå var bilen i litt bevegelse, tenkte på det nå etterpå at jeg heller burdet testet mens den sto i ro, litt mindre variabler som kan påvirker det da. Får teste litt mer en annen dag.
  5. Har ikke fjærbeinslger. Har hatt en mekaniker som tok en kjapp kikk mens jeg vridde på rattet. Var visst vanskelig å lokalisere lyden. Men var akslingen på rattstammen som han kjente det mest på, så han trodde at det kunne være knutepunktet/nøkkelen på den, eller noe lager e.l. oppover mot rattet. Men han var ikke skkert, så derfor jeg tenkte å hørre her om det er noe typiske feil på disse bilene i det området. Ja, fremre, nedre indre bærearmsforing, laget knirking, så den ble nettopp byttet, men har dunke lyden fortsatt. Alternativ så er det å kjøre litt til slik at det blir noe større slark og tydeligere slik at det blir lettere å lokalisere.
  6. Hører en litt hul dunkelyd ved svinging, hørrer det bare når jeg kjøre helt sakte eller står i ro. Foringene ser ut til å være hele. Kjenner vibrasjonene ved å holde i akslingen på rattstammen. Ingen endring om jeg trekker rattet helt ut eller skyver det helt inn. Er der noe som det typisk er på disse bilene? Audi A4 quattro 2,0L 2012
  7. Jeg har en Audi A4 Quattro, 2.0L TDI, 2012, rett over 100.000km. Tenkte å utføre servicen selv. Og vil få sjekket og kontrollert alt som de gjør hos møller bil, og samtidig ha et skjema som jeg kan se tilbake på hva som jeg har gjort med bilen. Er der noen som har en slik sjekkliste som møller bruker som jeg kunne fått en kopi av?
  8. Da ente det til slutt opp med en Golf 7 2014, 1,2 TSI, skal hente den til helga. Takk for all hjelp
  9. Vurdere å kjøpe en Golf 2012 1,2, 105hk Bensin. Lurer på om de er utsatt for kjede problemtikken som endel bensin motorer i omtrent dette tidsrommet er? Eller er det noe annet som jeg og bør tenke på?
  10. Er det designet på motoren som er problemet eller er det bare kjede som er av dårlig kvalitet? Vil man unngå problemet med å bytte kjede? Golfene sine tsi motorer er vell egentlig akkurat de samme som i poloen? Har denne kjede: DP 38509
  11. Har en bil som ser litt interessant ut føreløpig, NF 60999. Har du mulighet for å kjekke opp den? Da ser det ut til at jeg klarer å finne motorkoden ut i fra fra tabellen på wikipedia og kjøretøyopplsninger hos vegevesenet sine sider, så da kommer jeg frem til at denne har en motorkode CBZC, og hvis det stemmer, har den da kjede eller reim? Ser at skjemaet ikke har alle motorkodene listet opp, men har ihvertfall endel. Men får ta en dobbelsjekk i servicehefte og se også. For regner ikke med at den samme motorkoden kan ha biler med både med og uten kjede? Så hvis noen vett hva de forksjellige motokodene har så slipper jeg å spør her hver gang finner noe interessant. Her er listen over motorkodene til wiki, der jeg har skrevet inn om den har reim eller kjede ut i fra hva dere har sagt her tidligere. Men CJLA, CLPA, CLSA er ikke i listen til wiki. CHYA CHYB CGPB / CHFA CGPA CGGB - Reim CMAA - Reim CNKA CBZC CBZB - Kjede CAVE
  12. Takker for gode tips, dette er akkurat slike ting jeg ønsker å vite. Så da bør jeg rett og slett unngå bensin motor frem til 2014. De aktuelle bilene fra 2014 får jeg da sjekke opp om har kjede eller reim. Med unntak fra 1.4 CGGB og CMAA. Så hvis bilen skulle bli eldre enn det så vil det være et tryggere valg å velge diesel fremfor bensin, selv om det blir småkjøring?
  13. Er på utkikk etter en polo til dama, ca 100-110k, typisk 2012-2015mod. Er der noen modeller som er å fraråde eller å anbefale? Noen motorer som det er mindre tull med enn andre? Eventuel noe annet som er verdt å tenke på?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår